• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
0
امام جمعه کرج تاکید کرد؛

ضرورت عجین کردن امور با هنر به منظور جلوگیری از تحریف/ باید از ایده های نو استقبال کرد

  • کد خبر : 28963
  • 24 خرداد 1403 - 12:58
ضرورت عجین کردن امور با هنر به منظور جلوگیری از تحریف/ باید از ایده های نو استقبال کرد
امام جمعه کرج گفت: یکی از عوامل موثر که از تحریف جلوگیری و مناسبت های تاریخی و وقایع را ثبت و ماندگار می کند، عجین کردن امور با هنر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج صبح پنج شنبه در مراسم عهد خادمی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، مطرح کرد: باید جلسات را از کلیشه بودن خارج و تصمیمات مناسبی را اتخاذ کنیم که خروجی های مطلوب و عملیاتی حاصل و حق مطلب ادا شود.

وی تصریح کرد: در تکانه های شدیدی که برای نظام و انقلاب پیش می آید، غیر از دست حمایتی خداوند، حضور مردم و رهبری های مقام معظم رهبری در مسائل جاری آنچه که موجب ایجاد آرامش می شود، خون های ریخته شده شهداست. رهبری های رهبر معظم انقلاب و پذیرفتن کار بخشی از کار بوده اما آنچه بنیان کار است و بستر را در مسیر شهدا حفظ می کند، خون آنهاست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر ضرورت غنیمت شمردن توفیق خدمت به شهدا بیان کرد: عهد خادمی نامی بامسما برای این جلسه است و در همین جلسه عهد می بندیم که خادم شهدا باشیم که این موضوع با سخنرانی محقق نمی شود. همچنین عهد می بندیم که در وسط میدان و خدمتگزار مردم باشیم. فعالیت شهید جمهور نیز به همین شکل بود.

آیت الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: ما در حال عبور از یک پیچ تاریخی و شاهد دشمنی های چند وجهی دشمنان علیه ملت و انقلاب هستیم. پس از نشر و انتقال انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی به وجود آمد و مقاومت اسلامی، تقویت و گسترده شدن آن تا قلب اروپا و آمریکا دشمنی ها را مضاعف و سرعت انتقال مفاهیم ارزشی انقلاب و اسلام به دیگران و تاثیرگذاری آن، غرب را نگران کرد.

وی عنوان کرد: تاثیر نامه های مقام معظم رهبری و اخلاص کارگزاران نظام و خون شهدا موجب ایجاد بیداری در جهان شده است. دشمن تلاش می کند مسیر را منحرف و خاموش کند، اگر بتواند این کار را انجام می دهد، در غیر این صورت در آن تحریف و شبهه ایجاد می کند. در مقابل این هجمه ها ما باید برای حفظ و نشر داشته ها و ارزش های خود تلاش کنیم.

امام جمعه کرج یکی از راه های نگهداشت باورها و ارزش های انقلاب را بیان فکر، مسیر و سیره زندگی شهدا و زنده نگهداشتن حماسه های آنها دانست و اظهار کرد: یکی از بزرگترین گلزارهای شهدای کشور با بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ شهید در استان البرز واقع شده است. باید اثرگذارتر و عمیق تر وارد عرصه شویم و به افق های دورتر با دید بزرگتر و همت بیشتر نگاه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع کنگره شهدا باید تمدنی بوده و در داخل و خارج از کشور برای آینده اسلام، انقلاب و نظام تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: امروز نمی توانیم کار کم محتوا و بی محتوا و ضعیف انجام دهیم، کار سطحی پذیرفتنی نیست و توجیه ندارد. یکی از عوامل موثر که از تحریف جلوگیری و مناسبت های تاریخی و وقایع را ثبت و ماندگار می کند، عجین کردن امور با هنر است.

آیت الله حسینی همدانی عنوان کرد: با توجه به احاطه جنون آمیز رسانه ها و فضاهای غیرحقیقی بر نسل جدید، باید از هنر و مسائل هنری بیشتر برای انتقال مفاهیم بلند و ارزش ها استفاده کنیم. دوران دفاع مقدس بخشی نورانی از انقلاب است که توانسته روحیه انقلابی و جهادی را در جامعه گسترش دهد و شهید جمهور نیز ولیده همین انقلاب و تفکر بوده و در جبهه رشد یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز هنر را عامل مانایی و توسعه و نشر فرهنگ دانست و با بیان اینکه دشمن نیز از این مقوله و ابزار به ویژه فیلم استفاده می کند، مطرح کرد: دشمن مسائل فطری و عقیدتی ما را هدف قرار داده و برای آنها برنامه دارد، بنابراین ما باید در این زمینه بیشتر سرمایه گذاری کنیم و اهتمام ورزیم. مدیران باید سطح توقع جامعه را نسبت به کنگره بالا ببرند.

وی با تاکید بر اینکه در تولید موضوعات هنری باید ابتکار داشت و از ایده های نو استقبال کرد، بیان کرد: بخش های مختلف در راستای برگزاری کنگره شهدا با یکدیگر همکاری و هم افزایی داشته باشند و به صورت جزیره ای فعالیت نکنند. باید چهره شهر را تغییر داد که این به معنای نصب چندین بنر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا نیست، بلکه جانمایی المان ها، سردیس ها و تندیس های مربوطه است.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=28963

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.