• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
2
امام جمعه ماهدشت تاکید کرد؛

ضرورت مطالبه گری رسانه ها بدون سیاهنمایی و کوچکنمایی دستاوردها و نقاط قوت

  • کد خبر : 29930
  • 10 مرداد 1403 - 23:35
ضرورت مطالبه گری رسانه ها بدون سیاهنمایی و کوچکنمایی دستاوردها و نقاط قوت
امام جمعه ماهدشت با تاکید بر ضرورت مطالبه گری رسانه ها بدون سیاهنمایی و کوچکنمایی دستاوردها و نقاط قوت گفت: رسانه به حدی قدرت دارد که می تواند مسئول را نسبت به عملکرد خود پاسخگو کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت عصر چهارشنبه در همایش فعالان رسانه که در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه با اشاره به اینکه مخاطبان همواره به دنبال رسانه ای زنده، پویا و موثر هستند، گفت: این نوع رسانه تاثیرات فردی و اجتماعی بسیاری در زندگی انسان ها دارد.

وی عنوان کرد: رسانه ها در عصر حاضر، اندیشه ها را به تصرف خود درآورده اند و کارکردهای خاصی را دنبال می کنند. رسانه تنها ابزار جدید امروزی نیست، در گذشته نیز آنچه در قالب تبلیغات و حوزه گفتاری و نوشتاری مطرح بوده رسانه محسوب می شده است. با نگاهی به تاریخ، می توان به کارکردهای مثبت و منفی رسانه پی برد، حتی قبل از انقلاب نیز رسانه کارکرد خود را داشت.

امام جمعه ماهدشت اذعان کرد: اکنون با به روز شدن رسانه ها در فضاها و شبکه های اجتماعی مختلف، قدرت های سیاسی، مالی و سرمایه ای پشت برخی رسانه های جهان قرار گرفته و امپراتوری رسانه ای را شکل داده اند که جهان را متاثر از حرکات های خود کرده و آن را در قالب های مختلف و جذاب توسعه داده تا بتواند افکار و اندیشه انسان ها را در خدمت خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نیاز به عناصری برای نهادینه و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه، یکی از این عناصر را زبان گویا دانست و خاطرنشان کرد: زبان گویا که بر اساس اندیشه صحیح شکل گرفته می تواند در مسیر آرمان های انقلاب جهت دهی کند. رسانه ها می توانند هم به نقاط قوت انقلاب، استان، شهر و منطقه بپردازند و هم به نقاط ضعف موجود.

وی با تاکید بر ضرورت مطالبه گری رسانه ها بدون سیاهنمایی و کوچکنمایی دستاوردها و نقاط قوت مطرح کرد: در هر شهری سابقه و تاریخی وجود داشته که درس ها و عبرت هایی دارد که می تواند ما را به درستی به سمت آینده هدایت و جهت دهی کند. برنامه ریزی ها و گام های ما در آینده باید بر اساس تجارب و واقعیت های گذشته و بر اساس نگاه واقع بینانه باشد.

به گفته امام جمعه ماهدشت، با استفاده از جذابیت های رسانه ای و در مسیر درست با نگاهی برخاسته از واقعیت ها را در جامعه منتشر کنید که در ذهن ها اثرگذار باشد، در این صورت مردم با شنیدن حقایق در برابر آسیب های وارده توسط کسانی که قصد بر هم زدن افکار عمومی را دارند بیمه می شوند. در صورت حرکت با این نگاه مطمئنا یک عنصر فعال، زنده، پویا و موثر در جامعه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه رسانه به حدی قدرت دارد که می تواند مسئول را نسبت به عملکرد خود پاسخگو کند، خاطرنشان کرد: اگر نماز جمعه بتواند به خوبی ایفای نقش کند آحاد مردم معنویت حاصل از آن را در فضای جامعه پمپاژ می کنند و اثر این حضور را در فضای شهر و منطقه خواهیم دید.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

عکاس: اکبر علاقه بندی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=29930

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.