• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
0
فرماندار کرج تاکید کرد؛

ضرورت هزینه کردن در افزایش زیرساخت های ورزشی استان

  • کد خبر : 28967
  • 25 خرداد 1403 - 9:51
ضرورت هزینه کردن در افزایش زیرساخت های ورزشی استان
فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: سرمایه استفاده شده در ساخت کمپ های ماده ۱۶ و ترک اعتیاد باید در مسیر پیشگیری و افزایش زیرساخت های ورزشی هزینه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، یحیی رمضانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج، در حاشیه آیین تجلیل از هیئت‌های ورزشی شهرستان کرج که در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد تاکید کرد: همان میزان سرمایه‌ای که برای کمپ های ماده ۱۶ و ترک اعتیاد هزینه می کنیم، باید در مسیر پیشگیری و اقداماتی جهت افزایش زیرساخت‌های ورزشی هزینه شود و باید سرآمد اقدامات باشد.

وی با تاکید بر تعالی سرانه ورزشی استان البرز که در فقر به سر می برد در خصوص ساماندهی ورزشکاران بیان کرد: در دستورالعمل جدیدی که وزیر ورزش و جوانان به مدیران کل استان‌ها ابلاغ کرده است، ملاک ارزیابی مدیران کل ورزش و جوانان، افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته اعلام شده است یعنی باید ورزشکاران، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، شناسنامه ورزشی داشته باشند تا ساماندهی شوند.

فرماندار ویژه شهرستان کرج با بیان اینکه همان گونه که در امر مدرسه سازی از خیرین این حوزه تقدیر می شود باید از خیرین ورزشیار نیز تجلیل به عمل آید، عنوان کرد: باید برای کسانی که قصد سرمایه گذاری در ورزش را دارند فرش قرمز پهن کنیم و هزینه‌های استعدادیابی ورزشکاران به ویژه محصلین را پایین بیاوریم تا مردم برای حضور در این عرصع میل و رغبت پیدا کنند.

رمضانی با اشاره به هزینه های بالای خدمات ورزشی و وجود استعدادهای نهفته در این حوزه اذعان کرد: به دلیل وجود همین موارد مردم توان مالی حضور در این عرصه را ندارند لذا اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در راستای تعامل و همکاری و نیز عقد تفاهم‌نامه با اداره کل آموزش و پرورش اهتمام ویژه داشته باشد. مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در راستای عقد تفاهم‌نامه اقدامات ویژه ای انجام دهد تا مردم، نهایت استفاده را از فضاهای ورزشی مدارس ببرند.

فرماندار ویژه شهرستان کرج در خصوص حوزه ورزش های همگانی و با تاکید بر تلاش برای در دسترس بودن این ورزش برای مردم نیز مطرح کرد: مدت زمان فعالیت ورزشی در البرز ۱۳دقیقه و بسیار پایین تر از میزان استاندارد است و همین موضوع موضوع باعث ترافیک تخت‌های بیمارستان شده و آمار بیماران قلبی و هزینه‌های درمانی نیز افزایش پیدا کرده است. ما تا کی باید برای تحویل انسولین گردن کج کنیم؟

رمضانی توضیح داد: پیشگیری از این مشکلات، رابطه مستقیمی با فعالیت‌های ورزشی در مردم به ویژه ورزش‌های همگانی و پیاده روی دارد در همین راستا شهرداران باید با راه اندازی و بازکردن فضاهای پارک های سطح شهر شرایط بهتری را به منظور استفاده مردم از این فضاها فراهم کنند.

وی با اشاره به حضور سردار خاکی، از پیشکسوتان ورزش استان در این مراسم، خطاب به مدیر کل ورزش وجوانان استان گفت: باید حرمت پیشکسوتان ورزش حفظ شود زیرا آنها، بزرگترین مشاوران ورزشی استان خواهند بود و نباید وقتشان بیهوده هدر رود. باید فضایی را ایجاد کنید تا این افراد به شما مراجعه کنند و در این محیط رفت و آمد کنند.

معاون استاندار البرز در پایان با اشاره به وجود بزرگترین شهرک های صنعتی در البرز، بر لزوم حمایت واحدهای صنعتی از ورزش استان نیز اشاره کرد: مراکز صنعتی البرز باید به کمک هیئت‌های ورزشی بیایند و در جهت اعتلای تقویت و حمایت هیئت‌های ورزشی پای کار باشند. این زمینه باید فراهم شود که هر مجموعه و هر هیئت ورزشی حداقل از حمایت یکی از کارخانجات استان برخوردار باشد. استان البرز یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور را دارد.

خبرنگار: میثم اکبرپور

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=28967

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.