• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
4
برای نخستین بار در کشور؛

طرح حفاظت از درختان کهنسال البرز اجرا می شود

  • کد خبر : 22288
  • 28 شهریور 1402 - 17:03
طرح حفاظت از درختان کهنسال البرز اجرا می شود
معاون میراث‌ فرهنگی استان البرز از آغاز اقدامات برای اجرایی شدن طرح حفاظت از درختان کهنسال در البرز برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش دیده بان البرز، شهباز محمودی، معاون میراث ‌فرهنگی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز گفت:‌ چندی پیش آذین فصیح، مسئول ثبت آثار طبیعی استان، دکتر خوشنویس از کارشناسان خبره منابع طبیعی و هیئتی از کارشناسان زبده منابع طبیعی و وزارت میراث فرهنگی از دو درخت کهنسال ثبت شده در برغان طبق گزارشات مردمی مبنی بر خطرات احتمالی بازدید کردند.

وی عنوان کرد: با وجود نبود خطری برای درختان، تصمیم بر انجام اقدامات حفاظتی و نگهداری از درختان اخذ شد که نیازمند مقدماتی است. این اقدام برای اولین بار اتفاق می‌افتد و نیازمند طرح و بودجه مناسب است. در این راستا از مشاوران کارآزموده در این زمینه دعوت شده تا طرح‌های خود را برای حفاظت از درختان کهنسال ارائه دهند.

بیان کرد: در همین راستا اولین جلسه بازدید از درختان به همراه مشاوران با همکاری دهیاری برغان برای ارائه طرح‌ها برگزار شده تا از میان طرح‌های پیشنهادی بهترین طرح انتخاب شود. درختان کهنسال جزوی از میراث طبیعی ملی کشور هستند که بخشی از هویت یک منطقه را در خود جای داده‌اند.

معاون میراث ‌فرهنگی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز حفاظت از درختان کهنسال را اقدامی بسیار ارزشمند دانست و مطرح کرد: در گام اول در البرز برای دو درخت کهنسال برغان و سپس برای دیگر درختان کهنسال طرح‌ریزی می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=22288

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.