• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
8

طرح ملی نشست صمیمانه در ۱۰۰ محله کم برخوردار کشور در البرز آغاز شد

  • کد خبر : 21169
  • 19 مرداد 1402 - 14:51
طرح ملی نشست صمیمانه در ۱۰۰ محله کم برخوردار کشور در البرز آغاز شد
نخستین مرحله از نشست های صمیمانه در یکصد محله کم برخوردار کشور به مناسبت هفته بهزیستی در استان البرز آغاز شد و تیم های تخصصی بهزیستی واقع در شهرستان کرج و چهارباغ میزبان مددجویان بهزیستی و آحاد مردم در محلات آسیب خیز بودند.

به گزارش دیده بان البرز، نخستین مرحله از نشست های صمیمانه در یکصد محله کم برخوردار کشور به مناسبت هفته بهزیستی، در مصلای محمدشهر کرج، مصلای ملک آباد چهارباغ و سالن ورزشی خط ۴ حصار در استان البرز آغاز شد و تیم های تخصصی بهزیستی واقع در شهرستان کرج و چهارباغ میزبان مددجویان بهزیستی و آحاد مردم در محلات آسیب خیز بودند.

میزهای خدمت با حضور مدیرکل و ‌معاونین بهزیستی استان البرز، نمایندگانی از بهزیستی کشور، امام جمعه شهرستان چهارباغ، فرمانداران و معاون فرماندار کرج و چهارباغ، بخشدار، نیروهای اورژانس اجتماعی، بسیج، هلال احمر، انتظامی و نمایندگان ادارات برق، آب، گاز، ثبت احوال و …. در انتظار حضور و ثبت درخواست های مددجویان بودند.

شاهین امینی، دبیر ستاد هفته بهزیستی و مدیرکل امور پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه این نشست گفت: امسال به مناسبت هفته بهزیستی با تدبیر ویژه رئیس سازمان و تصمیم مدیران، رویداد بزرگ هم افزایی اجتماعی شکل گرفت؛ به این معنی که در یک نشست بزرگ در بهزیستی نمایندگان موسسات خیریه، برخی بانک ها و دستگاه های ذیربط و بخش های دولتی و غیردولتی شرکت کردند.

وی مطرح کرد: اعلام آمادگی خوب گروه های شرکت کننده برای کمک به ارائه خدمات در محلات کم برخوردار انجام شده است و برخی بنیادهای خیریه اقدامات متعدد و متنوعی همچون تعمیر اساسی مسکن مددجویان، اشتغال خانگی و … را بر عهده گرفته اند.

مدیرکل امور پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر محله محوری این طرح افزود: رویکرد اصلی این طرح ارائه خدمات در محلات کم برخوردار است و محله به عنوان پل و مجموعه ای به همراه ساکنین آن در نظر گرفته شده تا هم اقلیم منطقه ای و هم مشکلات مشابه افراد در یک محله و تأثیر منفی تصاعدی که این دو بر روی هم دارند مورد بررسی قرار گیرد.

امینی بیان کرد: در این طرح گفتگو و درد دل صمیمانه با مددجویان انجام می شود تا بدانند که مسئولان در کنار آن ها هستند؛ این روشی است در آموزه های مذهبی ما نیز مورد تاکید قرار گرفته و پروتکل مدون شده و علمی در مدیریت نوین جهانی است. بر اساس زمان بندی، این طرح تا پایان شهریور ماه به پایان می رسد و بر اساس نتایج و نکات به دست آمده از اجرای آن، سرفصل های جدید ارائه خدمات مدون می شود.

وجیهه محمدی فلاح، مدیرکل بهزیستی استان البرز نیز در این نشست عنوان کرد: از جمله اهداف اصلی این طرح، ارتباط مستقیم و چهره به چهره مسئولان ارشد بهزیستی کشور و مسئولان استانی و دستگاه های مختلف در استان (به خصوص دستگاه هایی که مسائل و مشکلات مددجویان در حوزه این نهاد ها تعریف می شود) است.

وی افزود: سیستم های خدمات رسان آب، برق، گاز و مجموعه ها و نهادهای حمایتی همچون بنیاد علوی، بنیاد برکت، کمیته امداد و فرماندار به عنوان نماینده عالی استاندار در شهرستان و امام جمعه در این نشست دعوت شده اند. تلاش می شود بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات را در حیطه کاری بهزیستی و در حد وسعمان برطرف و بخشی را هم با نگاه و رویکرد هم افزایی با سایر دستگاه ها کار سازی و رفع کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به حضور حداکثری مددجویان در این نشست،گفت: استقبال از طرح، خارج از تصور ما بود و علیرغم اینکه در استان البرز با نگاه و رویکرد جدیدی که استاندار و مجموعه بهزیستی رقم زده اند، جلسات میز خدمت به صورت مستمر و منظم در مساجد و مصلاها برگزار می شود، با استقبال ویژه ای مواجه هستیم و امیدواریم با منابع محدود در اختیار، بتوانیم مشکلات آن ها را حل کنیم.

محمدی فلاح اظهار کرد: مراجعه کنندگان حتما باید پاسخ مناسب دریافت کنند و اینکه درخواست آنان را به زمان های دیگر موکول کنیم و به نتیجه مناسب نرسند، به نارضایتی آنان دامن می زند و با اهداف عالیه سازمان بهزیستی مغایر است. تلاش می کنیم رضایتمندی جامعه هدف را داشته باشیم و با تأمین منابعی که از قبل پیش بینی شده، بتوانیم این طرح را به صورت مستمر ادامه دهیم و امیدواریم اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=21169

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.