• امروز : چهارشنبه - ۱۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
6
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج:

ظاهرا قدرتی پشت به تاراج رفتن برخی املاک شهرداری کرج است/ ضرورت بررسی پلاک به پلاک

  • کد خبر : 29669
  • 28 تیر 1403 - 13:07
ظاهرا قدرتی پشت به تاراج رفتن برخی املاک شهرداری کرج است/ ضرورت بررسی پلاک به پلاک
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت: برخی اموال و املاک شهرداری در سنوات گذشته به تاراج رفته و تاکنون كسي جرأت پيگيری و پس گيری اين اموال و املاك را نداشته، ظاهرا قدرت و دستوری پشت این ماجراست که باید پیگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا رحیمی دولت آبادی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج در خصوص بندهاي ۷ و ۹ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها در خصوص حفظ و حراست از اموال منقول و غيرمنقول، به موضوع اراضي و املاك شهرداری در اختيار غير، اشاره کرد و گفت: با پیگیری های متعدد و تذکرات، دو ليست توسط اداره کل املاك و اداره اموال تنظيم و ارسال شد که برخی املاک و اراضی شهرداری از سنوات گذشته با خوش خدمتی به تاراج رفته اند.

وی افزود: برخی از این املاک مجوزشان به پایان رسیده و برخی نیز با کاربری دیگری در حال فعالیت هستند و برخی دیگر نیز متصرف دارد که بر اساس بند ۱۴ ماده ۸۰ قانون وظایف و اختیارات شورا، فعالیت آنها بدون مجوز شورا واگذار شده و مغایرت قانونی دارد که البته عدم پیگیری تحویل و آزادسازی برخی املاک جای تعجب دارد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: به عنوان نمونه ۱۰ هزار مترمربع به یک سمن تحویل داده شده تا در سال ۹۶ بيمارستان عام المنفعه بسازد اما تاكنون نه تنها در این خصوص كلنگی به زمين زده نشده بلکه قصد ساخت هم ندارند. يك هزار مترمربع ويلايي در مهرشهر نیز بر اساس تخلفات يك پيمانكار تامين نيرو به عنوان جریمه به مالکیت شهرداري درآمده اما چند سالی است تحويل گرفته نشده و متصرف دارد.

رحیمی در پایان خطاب به شهردار کرج گفت: برخی اموال شهرداري در سنوات گذشته به تاراج رفته و تاکنون كسي جرأت پيگيري و پس گيري اين اموال و املاك را نداشته است، ظاهرا قدرت و دستوری پشت این ماجرا بوده لذا فردی را به عنوان امین انتخاب کنید و دستور دهید پلاك به پلاك بررسی و ليست مواردی که منافع عمومی و شهری ندارد را به نفع مردم تعیین و تکلیف کنید، مجوزات لازم احتمالی نیز از شورا اخذ شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=29669

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.