• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
9
استاندار البرز مطرح کرد؛

عدم وجود تصفیه خانه و مخازن کافی برای بهره برداری از حق آبه البرز/ با جدیت به دنبال جبران کمبودها هستیم

  • کد خبر : 19749
  • 22 تیر 1402 - 11:49
عدم وجود تصفیه خانه و مخازن کافی برای بهره برداری از حق آبه البرز/ با جدیت به دنبال جبران کمبودها هستیم
استاندار البرز گفت: البرز در رابطه با تامین آب شرب، زیرساخت های ضعیفی دارد زیرا تصفیه خانه و مخازن آب کافی برای بهره برداری از حق آبه استان و افزایش این سهم وجود ندارد.

به گزارش دیده بان البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز امروز در قرارگاه اجتماعی استان که در سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه شهرداران و فرمانداران باید به پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ مسلط باشند، گفت: تعیین تکلیف خانه های قولنامه ای مصوب شده و مالکان می توانند نسبت به پیگیری و پرداخت جرائم و اخذ پایان کار و سند در صورت ایمن بودن سازه، اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس علاوه بر کسب رضایتمندی مردم در تعاقب تعیین تکلیف ملک، درآمد حاصله باید در جهت توانمندسازی و ارتقای زیرساخت های محله های محروم مورد بهره برداری قرار گیرد. آموزش و پرورش استان البرز نیز باید گزارش کاملی از روند بازسازی و زیباسازی ۲۰۰ مدرسه مصوب در قرارگاه اجتماعی، ارائه دهد.

استاندار البرز از احداث چمن مصنوعی برای ۴۹ مدرسه در طول یک سال اخیر خبر داد و با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن ایجاد چمن مصنوعی در ۵۰ مدرسه دیگر تا پیش از بازگشایی مدارس مطرح کرد: بهره برداری بانوان محله های محروم از مدارس استان البرز برای ورزش و برگزاری اجتماعات و مسابقات محلی از جمله اقداماتی است که مصر به انجام آن ها هستیم.

عبداللهی با بیان اینکه در این راستا آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و امور بانوان و خانواده استانداری باید با یکدیگر تعامل و هم افزایی داشته باشند، اظهار کرد: در رابطه با تامین آب شرب استان، البرز با زیرساخت های ضعیفی مواجه است زیرا تصفیه خانه و مخازن آب کافی برای بهره برداری از حق آبه استان و افزایش این سهم وجود ندارد.

وی افزود: این ضعف از ابتدای تاسیس استان البرز وجود داشته و به مرور و با افزایش جمعیت و عدم پیگیری های گذشته، ملموس تر شده است. در کمتر از دو سال اخیر، اقدامات بسیار خوبی برای ارتقای زیرساخت ها انجام شده است اما کافی نیست و باید بتوانیم با استقلال کامل و ترسیم مدل مدیریت به ویژه در حوزه های آب و برق، اشراف بیشتری بر این امر پیدا کنیم.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: رینگ آبرسانی استان در کنار ساخت تصفیه خانه ها و افزایش مخازن، گامی موثر در مسیر حل مشکل آب است، هر چند که اکنون با چاره اندیشی های ویژه، مشکل آب را حل کرده ایم و اگر مردم نیز صرفه جویی را با جدیت دنبال کنند، مانعی نخواهد بود. مدیران باید از وزارتخانه متبوع خود اعتبارات ویژه ای برای ارتقای زیرساخت های عقب مانده استان جذب کنند.

عبداللهی با بیان اینکه این امر جز با پیگیری دلسوزانه و مسئولانه محقق نخواهد شد، تاکید کرد: با اهتمام و جدیت به دنبال جبران کمبودها هستیم و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد؛ البته در این راستا مدیران مربوطه نیز باید همچنان جهادی و شبانه روزی، همراه و پیگیر باشند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19749

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.