• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
4

فعالیت ۳۰ جایگاه عرضه بهداشتی دام در البرز در عید قربان

  • کد خبر : 28939
  • 23 خرداد 1403 - 15:15
فعالیت ۳۰ جایگاه عرضه بهداشتی دام در البرز در عید قربان
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز با اشاره به فعالیت 30 جایگاه عرضه بهداشتی دام در این استان در عید سعید قربان گفت: ۳۰ ناظر ذبح شرعی در کنار ناظران بهداشتی بر ذبح شرعی نظارت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا رفیعی پور، سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: در عید سعید قربان ۳۰ جایگاه عرضه دام و ۳۷ اکیپ ثابت و ١٥ اکیپ سیار، ۴۵ بازرس گوشت و ۴۰ دامپزشک در حالت آماده باش هستند و ۳۰ ناظر ذبح شرعی در کنار ناظران بهداشتی بر ذبح شرعی نظارت می کنند.

وی مطرح کرد: این اکیپ ها در مناطق از پیش تعیین شده توسط شهرداری تمامی شهرستان های استان البرز مستقر شده و شهروندان به منظور اطمینان از سلامت دام قربانی و گوشت و آلایش دامی به صورت رایگان از خدمات بهداشتی این اکیپ ها بهره مند می شوند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز با اشاره به اینکه کشتارگاه های دام همه شهرستان های استان در روز عید قربان فعال و آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند، به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و پیشگیری از این بیماری و دیگر بیماری های مشترک بین انسان و دام اشاره کرد.

رفیعی پور افزود: توصیه می شود ذبح دام های قربانی در کشتارگاه ها و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی انجام شود. شهروندان هنگام خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی و لیبل دامپزشکی دقت و از خرید گوشت و آلایش دامی حاصل کشتار غیرمجاز دام که در حاشیه شهرها و روستاها عرضه می شود اجتناب کنند. 

وی عنوان کرد: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام های قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی البرز در روز عید قربان با شماره ۳۲۷۳۷۱۷۹، اداره دامپزشکی کرج با شماره تلفن ۳۲۷۷۶۰۲۹ و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ از ساعت ۶ صبح الی ۱۴ آماده ارائه ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شهروندان هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=28939

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.