• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
12
کاندیدای انتخابات مجلس در کرج:

فیلترینگ به شیوه فعلی فقط مردم را اذیت می‌کند

  • کد خبر : 26306
  • 09 اسفند 1402 - 19:04
فیلترینگ به شیوه فعلی فقط مردم را اذیت می‌کند
کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز گفت: فیلترینگ با مدلی که اکنون در کشور وجود دارد، مطلوب نیست و فقط مردم را اذیت می‌کند.

علی شیرین زاد، کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز در گفت وگو با خبرنگار دیده بان البرز گفت: هدف من از ورود به عرصه انتخابات، ارائه خدمات انقلابی و جهادی به مردم حوزه انتخابیه مربوطه و در صورت راهیابی به مجلس شورای اسلامی خدمت بیشتر به مردم میهن اسلامی است.

وی تصریح کرد: مسئله‌ای که در حال حاضر مردم را در کل کشور رنج می‌دهد بحث تورم و گرانی و عدم ثبات بازار اقتصادی است که توجه همه افرادی که قصد فعالیت و تأثیرگذاری دارند را به خود جلب کرده و اولویت بنده نیز به شمار می‌رود. در راستای برقراری عدالت اجتماعی، حوزه‌های انتخابیه استان البرز و به تبع آن تعداد نمایندگان استان، پایین هستند.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز با اشاره به اینکه هرچه تعداد نمایندگان بیشتر باشد، می‌توان سطح مطالبات را افزایش داد و آنها را به صورت جدی تر و مؤثرتر پیگیری کرد، مطرح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی بنده که با برنامه ریزی دقیق آن را پیگیری و اقدام می‌کنم، افزایش تعداد حوزه‌های انتخابیه و نمایندگان استان البرز است.

شیرین زاد عدم رویکرد تخصصی کاربردی به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی را یکی از مهمترین آسیب‌های کارکردی مجلس شورای اسلامی دانست و با اشاره به اینکه این رویکرد اولویت اصلی جامعه، نظام و کشور ماست، افزود: نیازمند رویکردهای تخصصی، علمی و کاربردی در حوزه‌های مذکور هستیم که ضمانت اجرایی داشته باشند و منجر به تأثیرات مثبت شوند.

مشکلی با اعلام اموالم ندارم

وی ادامه داد: در این زمینه دچار چالش‌ها و معضلات عمیقی هستیم و وضعیت جامعه نیز این موضوع را نشان می‌دهد و رویکردها خیلی تخصصی و کاربردی نیستند، اگرچه کمیسیون‌های تخصصی و افراد تحصیل کرده و شخصیت‌های علمی و دانشگاهی در مجلس فعالیت دارند اما هنوز نتوانسته‌ایم به سطح مطلوب در این زمینه دست یابیم.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز با تاکید بر ضرورت افزایش و تقویت ظرفیت‌های موجود در این زمینه در دوره‌های آینده به منظور جامه عمل پوشاندن به مطالبات به حق و شایسته مردم، در خصوص شفافیت اموال خود بیان کرد: بنده مشکلی با اعلام اموالم ندارم و هم در دوره قبل و هم در این حوزه به صورت شفاف اعلام کرده‌ام.

شیرین زاد عنوان کرد: دارایی ملکی من دو واحد آپارتمان در شمال کشور، شهرستان صومعه سرا، یک باب مغازه در خیابان مظاهری کرج و دو دستگاه خودروی پرشیا و پراید است. مقداری زمین و املاک هم از پدرم دارم، البته وی در قید حیات هستند، مقداری هم خودم خریداری کرده‌ام و یک قطعه زمین نیز در شهر جدید هشتگرد دارم.

وی با اشاره به فیلترینگ فضای مجازی خاطرنشان کرد: فیلترینگ با مدلی که اکنون در کشور وجود دارد، مطلوب نیست زیرا عملاً فیلترینگی در کار نیست و فقط فرایند دسترسی به سایت‌های مجاز و غیرمجاز دشوار و هزینه‌های آن زیاد شده و ممنوع نشده است و با نصب یک وی پی ان و اپلیکیشن ساده افراد به هر سایتی دسترسی دارند و با فیلترینگ فقط مردم اذیت می‌شوند.

تعدد دستگاه‌های فرهنگی موجب موازی کاری شده است

شیرین زاد مطرح کرد: بهتر از فیلترینگ، آموزش مردم و افزایش سطح سواد رسانه‌ای آنها به ویژه نوجوانان و جوانان است که بیشترین آسیب از این موضوع متوجه آنها می‌شود. در کشور ما شاهد تعدد دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی هستیم که این موضوع موجب تعارض منافع، موازی کاری و … و کند شدن حرکت رو به جلو شده است.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز با اشاره به اینکه در این زمینه شاهد برنامه ریزی فرهنگی نیستیم، اگر هم هستیم، تاکنون نتیجه مطلوبی حاصل نشده است، مطرح کرد: فضای مجازی بستری است که باید در آن یک عنصر فعال باشیم نه عنصری که تحت تأثیر هجمه‌ها و طوفان‌های اطلاعاتی و تبلیغات سیاه و سفید خاکستری دشمنان قرار گیریم.

وی تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم این فضا را در اختیار بگیریم اما دستگاه‌ها و ارگان‌ها و سازمان‌های مسؤول در این حوزه به خوبی به وظایف و مأموریت‌های خود واقف یا عامل نیستند و به همین دلیل به نتایج مطلوب دست نیافته‌ایم. ما بیشتر جنبه گیرندگی در فضای مجازی داریم تا جنبه دهندگی یا تبدیل شدن به تولید کننده پیام.

شیرین زاد با بیان اینکه سطح سواد عموم جامعه پایین است و مردم به صورت منفعل در مقابل پیام‌ها و اطلاعات تولیدی دشمنان و رقبا آسیب می‌بینند، خاطرنشان کرد: نمایندگی مجلس به صورت کلی دو وجه دارد؛ یک وجه حقوقی نماینده در سطح ملی و به تبع آن بین المللی و یک وجه منطقه‌ای که من به عنوان یک کاندیدا در حال تلاش برای متقاعد سازی مردم هستم که به بنده رأی دهند.

ضرورت افزایش تعداد حوزه‌های انتخابیه و نمایندگان مردم البرز

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز با اشاره به اینکه من نیازمند رأی مردم هستم تا در این جایگاه قرار گیرم، بیان کرد: طبیعتاً مردم هم به صورت متقابل از نماینده خود توقع دارند که در طول حضور در این جایگاه او را از نزدیک ببینند و با وی در ارتباط باشند. با برنامه ریزی و ایجاد ساز و کار مناسب باید ارتباط نماینده با مردم حوزه انتخابیه برقرار شود.

وی مطرح کرد: نمایندگان ادوار گذشته زحمت بسیاری کشیده‌اند اما وقتی برای دو میلیون نفر جمعیت دو نماینده وارد مجلس می‌شوند، امکان پاسخگویی کامل به نیازهای مخاطب وجود ندارد، بنابراین افزایش تعداد نمایندگان مجلس به منظور برقراری ارتباط بیشتر با مردم ضرورت دارد که بنده در صورت راه یابی به مجلس این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

شیرین زاد افزود: استفاده از شبکه میانی و مردمی از جمله معتمدان محلی می‌تواند در ایجاد فضای مطالبه گری از کف جامعه به سمت مسؤولان و نیز ارائه خدمات و اطلاع رسانی خدمات و اقدامات نماینده مجلس و سود و منافع آن برای نظام و مردم مؤثر باشد. البته هر نماینده کانال و صفحه مخصوص خود را دارد اما شاید مردم به دلیل مشغله‌های زیاد خیلی آنها را پیگیری نکنند.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز در خصوص هزینه کرد بودجه‌های فرهنگی در مسیر اصلی خود خاطرنشان کرد: وقتی تعداد دستگاه‌ها و ارگان‌های فرهنگی زیاد باشد در دادن بیلان و گزارش عملکرد همه در صف اول قرار دارند و تلاش می‌کنند اما در حقیقت، مقداری فرافکنی و شانه خالی کردن از موضوعات اتفاق می‌افتد.

بیشتر دستگاه‌های فرهنگی دچار روزمرگی شده‌اند

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی که هیچ ارتباطی با موضوعات فرهنگی مدنظر ندارند، این خلأ را پر می‌کنند، در صورتی که حدود ۳۵ دستگاه در کشور برای مأموریت فرهنگی بودجه دریافت می‌کنند، اظهار کرد: اما بیشتر این دستگاه‌ها دچار روزمرگی شده‌اند و بیشتر فرایندهای تکراری را به گزارش کار و عملکرد تبدیل می‌کنند و به مسؤولان تراز بالاتر ارائه می‌دهند.

شیرین زاد افزود: اما عملاً خروجی مثبتی از آنها حاصل نمی‌شود که این خروجی را می‌توان در کف خیابان‌ها مشاهده کرد. اکنون هویت ما تحت تأثیر فضای مجازی افسارگسیخته و سونامی اطلاعات قرار گرفته اما اینکه دستگاه‌ها و ارگان‌ها برای مدیریت این فضا و اینکه ما تعیین کننده باشیم، حرف اول را بزنیم و جریان سازی کنیم برنامه‌ای ارائه کرده باشند مشاهده نمی‌شود.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز عنوان کرد: در آینده باید این موضوع را با جدیت و حساسیت بیشتر پیگیری و دستگاه‌های فرهنگی را مکلف به خروجی‌های کارآمد کنیم که اگر این کارآمدی انجام نشود باید تصمیمات جدی تری اتخاذ شود که از جمله آنها می‌توان به تغییر و جابجایی مدیران یا تلفیق دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط اشاره کرد.

وی مطرح کرد: در این راستا باید وظایف و مأموریت‌های هر ارگان و دستگاه و خروجی‌های مدنظر مشخص شود تا از موازی کاری جلوگیری شود اما در حال حاضر چشم اندازسازی های ما دچار اختلال است و سر و سامان ندارد. این تصمیمات باید از بالادست اتخاذ و ابلاغ شوند اما گاهاً دچار تکثر می‌شویم که در این صورت تعارض منافع هم ایجاد می‌شود.

تکبر سازمانی یکی از مشکلات موجود است

شیرین زاد تکبر سازمانی را یکی از مشکلات موجود دانست و افزود: سازمان‌ها و ارگان‌ها علیرغم عدم ارائه خروجی مطلوب دست به تولید تبلیغات کاذب می‌زنند و بیشتر درگیر ظواهر شده‌اند در محتوا دست ما خالی است. با توجه به فعالیت برخی شبکه‌های نفوذی در جهت تخریب و تضعیف و غلبه بر نظام، ما شاهد غفلت زدگی هستیم و مسؤولان توجه آن‌چنانی به این موضوع ندارند.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز عنوان کرد: خدمت به نظام با تکبر و استکبار در تعارض است و این دو با یکدیگر دچار فاصله و زاویه هستند. نامزدی که پا به این عرصه می‌گذارد باید مراقب بوده و محاسبه‌ای با نفس خود داشته باشد و بداند که با رأی مردم در این جایگاه قرار گرفته و نباید درگیر توهم شود و هاله نور کار دست او بدهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه دفتر کار خصوصی دارم، خاطرنشان کرد: زمانی که در دستگاه‌های دولتی و عمومی مسؤولیت داشتم به فراخور تراکم کاری همواره تلاش کرده‌ام با مردم ارتباط خوبی داشته باشم و فاصله خود را با آنها کم کنم، در این راستا کنار دفتر کارم تابلویی با عنوان «با هماهنگی می‌توانید وارد شوید، مشروط بر اینکه کسی داخل اتاق نباشد» را نصب کرده بودم.

شیرین زاد بیان کرد: در صورت ورود به مجلس، حوزه انتخابیه خود را به ۱۲ منطقه تقسیم خواهم کرد و هر ماه در یکی از این مناطق حضور خواهم یافت و از مسؤولان منطقه نیز دعوت می‌کنم در آنجا حاضر شوند. هدف از این اقدام این است که به صورت چهره به چهره با مردم ارتباط داشته باشم و آنها به راحتی بتوانند مسائل و نیازها را مطرح کنند.

هیچوقت برای رفع حاشیه نشینی برنامه ریزی جدی نشده است

وی با بیان اینکه در صورت راهیابی به مجلس من نماینده مردم هستم نه نماینده دولت و حاکمیت و باید برای مردم سهل الوصول باشم، در رابطه با معضلات این استان اظهار کرد: حاشیه نشینی یکی از این مشکلات است که از پیش از انقلاب نیز همواره با آن مواجه بوده‌ایم و هیچوقت نتوانسته‌ایم برای آن برنامه ریزی و تصمیم گیری جدی داشته باشیم.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز مشکل حاشیه نشینی را نیازمند سازماندهی دانست و ادامه داد: محلاتی در مناطق حاشیه شهر در حال شکل گیری هستند که از امکانات و زیرساخت‌های لازم برخوردار نیستند، امنیت مشخص و قابل قبولی ندارند و خدمات دولتی، حاکمیتی و رفاهی به آنها ارائه نمی‌شود و ممکن است هر یک از آنها سال‌ها طول بکشد.

شیرین زاد خاطرنشان کرد: امکان کنترل حاشیه نشینی و جلوگیری از آن وجود ندارد زیرا دستگاه‌های نظارتی و اجرایی به خوبی به وظایف خود عمل نمی‌کنند و وقتی حاشیه‌ها به محله تبدیل می‌شوند تازه به فکر یافتن راهکار می‌افتیم. عده‌ای از مردم برای دستیابی به شغل مناسب از شهرستان‌ها و روستاها به شهرهای بزرگ مهاجرت می‌کنند و در حاشیه آنها ساکن می‌شوند.

وی افزود: عده‌ای نیز به دلیل پیدا کردن مسکنی با هزینه پایین در حاشیه شهرها ساکن می‌شوند. البته بخشی از این موضوع نیز به دلیل وجود زندان‌ها در استان البرز شکل گرفته است. در راستای رفع معضل حاشیه نشینی، مسکن ملی طرح خوبی بوده یعنی از بی طرحی بهتر است، البته اشکال‌ها و ایرادهایی دارد که باید اصلاح شده، نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شوند.

میزان تولید مسکن در کشور بیش از نیاز ماست

شیرین زاد اضافه کرد: در صورتی که بتوانیم مخاطب را بشناسیم و نیازمندان واقعی را شناسایی و به خوبی سازماندهی کنیم، آنچنان نیاز جدی روی زمین نمی‌ماند و همین میزان تولید مسکن پاسخگوی نیازهای واقعی هست. این کار نیازمند مدیریت و نظارت جدی است تا نیازمندان واقعی از افرادی که برای سرمایه گذاری در این طرح ثبت نام می‌کنند تفکیک شوند.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز با اشاره به اینکه فکر می‌کنم تولید مسکن بیش از نیاز ما در کشور است، بیان کرد: به دلیل تکاثر در این زمینه مشاهده می‌شود که قیمت‌ها بالا هستند که این موضوع نیازمند کار فرهنگی است که در آن با ضعف مواجه هستیم، البته نباید از کار مدیریتی نیز غافل شویم. باید سیاست‌هایی تدوین شوند تا خروجی عملی داشته باشند.

وی عنوان کرد: مسئله ترافیک در استان البرز عمدتاً دو دلیل دارد که یکی از آنها اشتغال برون استانی است که باید برنامه ریزی جدی برای آن داشته باشیم زیرا زیرساخت‌های لازم وجود دارند. در این زمینه خیلی نیاز به سرمایه گذاری ملی نداریم زیرا بخش خصوصی رغبت و انگیزه لازم در این عرصه را دارد و فقط باید برنامه ریزی انجام و قانون مناسبی تصویب شود.

شیرین زاد با اشاره به زمین‌های جنوب استان البرز، شمال شهرستان اشتهارد و جنوب شهرستان‌های نظرآباد و ساوجبلاغ بیان کرد: در این مناطق منابع طبیعی و املاک خدادادی مناسب و کیفی وجود دارد که در گذشته کاربری آنها کشت دیم بوده اما اکنون بخاطر پایین بودن سطح بارندگی و ذخایر آب رها شده‌اند و کار کشاورزی در آنها مقرون به صرفه نیست و توجیه ندارد.

زیرساخت انتقال بازار از جنوب تهران به البرز مهیاست

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز با اشاره به اینکه تردد استان‌های غربی کشور از استان البرز برای دسترسی به پایتخت نیز موجب ایجاد ترافیک می‌شود، خاطرنشان کرد: همواره به دنبال افزایش اتوبان‌ها و جاده‌ها بوده‌ایم و به کنترل نیاز تردد فکر نکرده‌ایم که در این زمینه راهکاری در ذهن دارم که متخصصان مربوطه نیز کارآمدی آن را تأیید کرده‌اند.

وی مطرح کرد: سال‌های سال پس از انقلاب اسلامی به دنبال جابجایی پایتخت بودیم و برای سیاست تمرکز زدایی سیاست‌هایی نیز داشتیم اما موفق نشدیم، بعد گفتند که پایتخت سیاسی در تهران بماند و پایتخت اداری از آن خارج شود اما در این زمینه هم موفق نشدیم. پایتخت دیگری نیز در تهران وجود دارد که کمتر به آن توجه شده است؛ پایتخت بخش خصوصی و بازار.

شیرین زاد با اشاره به اینکه بیشتر کشورهای پیشرفته پایتخت اداری و سیاسی را از یکدیگر تفکیک کرده‌اند، تصریح کرد: اکنون محصولات در تمام نقاط کشور تولید و در بازار تهران دپو و از آنجا توزیع می‌شوند که این امر موجب ترافیک و آلودگی هوا می‌شود که در راستای رفع برخی مشکلات مربوطه، زیرساخت انتقال بازار از جنوب تهران به جنوب البرز مهیاست.

وی افزود: حتی اگر کل بازار نیز قابل انتقال نباشد اما می‌توان بخش مبادله کالا را به استان البرز انتقال داد، در این صورت برای این استان تولید اشتغال، سرمایه، ثروت و درآمد می‌کند. از سوی دیگر البرز و تهران را از بخش قابل توجهی از ترافیک نجات می‌دهد. ایجاد یک منطقه استراتژیک تحت عنوان بندر خشک می‌تواند منشأ درآمد فوق استراتژیک را ایجاد کند.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز با اشاره به اینکه در آینده می‌توان این منطقه را به بازار منطقه‌ای در حد بازار خاورمیانه تبدیل کرد، عنوان کرد: تحقق این امر مستلزم نگاه بلند و برنامه ریزی جدی است و به سرمایه گذاری آن‌چنانی هم نیاز ندارد زیرا در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم بخش خصوصی انگیزه و آمادگی لازم را بدین منظور دارد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=26306

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.