• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
8
عضو شورای اسلامی شهر کرج:

قرارداد خرید اتوبوس های برقی دارای اشکال قانونی است

  • کد خبر : 22553
  • 05 مهر 1402 - 15:11
قرارداد خرید اتوبوس های برقی دارای اشکال قانونی است
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: خرید 40 دستگاه اتوبوس برقی توسط شهرداری بر خلاف رویه قانونی و اخذ مصوبه از شورای اسلامی شهر و استناد به بندهای قانونی متناقض است.

به گزارش دیده بان البرز، علی قاسم پور، عضو شورای اسلامی شهر کرج در تذکر پیش از دستور یکصد و سی و پنجمین جلسه رسمی شورا ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: این هفته نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن و نمونه بارز شجاعت و مردانگی جوانان این مرز و بوم است.

وی ضمن تذکر نسبت به لایحه خرید اتوبوس های برقی و با اشاره به اینکه قبلا کرج تجربه تلخی از داشتن اتوبوس برقی داشته است، بیان کرد: خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی توسط شهرداری بر خلاف رویه قانونی و اخذ مصوبه از شورای اسلامی شهر و استناد به بندهای قانونی متناقض است و خرید آن به این صورت به نفع شهر و شهروندان نیست.

عضو شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: کلانشهر کرج پایلوت اتوبوس های برقی در کشور شده است که ظاهرا زیبا است اما آیا زیرساخت اتوبوس برقی، آموزش راننده، شرایط جغرافیایی و سایر موارد در نظر گرفته شده است؟ ای کاش کرج در موارد دیگر پایلوت قرار می گرفت. به عقیده اینجانب قبل از شروع هر کاری باید زیرساخت آن فراهم شود.

قاسم پور خاطرنشان کرد: برای اینکه ۲۰۳ میلیارد تومان قرارداد سازمان شهرداری ها در موعد بودجه های دولتی برنگردد، برای پروژه اتوبوس برقی شرط گذاشته شد که طبق آن دو برابر قیمت اعتبار موجودی باید توسط شهرداری گذاشته شود. ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارک نحوه تامین مالی است که باید در ردیف پروژه ای قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با استناد انجام شده برای خرید اتوبوس استفاده از ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بر اساس مصوبه شورا که یک هزار میلیارد تومان برای مترو و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوس است، قرارداد فوق دارای اشکال بوده و عملا بر اساس قرارداد فقط اوراق نسبت و در صورت عدم جذب اوراق از کل اعتبارات داخلی باید تامین شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه هر دستگاه اتوبوس ۱۵ میلیارد تومان قیمت دارد و محل ردیف آن مشخص نیست، اذعان کرد: تولید اتوبوس برقی انحصاری نیست و چند شرکت از جمله شرکت عقاب آن را را تولید می کند. توسعه ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی از وظایف شورا و شهرداری است و شهرداری با این میزان هزینه می تواند دو اتوبوس گازوئیلی یورو ۵ خریداری کند.

قاسم پور خاطرنشان کرد: امروزه هر نفر مسافر ۴۵ دقیقه در ایستگاه اتوبوس منتظر می ماند و این اصلا درست نیست؛ ما باید به انسان محوری توجه ویژه ای داشته باشیم. به نظر بنده این مصوبه به نفع شهر نیست و باید ابتدا زیرساخت های لازم برای آن فراهم شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=22553

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.