• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 22 September - 2024
2
با حضور رئيس جمهور؛

بهره برداری از قطعه اول آزادراه شهید سلیمانی

  • کد خبر : 24314
  • 17 آذر 1402 - 12:58
بهره برداری از قطعه اول آزادراه شهید سلیمانی
قطعه نخست آزادراه سردار شهید قاسم سلیمانی صبح امروز با حضور رئيس جمهور در استان البرز به بهره برداری رسید.

به گزارش دیده بان البرز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئيس جمهور صبح امروز جمعه ۱۷ آذر ماه در آغاز دومین سفر خود به استان البرز، از طرح احداث بزرگراه شمالی کرج و پروژه پل بیلقان به عنوان بزرگ‌ترین پل غرب آسیا و پیچیده‌ترین عملیات مهندسی کشور بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات اجرای این طرح مطلع شد.

این قطعه به طول ۷.۶ کیلومتر عظیمیه کرج را به شمال غرب این کلانشهر متصل می کند و با گشایش این قطعه بخش زیادی از ترافیک شمال کلانشهر کرج روان سازی شده و تکمیل قطعه نخست آزادراه شهید سلیمانی در مدت زمان ۲۰ ماه به صورت جهادی انجام شد و امروز به بهره برداری رسید.

عملیات احداث آزادراه شمالی کرج که پس شهادت سردار دلها به نام این شهید والامقام مزین شد در تیر ماه ۱۳۹۵ آغاز شد و قرار بود سه سال بعد به بهره برداری برسد. طول این آزادراه ۱۸ کیلومتر است که آزادراه شهید همت در شرق کرج را به آزاد راه کرج – قزوین در غرب این کلانشهر متصل می کند.

با تکمیل آزادراه شهید سلیمانی ۴۰ درصد ترافیک استان البرز به این آزادراه منتقل می شود. این پروژه به علل مختلف مانند کمبود اعتبار و وجود املاک معارض سه سال با تعطیلی و رکود مواجه شد تا اینکه دولت سیزدهم و شورای ششم روی کار آمد.

پس از سفر رئيس جمهور به استان البرز در فرودین سال ۱۴۰۱، اعتبار موردنیاز تکمیل آزادراه شهید سلیمانی حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال برآورد شد. در این سفر ۳۵ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تکمیل آزادراه شهید سلیمانی تصویب شد و مابقی آن توسط مدیریت شهری کرج پرداخت می شود.

مرتفع ترین پل خاورمیانه به ارتفاع ۱۳۶ متر و به طول ۹۰۰ متر روی رودخانه کرج در این آزادراه در حال ساخت است. اکنون آزادراه شهید سلیمانی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به گفته شهردار کرج این پروژه با حمایت دولت سیزدهم تا شهریور ماه ۱۴۰۳ به طور کامل تکمیل می شود و زیربار ترافیک می رود.

۲۰ پروژه راهداری و حدود سه هزار واحد مسکونی از مهم ترین پروژه های حوزه راه و شهرسازی هستند که امروز در البرز به بهره برداری می رسند. وزرا و معاونان رئيس جمهور همزمان با این سفر در شهرستان های تابعه البرز حضور یافته و ضمن افتتاح پروژه های عمرانی و تولیدی به بررسی مشکلات و نیازها می پردازند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24314

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.