• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
7
امام جمعه ماهدشت:

ماهدشت در حوزه اجرایی مدافعی ندارد

  • کد خبر : 29564
  • 22 تیر 1403 - 15:34
ماهدشت در حوزه اجرایی مدافعی ندارد
امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه مخالف اقداماتی هستیم که در بلند مدت و در نهایت به ضرر شهر تمام می شود گفت: ماهدشت در حوزه اجرایی مدافعی ندارد، اگر فرماندار مستقر شود، مدافع پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام علی رادمرد امام جمعه ماهدشت در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و با اشاره به جمله «قَتَلَ اَللَّهُ مَنْ قَتَلَکَ بِالْأَیْدِی وَ اَلْأَلْسُنِ» در زیارت نامه حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: این مطلب به معنای این است که جریان معاند همواره با دو حربه ترور و زبان علیه جبهه حق، جنایت می‌کرده است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) در حماسه عاشورا با قدرت سخت و قدرت نرم و جهاد تبیین اقدام کرد به همین جهت، از ابتدای قیام تا لحظه شهادت مناظرات و احتجاج‌های متعددی با افراد مختلف داشت که با دقت در این مناظرات به خوبی می‌توان منطق قیام عاشورا را فهمید که اساسا حرکت عاشورا، یک نهضت قرآنی و نبوی (ص) است.

امام جمعه ماهدشت با تاکید بر آگاهی مردم از استفاده دشمن از تمام ابزارها برای ضربه زدن به جریان حق و از بین بردن آن بیان کرد: این اتفاق زمانی می افتد که ما به وظایف خود در راستای شناخت حق و دفاع از آن استفاده نکنیم. آن زمان ممکن است پیروزی حق علیه باطل به تاخیر بیفتد اما نباید در شناختن و شناساندن حق کوتاهی کنیم.

حجت الاسلام رادمرد اذعان کرد: حق در میان همه این تهاجمات دشمن، خود را نشان می دهد و اگر خدای متعال این تلاش و تحرک در دفاع از حق که مصداق نصرت خداست را ببیند او نیز نصرتش را شامل حال ما می کند. در همه زمان ها این تقابل را دیده ایم و تلاش ها و عدم تلاش ها را نیز دیده و تجربه کرده ایم.

وی افزود: اکنون باید میان درس ها و عبرت ها نشسته باشیم و بهره ببریم و عامل به درس ها و عبرت گیرنده از عبرت ها باشیم. جمهوری اسلامی ایران مطمئنا مسیرش حق است و استدلال های عقلی و نقلی فراوانی می توان آورد و به آنها استناد کرد، اما حرکات و تلاش های دشمن را نباید فراموش کرد. آنها می آیند وارد میدان می شوند.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اقدامات دشمنان از همان روزهای اول پیروزی انقلاب نیز گفت: آن زمان هم صدام، رسانه های غربی، منافقین و … اقدامات خود را آغاز کردند و تاکنون هم ادامه دارد. در خصوص کسانی که فتنه سالهای ۶۰، ۷۸ و ۸۸ را به وجود آوردند و تقویت کردند مطالعه کنید و متوجه می شوید که آنچه ما را در مقابل این حوادث بیمه و قوی می کند، همان شناخت حق است.

وی با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی نیز خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به ویژگی های این شهید جمهور اشاره و بیان کردند که توقع ما این است که اینها در مسیر حرکت دولت چهاردهم نیز پیاده سازی شود. به لطف خدا مشارکت خوبی نیز در انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفت البته می توانست بیشتر از این نیز باشد.

امام جمعه ماهدشت ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: مردم با حضور در انتخابات افتخار آفرینی کردند اما باید مراقب باشیم تا غفلت به سراغمان نیاید. نباید اجازه دهیم اتفاقاتی که دشمن مایل است، در این کشور رقم بخورد. فراموش نکنیم اقدامات دشمن همیشه برای ایران زنگ خطر است.

حجت الاسلام رادمرد ادامه داد: باید تذکرات دلسوزانه را بشنویم و مراقبت کنیم تا حاشیه سازی های عامدانه ما را از مسیر اصلی که خدمت به مردم و پیشبرد اهداف مترقی انقلاب اسلامی ایران است، باز ندارد. همان گونه که مقام معظم رهبری بیان فرمودند، راه نجات و برون رفت از این حاشیه سازی ها اعلام صریح مواضع انقلابی خودمان است.

امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه برخی به دنبال ایجاد دوقطبی های اجتماعی و سیاسی هستند و تلاش می کنند تا این موضوع تقویت شود اظهار کرد: ما در حوزه بودجه ها نیازمند کمک بیشتر استان هستیم اما برخی ادارات ما در این حوزه ها ضعیف عمل می کنند. برخی تصور می کنند ماهدشت جایی جدا از البرز است، مطالبات روزی زمین مانده شهر و عدم پیگیری ها گواه این موضوع است.

وی افزود: بارها نسبت به موضوع الحاق بخشی از حریم شهر به محدوده شهر براساس تفاهمی که زمان ایجاد شهرک صنعتی خوارزمی صورت گرفته صحبت کردیم و می گویند پیگیری می کنیم اما نتیجه چه شد؟ فعلا همان مسیر گذشته در پیش است. مردم از عمق جان درک می کند که مسئولین بی توجه شده اند!

امام جمعه ماهدشت بیان کرد: وقتی به مسئله سیاه جوی نگاه می کنیم با اینکه کلی پیشرفت داشته و تلاش های فراوانی در این راستا انجام شده اما وقتی کار بخواهد به نتیجه برسد، پیمانکار باید برای دریافت مطالبات خود، کار را متوقف کند و به مسئولین فشار بیاورد تا تامین اعتبار کنند. این گونه است که اولویت های شهری دچار اشکال می شوند.

حجت الاسلام رادمرد با تاکید بر نیازمندی ماهدشت به بودجه و اعتبارات استانی اذعان کرد: مسکن مهر در این منطقه هنوز در برخی موضوعات اساسی مشکل دارد. آقای استاندار توقع داریم جلوی برخی برداشت هزینه ها را بگیرید، شما نیابت از شورای ما را دارید و باید منافع شهر را در اولویت ببینید، چرا شهرداری ها با سختی اداره می شوند ؟ اعتبارات استانی نیست؟ می توانید سرفصل ایجاد کنید.

وی توضیح داد: ما مخالف اقداماتی هستیم که در بلند مدت و در نهایت به ضرر شهر تمام می شود. نگویند ما با فلان مسئله که اعتبار خواسته اند مخالفیم، اینها مطالبات به حق است. ماهدشت در حوزه اجرایی مدافعی ندارد، اگر فرماندار مستقر شود، مدافع پیدا می کند. امیدواریم با تدبیر درست و محکم و با نگاه با آینده مشکلات این منطقه نیز مرتفع شود.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=29564

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.