• امروز : دوشنبه - ۹ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
2

مخالفت چپردار با اولویت تکالیف شهرداری در افزایش سهام بانک ها/ شهرداری بنگاه اقتصادی نیست

  • کد خبر : 32114
  • 03 مهر 1403 - 22:50
مخالفت چپردار با اولویت تکالیف شهرداری در افزایش سهام بانک ها/ شهرداری بنگاه اقتصادی نیست
رئیس کمیسیون حقوقی و  نظارت شورای اسلامی شهر کرج گفت: فارغ از تعلل تحقیق و تفحص، شبهات انتخابات مجمع یا احصای سود و زیان بانک شهر اساسا با اولویت تکالیف شهرداری در افزایش سهام بانک ها موافق نیستم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، جواد چپردار، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج در یکصد و هشتاد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج در بررسی لایحه شهرداری در خصوص واریز مبلغ حق تقدم افزایش سرمایه نقدی بانک شهر در مخالفت با لایحه افزایش سهام به میزان چهار هزار و ۸۱۹ میلیارد و ۸۰۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۶۴۰ ریال در بانک شهر گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق به دلایل مشروحه، با لایحه افزایش مخالفت کرده ام.

وی با بیان اینکه فارغ از تعلل تحقیق و تفحص، شبهات انتخابات مجمع یا احصای سود و زیان بانک شهر به اندازه یک رای با اولویت تکالیف شهرداری در افزایش سهام بانک ها موافق نیستم، عنوان کرد: دلایل مخالفت با این لایحه را به شرح زیر اعلام‌می کنم.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج افزود: تعلل در فرایند طرح تحقیق و تفحص از تعاملات پنج سال اخیر شهرداری با بانک شهر که قصور بخشی از این تعلل در شهرداری و بخشی از آن نیز ممکن است در روند بررسی دستور جلسات کمیسیون های شورا باشد.

وی بیان کرد: بررسی گزارشات یا بیلان مالی در تعاملات شهرداری و بانک شهر الزام به ممیزی فنی و حسابرسی بانکی و مستقل از شورا را دارد که این مهم می تواند در فرایند قانونی تحقیق و تفحص محقق شود.

چپردار اظهار کرد: اشکال و ابهام در معرفی نماینده کلانشهر کرج به مجمع و هیئت مدیره بانک شهر با اهمیت هفت درصد از سهام، بدون اطلاع و مشورت شورا رفع نشده است و پاسخ شهردار به تذکر مطروحه یا سلیقه وی در این فرایند قابلیت اقناع ندارد.

وی عنوان کرد: اولویت و دغدغه مدیریت شهری در سال آخر باید تامین منابع مالی، مدیریت تعدیلات عمرانی، تحقق کارآمدی و تکمیل پروژه های جاری باشد نه تعلق خاطر به سود محتمل از افزایش سهام در بانک ها که اگر تکالیف شهرداری ها را در معاملات بورس، افزایش سهام یا بنگاه داری اقتصادی تلقی کنیم، پرداختن به خدمات عمومی،توسعه فضای سبز، پاکروبی مناطق، آسفالت معابر، حقوق جاری پرسنل، قطار شهری و حمل ونقل عمومی را از چه طریقی محقق کنیم؟

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: اگر بهانه شما افزایش درآمد در شهرداری است، چرا در سازمان مشارکت ها با بخش خصوصی در توسعه شهری اقدام، برنامه یا حاصل موثری نداشته ایم؟

وی ادامه داد: آیا اولویت پیش بینی خرید و تجهیز پیمان های عمرانی یا سازمانی با این ارقام ریالی مثل تدبیری که در خرید مطالبات میلگرد در پیمانکاری سازمان قطار شهری کرده ایم، ضمانت، اهمیت، امنیت، سلامت و ضرورت بیش از بانک شهر را ندارد؟

چپردار گفت: طبق گزارشات نظارتی بانک مرکزی و اخبار موثق اقتصادی به نظر انتخابات مجمع، ترکیب هیئت مدیره، سود و زیان بانک شهر و مصلحت افزایش سهام به کارشناسی و رصد دقیق تری نیاز است که امیدواریم بدون هیچ قضاوتی در نقض یا تایید تعاملات در پایان روند قانونی تحقیق و تفحص بر اساس نظر اکثریت اعضای شورا ممیزی قابل اعتمادی محقق شود.

وی در پایان متذکر شد: حرف آخر آن است که اگر پرداخت مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان در قالب افزایش سهام مطروحه نقدی و با فوریت است، منابع آن از کدام ردیف بودجه پیش بینی شده است؟ آیا درآمد حاصل از عوارض شهروندان‌ اولویت خدمات شهری، عمران و شهرسازی در کلانشهر کرج با تعدد مطالبات را دارد یا فوریت آن را در افزایش سهام بانکی می دانید؟

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=32114

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.