• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
14
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج:

مرکز علمی فرهنگی آسمان نما آماده میزبانی از عموم شهروندان است

  • کد خبر : 23473
  • 04 آبان 1402 - 23:20
مرکز علمی فرهنگی آسمان نما آماده میزبانی از عموم شهروندان است
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گفت: مرکز علمی فرهنگی آسمان نما و رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان یک جاذبه گردشگری قلمداد می‌شود و آماده میزبانی از عموم شهروندان، دانش آموزان و ارگان هاست.

به گزارش دیده بان البرز، امیر اشتری، معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با اشاره به جایگاه ویژه برخی مراکز فرهنگی این سازمان در سطح شهر گفت: مرکز علمی فرهنگی آسمان نما و رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی، اولین مرکز تخصصی نجوم استان البرز با مساحت یک هزار و ۷۰۰ متر مربع زیر نظر سازمان فرهنگی شهرداری کرج در سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد.

وی عنوان کرد: مرکز علمی فرهنگی آسمان نما علاوه بر دارا بودن ساختار تخصصی نجوم، به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ای زیبا از کرج، به عنوان یک جاذبه گردشگری قلمداد می‌شود و آماده میزبانی از عموم شهروندان، دانش آموزان و ارگان هاست. این مرکز دارای بخش‌های آمفی تئاتر برای پخش فیلم، ترازوهای نجومی، تلسکوپ برای رصد روز و شب و اجرام آسمانی، کتابخانه تخصصی و گالری عکس است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با بیان اینکه مرکز آسمان نما دارای برنامه‌ها و کلاس‌های متعدد است. دوره‌های آموزشی نجوم از مقدماتی تا پیشرفته از پنج سال به بالا، عکاسی نجوم، رباتیک، دوره‌های رایگان آتش نشان داوطلب، همایش‌های رایگان، سه شنبه‌های سینمایی رایگان و جشن‌های شاد از جمله برنامه های این مرکز است.

شایان ذکر است تمامی مدارس شهر کرج برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی جهت بازدید علمی از مرکز تخصصی نجوم آسمان نما می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۶۳۲۲۱۵۸۳۶ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=23473

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.