• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
11
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج:

معضل ترافیک شهری تنها با انجام پروژه های عمرانی برطرف نمی شود

  • کد خبر : 23001
  • 21 مهر 1402 - 13:19
معضل ترافیک شهری تنها با انجام پروژه های عمرانی برطرف نمی شود
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج گفت: برای برطرف شدن مشکلات شهری و به ویژه ترافیک شهری تنها اجرای پروژه های عمرانی کافی نیست و حل این معضل نیازمند کمک و همکاری بیشتر نیروی انتظامی و شهرداری است.

به گزارش دیده بان البرز، حسین مهاجری، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج در دیدار با فرمانده انتظامی استان البرز که با همراهی سایر اعضای شورا و شهردار صورت گرفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، هفته نیروی انتظامی را به تمامی زحمت کشان این عرصه تبریک گفت و بر ضرورت تعامل دوجانبه تاکید کرد.

وی مطرح کرد: برای برطرف شدن مشکلات شهری و به ویژه ترافیک شهری تنها اجرای پروژه های عمرانی کافی نیست و حل این معضل نیازمند کمک و همکاری بیشتر نیروی انتظامی و شهرداری است. توجه به علائم ترافیکی و راهنمایی در برخی نقاط شهر موجب می‌شود تا ترافیک شهری تا حد چشم گیری کاهش یابد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: در برخی نقاط شهر مانند مقابل بازار روزها و مراکز خرید و تجاری و مدارس، خودروها با توقف در مکان های توقف ممنوع و دوبله ایستادن موجب ایجاد ترافیک سنگین می شوند که این مشکل تا حد زیادی با کمک و استقرار نیروهای انتظامی می‌تواند کاهش یابد تا مردم تردد راحت تری داشته باشند.

مهاجری اظهار کرد: یکی دیگر از  مشکلات اساسی که نیاز به نظارت و کنترل شهرداری دارد و نیروی انتظامی هم در این خصوص باید کمک کند، سد معبر توسط وانت بارها و دستفروشان و حتی مغازه هایی است که تابلوها و وسایل خود را در محل عبور ماشین ها و حتی پیاده روها می‌گذارند. نیروی انتظامی با همکاری و تعامل در خصوص اجرای احکام دادستانی و … می‌تواند کمک بزرگی به رفع این گونه مشکلات کند.

وی یادآور شد: بر اساس قانون درآمد پایدار شهری ۶۰ درصد از وجوه حاصل از جریمه های تخلفات رانندگی باید به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور نزد خزانه داری کشور توسط نیروی انتظامی پرداخت شود که وزارت مزبور مبلغ را به شهرداری ها پرداخت کند تا بتوان در خصوص مصارف مربوط به حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار گیرد اما سهم شهرداری کرج از این جرائم راهنمایی و رانندگی به درستی پرداخت نمی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=23001

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.