• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7
رئیس موسسه رازی:

موسسه رازی بازوی سازمان دامپزشکی است/ تولید واکسن های چندگانه و توکسوئیدی دامی در آینده نزدیک

  • کد خبر : 23949
  • 24 آبان 1402 - 22:32
موسسه رازی بازوی سازمان دامپزشکی است/ تولید واکسن های چندگانه و توکسوئیدی دامی در آینده نزدیک
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: در زمینه تولید واکسن های چندگانه و توکسوئیدی نیز اقداماتی در حال انجام است و تلاش می شود در آینده ای نزدیک تولید انبوه این واکسن ها را به سرانجام برسانیم.

به گزارش دیده بان البرز، دکتر علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در بازدید رئیس سازمان دامپزشکی کشور و برگزاری جلسه با حضور هیات رئیسه گفت: این مجموعه با ۶ شعبه در سطح کشور انواع واکسن های مورد نیاز حوزه پزشکی و دامپزشکی را تولید و تامین می کند.

وی افزود: موسسه رازی در حوزه طیور ۳۲ درصد واکسن های مورد نیاز بازار را تولید می کند که حدود سه و نیم میلیارد دز است، در حالیکه این میزان تا حدود ۶ میلیارد دز قابل افزایش است اما به دلیل واردات به همین میزان بسنده شده است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به اینکه امکان افزایش ظرفیت تولید واکسن های طیور علاوه بر کرج در شعبه های شیراز و مرند موسسه تا دو برابر وجود دارد، اضافه کرد: این امر در مورد انواع واکسن های ویروس کشته شده و زنده صدق می کند.

اسحاقی خاطرنشان کرد: تاکنون این موسسه در حوزه واکسن های دامی ۹۰ درصد تولیدات بازار را در اختیار داشت که این میزان نیز با وجود واردات واکسن های چندگانه که البته مباحث زیادی برای بحث دارد، رو به کاهش است.

وی عنوان کرد: در زمینه تولید واکسن های چندگانه و توکسوئیدی نیز اقداماتی در حال انجام است و تلاش می شود در آینده ای نزدیک تولید انبوه این واکسن ها را به سرانجام برسانیم. ۱۶ آزمایشگاه تخصصی و مرجع دامپزشکی در موسسه رازی وجود دارد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مطرح کرد: آزمایشگاه بین المللی مرجع آبله گوسفند و بز نیز در این مجموعه واقع شده که دارای استاندارد ۱۷۰۲۵ نیز هست اما سازمان دامپزشکی نمونه زیادی را به این آزمایشگاه ارسال نمی کند.

اسحاقی بیان کرد: در حوزه تشخیص بیماری های طیور، آزمایشگاه های مختلفی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به برونشیت، نیوکاسل و حتی زنبور عسل که نمونه های زیادی در این زمینه دریافت می شود، اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه موسسه رازی بازوی سازمان دامپزشکی است، اظهار کرد: وظیفه کنترل بیماری ها و سلامت دام و طیور و به گونه ای امنیت غذایی کشور، بر عهده سازمان دامپزشکی است که این امر با همکاری موسسه رازی و این سازمان، محقق می شود.

اسحاقی ضمن دعوت از رئیس سازمان دامپزشکی برای بازدید از ۶ شعبه موسسه رازی در سطح کشور به فعالیت ها و اطلاعاتی از جزئیات تولیدات شعب این موسسه اشاره کرد و گفت: موسسه رازی همچون گذشته ارتباط تنگاتنگی با این سازمان دارد و امید است در راستای این همکاری برای رفع مشکلات کشور اقدام کنیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=23949

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.