• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
2
معاون بانک کشاورزی:

نباید اجازه دهیم منابع مالی کشور به سمت دلال بازی برود

  • کد خبر : 31315
  • 20 شهریور 1403 - 12:29
نباید اجازه دهیم منابع مالی کشور به سمت دلال بازی برود
معاون بانک کشاورزی کشور گفت: نباید اجازه دهیم منابع محدود مالی کشور به سمت سفته بازی و دلال بازی حرکت کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، محمدرضا پویافر، معاون بانک کشاورزی کشور در آئین اختتامیه سیزدهمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران که در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، مطرح کرد: این دانشگاه با توجه به قدمت و جایگاهی که دارد، پتانسیل و ظرفیت خوبی برای کلانشهر کرج است.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه اقتصاد کشاورزی ایران که نقش مهمی در خودکفایی و اقتصاد کشور دارد جایگاه اصلی خود را پیدا کند، مطرح کرد: در سال گذشته قرار بود بر اساس قانون ۱۵ درصد منابع سیستم بانکی کشور به بخش کشاورزی اختصاص یابد که در مجموع ۶ درصد منابع بانکی به این بخش تخصیص پیدا کرد.

معاون بانک کشاورزی کشور با اشاره به اینکه ۶۲ درصد از این میزان توسط بانک کشاورزی تامین اعتبار و ۱۹۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، بیان کرد: طی سال های اخیر با توجه به دیجیتالی و الکترونیکی شدن امور، بانک کشاورزی در کنار سایر دستگاه های اجرایی و سیستم بانکی سعی بر ایجاد تحول داشته است.

پویافر این تحول را در بخش کشاورزی و پلتفرم های مربوطه و دسترسی آسان به منابع بانکی و پیشخوان های مجازی دانست و عنوان کرد: این بانک برای کشاورزی قراردادی و تامین مالی این بخش اقدام به ایجاد پلتفرم پالیز کرده و این امر یک نمونه از اقدامات آغاز شده بوده که مسلما دارای ایراداتی است و نیاز به بازنگری دارد.

وی با اشاره به اتخاد سیاست هایی از سوی بانک مرکزی در شورای پول و اعتبار برای اینکه سیستم بانکی نتواند خلق پول کند، خاطرنشان کرد: این امر خلق پول را به حداقل رساند. نقدینگی کشور به سبب سیاست انقباضی اعمال شده به حداقل رسیده و در حال تشدید بوده و سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات دچار محدودیت است.

معاون بانک کشاورزی کشور اظهار کرد: با توجه به عدم اجازه خلق پول، نیاز بخش کشاورزی به عنوان مهم ترین بخش در استقلال و خودکفایی کشور و کسانی که به تولید ادامه می دهند، حفظ وضعیت موجود موجب شد به فکر استفاده از سایر ابزارهای تامین مالی که بسیاری از آنها در دنیا امتحان شده و جواب داده اند، بیفتیم.

پویافر اوراق گام، برات الکترونیکی، سفته، چک و … را از جمله ابزارهایی عنوان کرد که سعی شده در پلتفرم پالیز از آنها استفاده شود و افزود: در بحث نقدینگی باید از تسهیلات معیشتی به سمت تسهیلات تولیدی حرکت کنیم. من عقیده دارم سیاست انقباضی توسعه به دنبال نخواهد داشت، در زمینه سرمایه گذاری باید نظارت ها را قوی کنیم.

معاون بانک کشاورزی کشور با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم منابع محدود مالی کشور به سمت سفته بازی و دلال بازی حرکت کند، اذعان کرد: اگر منابع مالی کشور که طی این سال ها تزریق شده از زمینه معیشتی به طرف تولید می رفت و از سفته بازی جلوگیری می شد، اتفاقات و پیشرفت های خوبی رقم می خورد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در بسیاری از کشورهای دنیا منجر به پیشرفت های بزرگی شده که آن درصد در کشور ما قابل مشاهده نیست، خاطرنشان کرد: انتظار داریم اساتید و دانشجویان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی به ما کمک کنند. این بانک آمادگی حمایت مالی از پایان نامه های دانشجویی پس از بررسی های لازم را دارد.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=31315

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.