• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
3

نگرانی امام جمعه کمالشهر از انتصابات جدید دولت/ جاده صاف کن نفوذ نامحرمان نشوید

  • کد خبر : 32287
  • 06 مهر 1403 - 15:32
نگرانی امام جمعه کمالشهر از انتصابات جدید دولت/ جاده صاف کن نفوذ نامحرمان نشوید
امام جمعه کمالشهر گفت: بعضی از انتصابات اخیر در دولت چهاردهم به ویژه در حوزه مطبوعات بسیار نگران کننده است و اگر مراقبت نشود جاده صاف کن نفوذ نامحرمان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام ناصر نورپور، امام جمعه کمالشهر در خطبه های نماز جمعه امروز ضمن تقدیر و تشکر از مدیران، معلمان و همه عوامل تعلیم و تربیت گفت: یکی از مهمترین، موثرترین و بزرگترین مجموعه ها در کشور، وزارت آموزش و پرورش است که رسالت بسیار خطیر و مهم تربیت انسان و کادرسازی در جامعه را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه قطعا سعادت و آینده هر کشور در مدارس آن رقم می خورد بیان کرد: به تعبیر دیگر، آموزش و پرورش قلب تپنده پیکره جامعه است و هرچقدر این قلب سالم تر باشد، خوب و منظم و اصولی فعالیت کند، بدنه آن جامعه نیز سالم تر و نتیجه آن تربیت نیرو های آگاه، کارآمد، متعهد، شجاع، مومن، رشید و بصیر خواهد بود.
امام جمعه کمالشهر وجود ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در البرز را یک فرصت عظیم و بی نظیری دانست که اگر به درستی به مسائل آموزشی و تربیتی آنها پرداخته شود، سعادت و آینده کشور بیمه می شود که هم به آموزش، معنویت، اخلاق و اعتقادات دانش آموزان توجه شود و هم بتواند حلال مشکلات باشد. آن زمان است که خروجی مجموعه عظیم آموزش و پرورش تحسین بر انگیز، شوق آفرین و دشمن شکن خواهد بود.

حجت الاسلام نورپور ضمن گرامیداشت روز جهانی سالمند با بیان اینکه غرب یک نگرش در مورد سالمندان دارد و اسلام نگرشی دیگر، اذعان کرد: در فرهنگ غرب، سالمندان، ارزش و اعتبار چندانی ندارند و با آنها مانند موجودهای زائد و مزاحم برخورد می شود. در آنجا جوانان برای اینکه مدت کوتاهی خوش و آزاد باشند سالمندان را از محیط خانه و روابط خانوادگی دور کرده و راهی خانه سالمندان می کنند.

وی ادامه داد: این برخورد غربی ها و طرفداران آنها با سالمندانی است که به دلایل مختلفی مریض، علیل و محتاج محبت و مساعدت هستند اما در دین مبین اسلام بر حفظ حرمت و رعایت احترام سالمندان تاکید فراوان شده و در قرآن و روایات نیز به این موضوع توصیه شده است بنابراین تکریم و احترام سالمندان به خصوص پدر و مادر از اهمیت فراوانی برخوردار است.

سکوت مرگ بار کشور های به اصطلاح اسلامی در خصوص جنایات غزه انسان را زجر می دهد

خطیب نماز جمعه کمالشهر در ادامه به مسئله غزه نیز اشاره کرد و گفت: قریب به یک سال از حادثه غمبار غزه می گذرد و دنیا طی این مدت شاهد وحشیانه ترین جنایات رژیم صهیونیستی علیه این ملت مظلوم و رنج کشیده است. اسرائیل خبیث، گرگ صفت و خونخوار، توحش و درنده خویی وحشتناکی از خود به نمایش گذاشته است اما سازمانهای بین المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر ساکت و تماشاچی هستند.

حجت الاسلام نورپور توضیح داد: قریب به دو میلیارد مسلمان و حاکمان نالایق آنها نیز حمایت های ظالمانه آمریکا و اروپا از رژیم کودک کش اسرائیل را می بینند اما اقدام موثری انجام نداده اند و این انفعال، ذلت، خفت و سکوت مرگ بار کشور های به اصطلاح اسلامی مانند مصر و ترکیه انسان را زجر می دهد.

وی ضمن تحسین غیرت نیروهای حشد الشعبی عراق، انصارالله یمن و رزمندگان فلسطین و غزه به ویژه حزب الله مقتدر لبنان که آبرو و مدال افتخار منطقه هستند و مردانه در برابر اسرائیل ایستاده اند گفت: مقام معظم رهبری در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس فرمودند که حزب الله به خاطر غزه و اسلام سینه سپر کرده و در معرض حوادث تلخ قرار می گیرد و ضربات نامردانه ای که توسط شمرها و حرمله های زمانه به این گروه وارد شد خسارت آفرین بود.

امام جمعه کمالشهر عنوان کرد: دشمن بداند حزب الله از استحکام سازمانی و نظامی بسیار بالا و اقتدار قوی برخوردار و تا به امروز پیروز میدان ها بوده است و با این مسائل و مشکلات عقب نشینی نمی کند و به فضل و توفیق الهی این بار هم پیروز خواهد بود و بینی اسرائیل را به خاک خواهد مالید.

وی در پایان اذعان کرد: امروز باید مراقب نفوذ دشمن در دستگاههای مختلف به خصوص وزارت آموزش و پرورش، علوم، بهداشت، دانشگاه ها، مطبوعات و صدا وسیما باشیم تا دشمن به دستگاه های مهم فرهنگی و اجتماعی رخنه نکند. بعضی از انتصابات اخیر در دولت چهاردهم به ویژه در حوزه مطبوعات بسیار نگران کننده است و اگر مراقبت نشود جاده صاف کن نفوذ نامحرمان خواهد شد.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=32287

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.