• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
5

نگران واژه سوزی و مصادره مفهوم شایسته گزینی با برخی مطالب سلیقه ای هستیم

  • کد خبر : 17070
  • 19 اردیبهشت 1402 - 18:57
نگران واژه سوزی و مصادره مفهوم شایسته گزینی با برخی مطالب سلیقه ای هستیم
رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: ترس ما از این است که مفهوم شایسته گزینی در این شهر با برخی مطالب سلیقه ای مصادره و به نوعی واژه سوزی شود که این موضوع، نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، محمد اسدیان، رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور یکصد و ششمین جلسه رسمی این شورا با اشاره به سوالاتی که وی از شهردار کرج در صحن علنی شورا داشته است، گفت: آقای کیانی پاسخ به سوالات بنده را منوط به آینده کرد و یکی از قول هایی که از سمت وی داده شد، ارزیابی عملکرد و رعایت شرایط احراز در پست های سازمانی بود.

وی با بیان اینکه اعضای هیئت امنای مرکز پژوهش ها طبق ماده چهار اساسنامه این مرکز، موظف به ارزیابی عملکرد مدیران و ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات هستند، اذعان کرد: در این رابطه نامه ای به شهردار کرج مبنی بر ارائه لیست انتصابات صورت گرفته توسط وی، سوابق کاری، مدارک تحصیلی و مستندات مربوطه ارسال و پس از دریافت لیست، مشخص شد، شرایط احراز در این پست ها رعایت نشده و تذکری نیز در این رابطه داده شد.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: این موضوع به معنای ضایع کردن زحمات کمیته انتصابات نیست اما ترس ما از این است که مفهوم شایسته گزینی در این شهر با برخی مطالب سلیقه ای مصادره و به نوعی واژه سوزی شود که این موضوع، نگران کننده است. چنانچه مشاهده کنیم روند کمیته شایسته گزینی به سمت و سویی که مورد انتظار است، پیش نمی رود، در جلسات بعدی به صورت واضح و شفاف، بیان می کنیم.

روسای برخی سازمان ها به وظایف خود آشنا نیستند

اسدیان با اشاره به اینکه سازمان های نظارتی در گذشته نامه نگاری های لازم در این زمینه را انجام داده و شهردار کرج را ملزم به اجرای موارد مطروحه در نامه وزارت کشور کرده اند، یادآور شد: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده تا بررسی شود چند درصد از پست های واگذار شده در این سازمان مطابق با شرایط احراز بوده است.

وی با اشاره به شرح وظایف مدیران در اساسنامه سازمان، اظهار کرد: نحوه انتصاب و مدارک مربوطه در سازمان های دیگر شهرداری نیز در جلسات بعدی تک تک بررسی می شوند و موارد خلاف آن مورد پیگیری قرار می گیرند. موضوع مهم این است که روسای برخی سازمان ها به وظایف خود آشنا نیستند در حالی که انتظار ما از آن مجموعه آشنایی مدیران با حوزه وظایف آن هاست.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ و تاکید بر اشرافیت روسای سازمان ها به وظایف خود، عنوان کرد: در راستای بهبود بهره وری روسا و مدیران سازمان های وابسته به شهرداری کرج، عملکرد این افراد را بر اساس وظایف سازمانی ارزیابی می کنیم و به زودی کارنامه سازمان های مربوطه را به اعضای شورا و افکار عمومی ارائه می دهیم.

اسدیان تصریح کرد: زمانی می توانیم ادعا کنیم عدالت را در مجموعه برقرار کرده ایم که خرده نظام حقوق ها و عدالت توزیعی رعایت شده باشد بنابراین اعضای شورای اسلامی شهر کرج این موضوع را با جدیت از مرکز پژوهش ها پیگیری می کنند و از معاونت برنامه ریزی نیز خواستاریم همانند گذشته یاریگر ما در این زمینه باشد تا یک بار برای همیشه سنجه ای برای ارزیابی عملکرد مدیران در شهر داشته باشیم که برای همگان قابل قبول باشد.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17070

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.