• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
7
سرپرست اداره کل صمت استان البرز عنوان کرد؛

هدفگذاری برای تسریع در تکمیل ۳۰۰ طرح بزرگ صنعتی در البرز

  • کد خبر : 20896
  • 09 مرداد 1402 - 22:00
هدفگذاری برای تسریع در تکمیل ۳۰۰ طرح بزرگ صنعتی در البرز
سرپرست اداره کل صمت استان البرز گفت: اجرای 300 طرح بزرگ صنعتی که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد هستند را در دستور کار جدی قرار می دهیم.

به گزارش دیده بان البرز، محمد انصاری، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز امروز در آئین معارفه خود گفت: امروز کشور در شرایط خاص اقتصادی به سر می برد و طبعا این موقعیت نیازمند اعمال مدیریت متفاوت است. هر یک از مدیران مکلف هستند علاوه بر اجرای برنامه های تدوین شده و در چارچوب معمول، با صرف زمان و انرژی بیشتر راهکارهای متفاوتی را برای گره گشایی از مشکلات اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: شرایط کنونی می طلبد که با یک مدیریت مبتنی بر عواطف، فهم مشترک و البته احترام متقابل، بتوانیم در مواجهه با تولیدکنندگان، اصناف و همه فعالان حوزه کسب و کار که متقاضیان دریافت خدمات از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان هستند، بهتر عمل کنیم و به تعبیری جاذبه های سرمایه گذاری و تداوم تولید و حتی رشد تولید را با امیدافزایی در میان مخاطبان خود حفظ کنیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز مطرح کرد: خط قرمز ما در اداره کل صنعت، معدن و تجارت البرز، برخورد مناسب با متقاضیان خدمات و سرمایه گذاران است و همه همکاران بنده تکليف دارند در کمال احترام، بیشترین مساعدت را برای رفع موانع کاری و توسعه سرمایه گذاری داشته باشند.

انصاری عنوان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کردند، در حوزه داخلی محوریت مشکلات اقتصادی کشور، عیوب ساختاری و ضعف مدیریتی است و عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش کرده است. چالش بیرونی، تحریم و وسوسه‌ها‌ی دشمن است که در صورت اصلاح مشکل درونی، کم‌اثر و حتّی بی اثر خواهد شد.

وی ادامه داد: پیرو اعتماد وزیر صمت و استاندار البرز برای تصدی مسئولیت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، به همه ذینفعان خدمات این اداره کل، اطمينان خاطر می دهم که با جلب آرا و نظرات کارشناسی همه عزیزان و افراد خبره در حوزه فعالیتی خود، عیوب ساختاری و ضعف مدیریتی موجود در مجموعه تحت مدیریتم را به حداقل ممکن برسانم.

انصاری گفت: طبق آمار، البرز با رتبه پنجم تعداد واحدهای صنعتی کشور حدود ۳ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی فعال را در خود جای داده که بالغ بر ۳۴ درصد از سهم اشتغال استان را به خود اختصاص می دهند و حدود ۵۱ درصد از سهم اشتغال هم در حوزه اصناف و بخش خدمات این حوزه متمرکز شده که این آمار اهمیت ویژه فعالیت صنعت، معدن و تجارت البرز را بیش از پیش نمایان می کند.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز تاکید کرد: ظرفیت اقتصادی و اشتغالزایی اصناف استان البرز نشان دهنده جایگاه بسیار مهم این بخش در کنار صنعت و معدن استان و مستلزم توجه جدی و ایجاد زمینه مساعد در روند فعالیت و موانع کاری آن هاست که حتما در این دوره توجهی جدی بدان خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: یکی از ضروریات قبول مسئولیت در اداره کل صنعت، معدن و تجارت توجه جدی و ویژه به ظرفیت‌های بخش خصوصی است. سه تشکل بسیار مهم و دارای جایگاه ویژه در اقتصاد استان، یعنی اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و خانه صنعت، معدن و تجارت در کنار اتاق تعاون استان، نه تنها به عنوان بازوان اداره کل صمت استان، بلکه باید در جایگاه مغز متفکر به تمامی فعالیت ها و روند تصمیم گیری ها رنگ و بوی کارشناسی ببخشند.

انصاری افزود: با نگاه صحیح به این حوزه می‌توانیم این ظرفیت بی‌نظیر را برای رفع موانع به کار گیذیم تا در عمل، البرز، به یک استان نمونه و الگو در توسعه اقتصادی کشور تبدیل شود. در نامگذاری هوشمندانه سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری هم هدف مشخصی طراحی شده و هم راهبرد لازم مدنظر قرار گرفته است؛ به عبارتی هدف نامگذاری سال، مهار تورم و راهبرد اساسی آن تحقق رشد تولید است.

به گفته سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، قطعا هر روش دیگری غیر از این نمی تواند به مهار واقعی تورم بينجامد. تولید بهترین عرصه برای مدیریت نقدینگی در کشور است. آنچه که از امروز محور برنامه ریزی، تلاش و پیگیری بنده و همه همکاران خواهد بود، بخش مسئولیتی ما در شعار سال یعنی رشد تولید است. هر نوع از مانع تراشی در راستای تحقق این هدف در مجموعه ما کاملا مذموم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت آن متوجه کارشناسی می شود که به هر نحوی اقدام به کارشکنی کرده است، خاطرنشان کرد: در یک برآورد کلی از آمار مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید البرز، بیش از ۷۰ درصد مصوبات کارگروه در حوزه تسهیلات بانکی و تامین نقدینگی موردنیاز واحدهاست. نباید فراموش کنیم که مهمترین عامل شکل گیری این تقاضا در بخش تولید، تورم است.

انصاری افزود: کما اینکه بالغ بر ۴۵ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی البرز در طول سال به استمهال تسهیلات دریافت شده از سوی بانک اختصاص می یابد. اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ جواز تاسیس برای اجرای طرح‌های صنعتی جدید در استان صادر شده که عدد سرمایه گذاری اولیه پیش بینی شده برای آن ها قابل اعتناست.

وی گفت: با این حال برای انجام یک اقدام اساسی در مسیر کاهش مشکل بیکاری در استان البرز اولویت گذاری می کنیم و ۳۰۰ مورد از این طرح ها را که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد هستند در دستور کار جدی قرار می دهیم. اگر فقط ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان از منابع اختصاص بانکی استان به سمت واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد سوق یابد، قطعا تأثیر بسزایی در افزایش سهم صنعت البرز در تامین اشتغال استان خواهد داشت.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز اظهار کرد: بر مبنای آمارهای موجود در خصوص نرخ بیکاری در استان البرز که از متوسط کشوری بالاتر است و همچنین با لحاظ نرخ مشارکت اقتصادی استان، می توان با تکمیل همین طرح های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، حدود ۳۰ هزار اشتغال پایدار ایجاد کرد که حدود یک چهارم آمار اشتغال مورد درخواست افراد را پوشش می دهد.

انصاری تصريح کرد: برای این اولویت و دستیابی به نتایج درخشان آن نیازمندیم بانک های استان پای کار بیایند و با جهت دهی درست از پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به سوی تسهیلات سرمایه ثابت، مسیر تحقق این هدف بزرگ را هموار سازند. از دیگر ضروریات رشد تولید، موضوع احیای واحدهای راکد و به صورت ويژه موضوع تکمیل ظرفیت خالی واحدهای صنعتی است که وزارت متبوع روی این موضوع تمرکز ویژه ای دارد و در اولویت اداره کل صمت البرز نیز خواهد بود.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا با فراهم کردن بسترهای لازم در حوزه صادرات غیرنفتی به ارتقای ظرفیت های تولیدی کشور کمک کنیم. ملموس‌ترین اثر این امر اشتغالزایی در کشور و آثار بعدی آن در رشد تولید است که در همین راستا پایش آمار تولیدی واحدهای صنعتی دارای ظرفیت در دستور کار خواهد بود تا موانع فعالیت آن ها بررسی و ضمن اقدام عاجل به واحدها کمک شود تا مشکلاتشان به حداقل برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=20896

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.