• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
15

هنرستان کار و دانش مسعود حدادی در طالقان افتتاح شد

  • کد خبر : 24000
  • 29 آبان 1402 - 9:50
هنرستان کار و دانش مسعود حدادی در طالقان افتتاح شد
آئین افتتاح هنرستان کار و دانش خیری مشارکتی مهندس مسعود حدادی در طالقان با حضور مسئولین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، آئین افتتاح هنرستان کار و دانش خیری مشارکتی مهندس مسعود حدادی در طالقان با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، فرماندار و امام جمعه شهرستان طالقان و جمعی دیگر از مسئولین در این هنرستان برگزار شد.

محسن پورگلیان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در این مراسم ضمن تبریک سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: این مجموعه آموزشی یکی از بزرگترین و به روزترین فضاهای آموزشی استان البرز است و این موضوع نشان می دهد که در زمینه آموزش و پرورش و نوسازی هیچ تفاوتی بین پایتخت کشور، مرکز استان و شهرستان ها نیست.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس تلاش می کنند استانداردهای مختلف در زمینه فضاهای آموزشی در همه مناطق به یک میزان باشد، عنوان کرد: این پروژه یکی از ده ها پروژه ای است که سال ها از کلنگ زنی آن گذشته اما تکمیل نشده و شاید برای اهالی این منطقه به یک رویا تبدیل شده بود و به نوعی شرمنده مردم منطقه شده بودیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز اذعان کرد: طی دو سال اخیر پروژه هایی از این دست به بهره برداری رسید و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت و به نوعی به شرمندگی ها پایان داد. روند احداث و تکمیل این هنرستان نیز پس از سال ها با مشارکت خیر نیک اندیش، جناب آقای حدادی تسریع شد و با پیگیری های فراوان، کار به خوبی به نتیجه رسید.

پورگلیان توضیح داد: امروز مدرسه ای با ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا، ۱۵ کلاس درس و فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی با آخرین استانداردهای سازه ای، معماری و تاسیساتی احداث و در قالب هنرستان، تقدیم دانش آموزان این منطقه شد که امیدواریم دانش آموزان نیز در حفاظت و صیانت از این فضا کوشا باشند تا این فضا با همین طراوت و زیبایی در اختیار نسل های دیگر قرار گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که این مکان آموزشی به فرهیختگی دانش آموزان این منطقه کمک کند و از شهرستان طالقان که پایگاه و جایگاه هنرمندان، مجاهدان و فرهیختگان طول تاریخ بوده است، بزرگان دیگری نیز از این منطقه در مسیر خدمت رسانی به مردم این سرزمین گام بردارند.

ناصر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این مراسم ضمن تبریک روز پرستار مطرح کرد: خدا را شاکریم که این هنرستان عظیم و زیبا در چنین روز فرخنده ای مورد بهره برداری قرار می گیرد. به آقای حدادی و همسر مکرمه او نیز تبریک می گویم که بانی امر خیر و احداث این مجموعه آموزشی شدند و به آرزوی دیرینه خود که احداث هنرستان بود رسیدند.

وی خطاب به این زوج خیر گفت: شما امروز صاحب ۵۰۰ فرزند هستید که باید برای آن ها پدری و مادری کنید. به هنرستان خود سر بزنید و با مشارکت اولیای دانش آموزان جلسات خوبی برگزار و به رفع مسائل و مشکلات فرزندان خود کمک کنید و برای بهبود کیفیت تحصیلی فرزندان خود بکوشید. یکی از محاسن هنرستان این است که دانش آموزان فارغ التحصیل از این مجموعه مهارت های خوبی را فراگرفته اند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در پایان خطاب به دانش آموزان بیان کرد: این مدرسه برای شماست، از فضاها و تجهیزات آن به خوبی نگهداری کنید، خوب درس بخوانید و بهتر از آن کار و مهارت فراگیرید و در چنین شرایطی نگران آینده خود نباشید زیرا در صورت رعایت این موارد و تلاش مضاعف در یادگیری، پس از فارغ التحصیلی به خوبی می توانید وارد بازار کار شوید و آینده درخشانی برای خود رقم بزنید.

مسعود حدادی، خیر مدرسه ساز نیز در این آئین مطرح کرد: سال ها پیش وقتی به خروجی دبیرستان ها و جذب دانشگاه ها توجه کردم متوجه شدم که تعداد جذب شدگان دانشگاه ها از فارغ التحصیلان هنرستان ها بسیار کمتر از دبیرستان هاست به همین دلیل همیشه آرزو داشتم بتوانم یک یا چند هنرستان راه اندازی کنم زیرا محصلان هنرستان ها حرفه های مختلفی را فرا می گیرند و می توانند به سمت بازار کار بروند.

وی افزود: هنر هیچگاه از یاد نمی رود و تا آخر عمر با انسان همراه است و می توان از آن بهر برداری مادی و معنوی کرد. جوانان مملکت ما با گرایش به سمت هنر می توانند به موفقیت های بسیاری دست یابند، در واقع کسب مهارت می تواند یک مملکت را به آبادی برساند و جوانان آن را سربلند کند. دانش آموزان ما نیز باید بدانند که با تلاش می توانند برای این کشور مثمر ثمر باشند و بدرخشند.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24000

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.