• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0
امام جمعه کرج:

هنرمندان با زبان هنر، مظهر اسم خالق می شوند

  • کد خبر : 12031
  • 12 آذر 1401 - 15:50
هنرمندان با زبان هنر، مظهر اسم خالق می شوند
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: خداوند موجوداتی که نبودند را بود می کند و این گونه خالق می شود؛ هنرمندان عرصه تئاتر نیز در مقام نقش و هنر، مظهر اسم خالق می شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز امروز در آئین اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب که در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، ضمن تبریک روز جهانی معلولین و قدردانی از متولیان برگزاری این جشنواره گفت: خداوند قدرت مطلق عالم هستی است و در مقام قدرت نمایی، کارهای متفاوتی را انجام می دهد.

وی خالق را یکی از صفات خداوند دانست و مطرح کرد: اگر خداوند عالم، بشر و موجودی را خلق نمی کرد، ما متوجه نمی شدیم که او وجود دارد. پروردگار در این خلقت، چنان هنرنمایی کرده که ما نسبت به او خاضع و خاشع باشیم و علم، قدرت، حکمت و توانایی خدا را درک کنیم. او گاهی انسان هایی کامل با تمام خصوصیات و گاهی نیز افرادی دارای نقص را آفریده اما این نقص را با اعطای ویژگی ها و خصوصیات دیگر در وجود آن ها جبران کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه برخی از این نقص ها ظاهری و برخی دیگر باطنی هستند اما نباید مانع از این شوند که فردی در جایگاه انسانیت، انسان نباشد، اذعان کرد: اجرای نمایش و تئاتر، یک کار ارزنده و فاخر است که به زبان خالقیت خدا بر می گردد. خداوند موجوداتی که نبودند را بود می کند و این گونه خالق می شود؛ شما نیز در مقام نقش و هنر، مظهر اسم خالق می شوید.

آیت الله حسینی همدانی افزود: خداوند برای هر یک از اسامی خود مظهر دارد؛ به عنوان مثال، فردی که بسیار بخشنده باشد را مظهر جود خدا، فردی که کرامت بسیار داشته باشد، مظهر کرامت او و کسی که چیزی را ایجاد و خلق کند، مظهر خالقیت خداوند می گویند. یکی از اسامی خداوند، مصور و به معنای صورت دهنده است که هنرهای تجسمی و تئاتر مظهر این نام خداوند محسوب می شوند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه و اهمیت به این هنر بیان کرد: همان گونه که خداوند چیزهای خوب و مفید برای جامعه را خلق می کند، شما هنرمندان نیز سعی کنید در تولیدات خود پیام و مطلبی را به جامعه و مخاطب انتقال دهید؛ البته حضور شما روی صحنه، خود یک پیام است. این هنر آنقدر حائز اهمیت است که خداوند در قران کریم، مطالب مهم و دقیق را در قالب نمایش به مخاطب رسانده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه خداوند، اصل معاد را از طریق یک نمایش به حضرت ابراهیم (ع) که از پیامبران اولوالعزم او هستند، آموزش داد، خاطرنشان کرد: کاری که شما انجام می دهید، اقدام ساده ای نیست و پیچیدگی های خاص خود را دارد و بسیار مهم و باارزش است؛ حرفه خود را ارزشمند بدانید و برای افزایش فهم مردم از محتواهای فاخر، دقیق، اثرگذار و پنددهنده استفاده کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=12031

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.