• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
9
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس:

هیچکس نمی تواند قدرت ایران را در جهان کتمان کند/ طوفان الاقصی، ستون فقرات رژیم صهیونیستی را فرو ریخت

  • کد خبر : 23007
  • 21 مهر 1402 - 17:19
هیچکس نمی تواند قدرت ایران را در جهان کتمان کند/ طوفان الاقصی، ستون فقرات رژیم صهیونیستی را فرو ریخت
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به نقطه ای رسیده که به لحاظ بین المللی، تمدنی، تاریخی و حرکت کلان انقلاب اسلامی هیچکس نمی تواند قدرت آن را در جهان کتمان کند.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ماهدشت گفت: در هفته گذشته شاهد اتفاقاتی بودیم که همچون زلزله ای تمام جهان را تحت الشعاع خود قرار داد و جوانان مقاومت کاری کردند که فلسطین یا غزه ای که در محاصره جغرافیایی و رسانه ای حبس شده و اخبار آنجا مخابره نمی شد، در صدر اخبار دنیا قرار گرفت.

وی افزود: این اتفاقات و اخبار منعکس شده توجه جهانیان را به خود جلب و این سوال را ایجاد کرد که چرا در آن منطقه دنیا که متراکم ترین نقطه جغرافیایی است، این اتفاقات در حال وقوع است زیرا به دلیل محاصره تبلیغاتی و رسانه ای موجود در دنیا و امپراتوری رسانه ای که اخبار را سانسور و تحریف می کند، بسیاری از ملت ها از بسیاری از وقایع مطلع نیستند و وقایع به صورت معکوس به آن ها منتقل می شود.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صهیونیست ها در حال مظلوم نمایی و معکوس جلوه دادن صحنه هستند اما نتوانسته اند برای این اخبار دروغ خود مستندی پیدا کنند، اذعان کرد: علیرغم اینکه شهرک های اطراف غزه، شهرک های نظامی تلقی می شوند و همه شهروندان اسرائیلی مکلف به گذراندن دوره های سربازی و نظامی هستند، اما حماس با رفتار اخلاقی وارد این شهرک ها شد.

عسگری با بیان اینکه این اتفاق از چند جهت بی نظیر و بی سابقه محسوب می شود، مطرح کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی با طراحی هایی که در سالیان گذشته کرده بود، تصور می کرد غزه در کنترل آن ها واقع شده و به هیچ وجه این محاسبه را نداشتند که این حرکت از سوی مردم غزه صورت گیرد، بنابراین با تثبیت داخلی خود، عادی سازی روابط با کشورهای منطقه از جمله عربستان، قطر و امارات و … را آغاز کرده بودند.

طوفان الاقصی پنجمین ارتش مدعی جهان را به خاک سیاه نشاند

وی عنوان کرد: ۴۷ سرویس اطلاعاتی بیگانه در اتاق های فکر و طراحی حوادث یک سال گذشته مشارکت داشتند که از جمله مهم ترین این سرویس ها رژیم غاصب اسرائیل بود. در گام بعدی، تمرکز آن ها بر ایران برای طراحی آشوب ها در زمینه های مختلف خیابانی، اقتصادی، رسانه ای، سیاسی و مجازی بود. آن ها یک جنگ ترکیبی چند لایه را علیه ایران طراحی کرده و در پشت پرده این اتفاقات را دنبال می کردند.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی افزود: صهیونیست ها به فکر آرزوهای واهی و خیالی خود بودند که عملیات طوفان الاقصی آغاز شد و محمد ضیف فرمانده این عملیات توانست در دل یک منطقه کوچک و فشرده، این حجم عظیم نیرو و تجهیزات و امکانات نظامی را فراهم کند و اینگونه پنجمین ارتش مدعی دنیا را به خاک سیاه بنشاند.

عسگری اضافه کرد: صهیونیست علیرغم همه ادعاهایی که داشت هنوز جرات نزدیک شدن به غزه را به لحاظ نیروی زمینی پیدا نکرده و فقط با بمباران های کور هوایی، مردم را مورد هدف قرار می دهد. وزیر امور خارجه در سفر به این منطقه، به طور صریح موضع جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد و گفت که اگر جنایات جنگی رژیم غاصب در غزه ادامه یابد، جبهه های جدیدی علیه اسرائیل گشوده خواهد شد.

وی هم افزایی و هماهنگی محور و جبهه مقاومت را نکته ای حائز اهمیت و تعیین کننده در ادامه این مسیر دانست و بیان کرد: هر اتفاقی هم که در روزهای آینده بیفتد اما یک واقعیت تغییر نمی کند و آن هم پیروزی قطعی محور مقاومت است. در این چند روز، شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی به تعبیر رهبر معظم انقلاب مهم ترین بعد این مسئله است و این ضربه به نوعی ستون فقرات رژیم غاصب را فرو ریخت.

امروز دیپلماسی قدرت بر دنیا حاکم است

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع در نحوه حمایت کشورهای دیگر مانند آمریکا نیز تاثیر گذاشته و آن ها را دچار تردید کرده است. این اتفاقات به لطف الهی و برکت انقلاب اسلامی در منطقه رخ داد و روند حوادث از الهاماتی که از حرکت انقلاب در منطقه آغاز شد تغییر کرد و معادلات منطقه ای به سمت و سویی که امروز مشاهده می شود، سوق پیدا کرد.

عسگری خاطرنشان کرد: یک روز در منطقه داعش تا ۳۵ کیلومتری مرزهای ما آمده بود اما با ایستادن قهرمان بین المللی جبهه مقاومت، این روند معکوس شد و کار به جایی رسید که امروز نیروهای محور مقاومت، دور تا دور رژیم غاصب را در دست دارند و تمام ترس این رژیم این است که محورهایی از سمت شمال و سپس از مرز سویه به صورت جدی باز شوند.

وی با بیان اینکه امروز دیپلماسی قدرت بر دنیا حاکم است و اگر قدرت نداشته باشی در بازی ها و معادلات جهانی و منطقه ای حساب نمی شوی، گفت: دشمنان قصد داشتند در سال گذشته ایران را به سمت فروپاشی ببرند، به همین دلیل با به راه انداختن یک جنگ ترکیبی بی سابقه که علیه هیچ کشوری آن را ایجاد نکرده بودند، آشوب های چند لایه اقتصادی، رسانه ای، خیابانی و سیاسی را طراحی کرده و تصور می کردند به اهدافشان برسند.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اما زمانی که ورق برگشت، متوجه شدند که محاسباتشان اشتباه بود و این انقلاب ریشه دارتر و مستحکم تر از تصور آن هاست، به همین دلیل در طول ۱۰ ماه گذشته، روند اتفاقات بین المللی به شدت در خصوص جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد که پیوستن ایران به گروه بریکس که شامل پنج قدرت نوین اقتصادی و بزرگ دنیاست، یکی از تحولات بود.

منابع بلوکه شده ایران در سایر کشورها در حال آزادسازی است

عسگری حمله آلبانی به مقر منافقین را رویدادی باورناپذیر دانست و تصریح کرد: همان هایی که از هر جهت و به هر طریقی به دنبال تحریم ایران بودند، جدای از برجام، پای میز مذاکره در خصوص آزادسازی بیش از ۲۰ میلیارد دلار منابع بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف آمدند که در نتیجه آن، منابع بلوکه شده ایران در کشورهایی از جمله کره، عراق و … در حال آزادسازی است.

وی با بیان اینکه این اتفاقات حاصل دیپلماسی قدرت و امنیتی بود که جمهوری اسلامی ایران در طول دو سال اخیر پیاده کرد، از آغاز روند پاکسازی گروه های تجزیه طلبی که به مرزهای ایران نزدیک شده بودند خبر داد و مطرح کرد: علاوه بر این ها، صادرات غیرنفتی ایران در سال ۱۴۰۱ رکورد بعد از انقلاب را شکست و به بالغ بر ۵۳ میلیارد دلار رسید و دشمنان متوجه قدرت ایران شدند.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به نقطه ای رسیده که به لحاظ بین المللی، تمدنی، تاریخی و حرکت کلان انقلاب اسلامی هیچکس نمی تواند قدرت آن را در جهان کتمان کند؛ این قدرت به عنوان یک قدرت موثر در تمام معادلات منطقه ای و جهانی لحاظ می شود که این موضوع موجب شد همه ارکان نظام بتوانند تصمیمات مهمی اخذ و مشکلات داخلی را حل کنند.

عسگری مطرح کرد: دلارزدایی از اقتصاد یکی از موضوعاتی است که در دو سه سال اخیر به صورت جدی دنبال شد زیرا یکی از دلایل تلاطم ها، نوسانات و التهابات اقتصادی ما، اتصال اقتصاد به دلار است که باید یک فرصت بین المللی ایجاد و امکان این سلطه زدایی از دلار در اقتصاد ایران فراهم شود. به نظر ما اکنون این اتفاق افتاده و یک بسته پیشنهادی در این زمینه با جمعی از نمایندگان آماده و تحول دولت شده است.

افزایش دو برابری حق آبه البرز از سدهای کرج و طالقان

وی حوزه آب و برق را یکی از اولویت های استان البرز دانست و عنوان کرد: با توجه به افزایش چشمگیر جمعیت حاصل از مهاجرت، نه نرخ طبیعی رشد آن در این استان، زیرساخت ها پس از استان شدن البرز متناسب با رشد جمعیت افزایش نیافت که این کمبودها به ویژه در حوزه های آب و برق محسوس است. با پیگیری های صورت گرفته، حق آبه البرز از سدهای کرج و طالقان دو برابر شد.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از تصفیه خانه های این حق آبه احداث و بخش زیادی از این سهمیه دریافت شد، خاطرنشان کرد: کمبود مخازن در شهرهای مختلف یکی دیگر از مشکلات به ویژه در ماهدشت بود که در این راستا، مخزن پنج هزار مترمکعبی برای این شهر در نظر گرفته شد و اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

عسگری عنوان کرد: ۱۰۰ هزار مترمکعب مخزن در استان البرز یا در حال احداث یا در حال طراحی و پیمان سپاری است تا بتوانیم بخشی از ضعف های این حوره را برطرف کنیم. در حوزه برق نیز اولین پست ۴۰۰ کیلوولت استان البرز به بهره برداری رسید و انجام دو پروژه دیگر ظرف مدت دو سال در حوزه آب و برق مصوب شد که در مجموع بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن ها در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: دو سال پیش به موضوع مشکلاتی که سیاه جوی برای ماهدشت ایجاد می کند ورود کردیم و پس از برگزاری جلسات متعدد و پیگیری های بسیار و بازدید از مسیر سیاه جوی، متوجه شدیم استان هیچ طرح و نقشه و برنامه ای برای این موضوع ندارد که آب منطقه و آبفا را مکلف به طراحی در این زمینه کردیم؛ به عدد آن زمان، این طرح نیازمند بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار بود.

شکستن احتکار زمین و ساخت مسکن حیاط دار، پروژه اصلی مجلس

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش هایی از مسیر سیاه جوی در شهرهای مختلف در اولویت قرار گرفت که مهم ترین اولویت نیز کانال سرپوشیده انتقال سیاه جوی از ماهدشت است که علیرغم برنامه ریزی های صورت گرفته، دچار یکسری ناهماهنگی و کوتاهی شد اما اکنون حدود ۵۵ درصد پروژه انجام شده که تلاش می کنیم با پیگیری های مکرر، روند این کار را تسریع بخشیم.

عسگری گفت: شکستن احتکار زمین و ساخت مسکن حیاط دار و یک طبقه در کشور پروژه اصلی مجلس بود که اکنون در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد. در شرایطی که مسکن مهر ماهدشت هنوز با مشکلاتی مواجه است، درصدد بودند در مجاورت آن، پروژه مشابهی را اجرا و جمعیتی مشابه را بارگذاری کنند اما با پیگیری های صورت گرفته از این کار جلوگیری و این سایت به اولین نمونه برای ساخت خانه های حیاط دار در البرز تبدیل شد.

وی اذعان کرد: موضوع ارتقای ماهدشت هم با موانع در وزارت کشور مواجه بود که پیگیری های لازم صورت گرفت و با کمک وزیر کشور، این طرح به هیئت دولت ارسال اما در آنجا نیز با مخالفت هایی مواجه و در نهایت مقرر شد در هفته آینده در کمیسیون سیاسی و زیربنایی دولت مطرح شود. اکنون در حال رایزنی با اعضای این کمیسیون هستیم که بتوانیم موافقت آن ها را اخذ کنیم تا سپس این موضوع در هیئت دولت مطرح شود.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=23007

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.