• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3
عضو شورای اسلامی شهر کرج:

واقعیت بیمه درمان پرسنل مدیریت شهری، با ادراک کارکنان از آن تفاوت دارد

  • کد خبر : 18998
  • 04 تیر 1402 - 19:11
واقعیت بیمه درمان پرسنل مدیریت شهری، با ادراک کارکنان از آن تفاوت دارد
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: امسال افزایش قابل توجهی در سقف تعهدات بیمه برای پرسنل شهرداری لحاظ شده که می تواند در نظام جبران خدمات تاثیرگذار باشد اما واقعیت موضوع و ادراک کارکنان از آن، با یکدیگر تفاوت دارند.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، مجتبی حاجی قاسمی، عضو شورای اسلامی شهر کرج امروز در نطق پیش از دستور یکصد و چهاردهمین جلسه رسمی شورا گفت: سال گذشته در جایگاه ناظر کمیسیون معاملات شهرداری کرج، پیگیری های لازم برای بیمه درمان پرسنل شهرداری را به عمل آوردم و پیشنهادی را مطرح کردیم که با استدلال هایی، این موضوع خارج از سیکل برگزاری مناقصه محقق شود اما مورد پذیرش همکاران واقع نشد و کار از طریق مناقصه انجام شد.

وی اذعان کرد: چندین بار این نکته را مطرح کرده ام که برند کارفرمایی شهرداری کرج آسیب دیده است؛ این موضوع در جایی مشخص می شود که مناقصه برگزار می شود اما یا کسی در آن شرکت نمی کند یا افراد توانمند وارد نمی شوند. نتیجه این موضوعات در تعداد شرکت کنندگان مناقصه مربوط به بیمه نیز ملموس بود و علیرغم مذاکرات صورت گرفته با همه شرکت های بیمه ای و تضمین اینکه هیچ اجحافی در حق آن ها صورت نمی گیرد، فقط دو بیمه شرکت کردند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: امسال افزایش قابل توجهی در سقف تعهدات بیمه برای پرسنل شهرداری لحاظ شده که می تواند در نظام جبران خدمات تاثیرگذار باشد اما واقعیت موضوع و ادراک کارکنان از آن، با یکدیگر تفاوت دارند. بر اساس بازخوردهای گرفته شده از این موضوع، ادراک پرسنل از قرارداد بیمه درمان مثبت نیست و نقاط منفی متعددی مطرح است که طرف قرارداد نبودن این بیمه با مراکز موجود در سطح شهر، از جمله انتقادات وارده به آن به شمار می رود.

حاجی قاسمی با اشاره به مدت زمان پرداخت هزینه های درمان بیان کرد: زمانی که پرسنل به صورت آزاد هزینه می کنند، زمان پرداخت باید بسیار کوتاه شود زیرا فردی که شرایط مالی مناسبی ندارد، نمی تواند بیش از توان خود پرداخت کند و به امید بازپرداخت آن بماند. همچنین نباید به گونه ای باشد که بیمه طرف قرارداد، سقف تعهدات خود را بالا اعلام کند اما در تعرفه های پزشکی، سقف را طوری در نظر بگیرد که عملا هیچوقت سقف تعهدات پر نشود.

وی عنوان کرد: با توجه به اعداد و ارقام موجود، گردش مالی قرارداد بیمه درمان حدود ۱۴۱ میلیارد تومان بوده که عدد قابل توجهی است. خواهش من این است که با رعایت نکات مذکور، ادراک پرسنل از این قرارداد را افزایش دهیم تا دریابند که سرویس خوبی به آن ها داده می شود. موضوع دیگر اینکه ما در فرآیندهای حقوقی در شهرداری مرکز و سازمان ها دچار ضعف هستیم و برخی گزاره ها همواره تکرار می شوند و اگر از شهرداری شکایت شود، این مجموعه محکوم می شود زیرا رویکرد غلط است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: بنایی در پارک گل نرگس ساخته شده که فضایی ثابت است و قابل جمع آوری نیست. این پرونده در کمیسیون ماده ۳۸ در حال بررسی است اما چگونه چنین اتفاقی به وقوع پیوسته که سیکل دستورات آن نیز مشخص است اما نمی تنوانیم در پارک متعلق به خودمان هم حقوق شهرداری را احصا کنیم و جمله «اگر بره شکایت کنه، فلان میشه» را می شنویم. چرا در مقطعی که می شد انشعابات آب و برق این فضا را قطع و از کار جلوگیری کرد، این اقدام انجام نشد؟

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=18998

ثبت دیدگاه

  1. где купить справку spravki-kupit.ru

  2. Heya i’m for the primary time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped me out a lot. I am hoping to give something back and help others like you helped me. диплом о высшем образовании

  3. Hi there! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you I genuinely enjoy reading through your blog posts. Can you suggest any other blogs/websites/forums that go over the same subjects? Many thanks! гостиничные чеки купить спб

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.