به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از شادا، با گذشت بیش از یک سال از آغاز به کار سامانه شکایت درگاه ملی مجورها، پرشکایت ترین مجوزها طی یک سال گذشته اعلام شد که در فهرست پرشکایت ترین مجوزها، وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیشترین سهم را دارند.
بیشتر شکایت های رسیده درباره تاخیر در صدور و بعد از آن، مطالبه شرط اضافه از متقاضیان مجوز بوده است. ۲۵ مجوز کسب و کار که در یک سال اخیر بیشترین شکایت را به نسبت تعداد درخواستشان داشته اند، به ترتیب عبارتند از:
کودکستان غیردولتی (آموزش و پرورش)
سردفتری اسناد رسمی (قوه قضائیه)
آموزشگاه آزاد هنری (ارشاد)
نگارخانه و نمایشگاه هنری (ارشاد)
درمانگاه عمومی (بهداشت)
رسانه چاپی و الکترونیک (ارشاد)
جذب دانشجویان خارجی (علوم)
خدمات پرستاری در منزل (بهداشت)
مرکز جراحی محدود و سرپایی (بهداشت)
مرکز مشاوره (وزارت کار – بهزیستی)
گیم نت (ارشاد)
لابراتوار پروتزهای دندانی (بهداشت)
دفتر خدمات زیارتی (ارشاد)
درمانگاه دندانپزشکی (بهداشت)
مشاوره ازدواج و خانواده (ورزش و جوانان)
موسسه فیزیوتراپی (بهداشت)
دفتر خدمات سلامت (بهداشت)
کانون آگهی و تبلیغاتی (ارشاد)
واحد فرهنگی دیجیتال (ارشاد)
شرکت حمل و نقل بین المللی (راه و شهرسازی)
گردشگری در فضای مجازی (میراث)
انتشارات کتاب (ارشاد)
کاریابی خارج از کشور (وزارت کار)
خدمات پرداختیاری (بانک مرکزی)
درمانگاه تخصصی پوست و مو (بهداشت)
سامانه شکایت درگاه ملی مجوزها از تیر ماه ۱۴۰۲ برای متقاضیان مجوز فعال شده است و هر هفته به صورت متوسط ۳۰۰ شکایت از سوی متقاضیان مجوز را دریافت و تا رسیدن به یکی از سه نتیجه رسیدگی می کند: صدور مجوز یا رد شکایت با دلیل روشن یا ارسال پرونده مسئول خاطی به دادگاه.
بر اساس ماده ۷ قانون اصل ۴۴، مطالبه شرطی که در درگاه ملی مجوزها اعلام نشده، از متقاضی مجوز، جرم است و مسئول دستگاه مرتکب، به ۶ ماه تا دو سال حبس محکوم می شود.
انتهای پیام/