• امروز : چهارشنبه - ۱۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
4

پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج در البرز برگزار می شود

  • کد خبر : 30175
  • 19 مرداد 1403 - 14:05
پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج در البرز برگزار می شود
سازمان بسیج هنرمندان استان البرز در راستای تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج را با رویکرد ویژه به تنوع شکلی و موضوعی و توجه بر انواع گونه های درام در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می کند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سازمان بسیج هنرمندان استان البرز در راستای تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ترویج فرهنگ ناب بسیج و توجه و تلاش وافر بر انجام منویات مقام معظم رهبری در باب بسط و توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی و تلاش در جهت بازتاب هنرمندانه و متعهدانه فعالیت ها و دستاوردهای شجره طیبه بسیج و مهارت افزایی شبکه جوان بسیج، پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج را با رویکرد ویژه به تنوع شکلی و موضوعی و توجه بر انواع گونه های درام در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می کند.

اولویت های موضوعی این جشنواره، انعکاس هنرمندانه کارکردهای مختلف بسیج در امور اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری در ایجاد و ترویج نشاط و امید در جامعه، توجه به حضور موثر و کارآمد بسیج در اردوهای جهادی و محرومیت زدایی نیروهای بسیجی در امدادرسانی در بلایای طبیعی، ارائه هنرمندانه از چهره های شاخص بسیج در عرصه های علمی، سیاسی و فرهنگی با رویکرد برجسته سازی عناصر موثر استانی و تبیین مولفه ها و رویکرد بسیج در برابر هجمه های فرهنگی و نظامی با توجه ویژه به فضای سایبرنتیک و کارکردهای شبکه های مجازی هستند.

اسوه پرتره نگاری شهدای شاخص استان به عنوان الگو و توجه ویژه بر بنیان خانواده، حجاب و عفاف، زیست عفیفانه و فرزندآوری با توجه به نیاز جامعه به نیروی جوان دیگر اولویت موضوعی این جشنواره و مسابقه نمایش صحنه ای، مسابقه نمایش محیطی میدانی و خیابانی و مسابقه نمایشنامه نویسی بخش های آن هستند. در بخش نمایش صحنه ای توجه به اولویت های موضوعی و ساختارهای متنوع درام و پرداخت هنرمندانه با لحاظ فرهنگ بومی و آیینی از اهداف اصلی جشنواره است. دو اثر برگزیده بخش صحنه ای به جشنواره بین المللی تئاتر فجر سال جاری معرفی می شوند.

در بخش نمایش خیابانی و محیطی، توجه به موضوعات جشنواره و تلاش ویژه برای جلب مخاطب عام با انتخاب گونه ها و شیوه های متفاوت به خصوص رویکرد طنازانه و کمیک با رعایت ویژگی ها و کارکردهای نمایش خیابانی و محیطی در اولویت است. بنا به تشخیص و انتخاب ستاد مرکزی و هیات داوران جشنواره دو اثر برگزیده بخش خیابانی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر سال ۱۴۰۳ معرفی می شوند. دبیرخانه استانی پس از بازبینی و انتخاب آثار، پانزدهمین جشنواره استانی بسیج را در فاصله زمانی یکم مهر ماه ۱۴۰۳ تا پایان مهر سال جاری برگزار می کند.

پس از برگزاری جشنواره استانی با انتخاب هیئت داوران دو اثر در بخش خیابانی و میدانی توسط دبیرخانه استانی به دبیرخانه جشنواره سراسری و منتخب آثار استانی نیز پس از بررسی توسط هیئت انتخاب کشوری در صورت برگزیده شدن به جشنواره سراسری معرفی می شوند. بخش نهایی و کشوری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در آذر ماه ۱۴۰۳ به صورت حضوری و رقابتی برگزار خواهد شد. آثار ارائه شده به جشنواره باید تولید سال ۱۴۰۳ باشد و مدت زمان آثار بیش از ۳۰ دقیقه و کمتر از ۱۵ دقیقه نباشد.

ستاد برگزاری پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج با علم و آگاهی بر اهمیت تهیه و تولید نمایشنامه به عنوان زیرساخت و بنیان فکری نمایش بخش مسابقه نمایشنامه نویسی را با عنایت بر اولویت های پیشنهادی و ایده ها و شاخصه های بومی و محلی با توجه به اولویت های موضوعی و تلاش برای تنوع در شیوه های ارائه و نگارش، نگاه ایرانی اسلامی در تلاقی با فرهنگ و سن بومی و محلی، وحدت و همگرایی در شیوه های جهادی در مقابله با آسیب ها و بلایای طبیعی، نگاه خلاقانه با رویکرد امیدآفرین بر اولویت های موضوعی برگزار می کند.

نمایشنامه های ارسالی نباید هیچ اجرای عمومی یا جشنواره ای داشته باشند. نمایشنامه های ارسالی نباید قبلا چاپ شده باشند. بخش مسابقه نمایشنامه نویسی به صورت ملی برگزار می شود، لذا نویسندگان نسخه PDF آثار خود را تا تاریخ ۲۰ شهریور ماه به سازمان بسیج هنرمندان استان البرز ارسال کنند. آخرین مهلت دریافت آثار استانی (صحنه ای، محیطی و خیابانی) ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۳ است. جوایز رتبه های اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم مسابقه نمایشنامه نویسی به ترتیب، ۲۰ میلیون تومان، ۱۵ میلیون تومان، ۱۰ میلیون تومان، ۷ میلیون تومان و ۵ میلیون تومان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=30175

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.