• امروز : چهارشنبه - ۱۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
3
دستیار مردمی سازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز:

پایداری تولید در گرو مشارکت مردم در توسعه اقتصادی است

  • کد خبر : 29674
  • 28 تیر 1403 - 21:25
پایداری تولید در گرو مشارکت مردم در توسعه اقتصادی است
دستیار مردمی سازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز با اشاره به مردمی سازی دولت بر توسعه تولید محور به عنوان مهم‌ترین بعد توسعه اقتصادی تاکید و بیان کرد: توسعه اقتصادی در صورتی که با مشارکت مردم صورت گیرد می‌تواند منجر به پایداری تولید شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، پریوش مرادی، دستیار مردمی سازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با تاکید بر نقش مردم به عنوان محور تحول و میدان دار جریان های حل مسئله در همه موضوعات تحولي، مداخله و مشارکت مستمر مردم در تمام عرصه های اداره امور را از الزامات مردمی سازی تولید دانست.

وی مشارکت در تصمیم گیری، اجرا و نظارت، اکتفا نکردن به مشارکت مردم در ارائه خدمات و بسط زمینه های مشارکت آنها به حوزه های نظارت و مطالبه گری را از جمله این موضوعات برشمرد و بیان کرد: حل مسائل بخش کشاورزی و دستیابي به امنیت غذایي با ارتقای توان تولید، تکیه بر ظرفیت های مردمی و فراهم کردن زمینه مشارکت آنها در تصمیم گیری، اجرا و نظارت امکان پذیر است.

دستیار مردمی سازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه ظرفیت سازی، رفع موانع و نظارت مردم سه رکن اصلی مردمی سازی تولید در بخش کشاورزی هستند، به تشكيل قرارگاه جهش توليد اشاره کرد و یادآور شد: این قرارگاه با مشاركت مردم در ابتدای سال تشکیل و سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان دبيركميته كشاورزي، آب و منابع طبيعي معرفی شد.

مرادی با تاکید بر اینکه قرارگاه مذکور با هدف احصای مسائل و آسیب های پیش روی تولید و ارائه راهکارها تشکیل شده است مطرح کرد: مردمی سازی تولید در سازمان جهاد کشاورزی استان همزمان با تشکیل این کمیته و با مشارکت دستگاه های عضو و نمایندگان تشکل های بخش کشاورزی قوت گرفت که دبیرخانه کمیته به طور مستمر پیگیر مصوبات این جلسات بوده است.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه نتایج قابل قبولی از برنامه های جهش تولید در دستگاه های اجرایی عضو این کارگروه حاصل شود خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات اخیر کمیته مذکور، تدوين سند ساز و كارهاي عملياتي برای مردمی سازی توليد است. فهرست اطلاعات محتوایی مورد نیاز جهت تدوین سند و نحوه مشاركت مردم برای جهش توليد در بخش کشاورزی استان به معاونت ها و دستگاه های تابعه سازمان جهاد کشاورزی ابلاغ شده است.

دستیار مردمی سازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اظهار کرد: امید است با همراهی ذینفعان به ویژه تعاونی ها و تشکل های بخش به زودی شاهد تدوین و اجرای این سند به عنوان نقشه راهی برای مردمی سازی بخش کشاورزی استان باشیم. فراموش نکنیم استان البرز می تواند الگوی بسیار خوبی در امر مردمی سازی تولید باشد.

مرادی پنج راهبرد اصلی برنامه این سازمان برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را جذب سرمایه گذاران از طریق صدور مجوزهای جدید، فعال سازی واحدهای غیرفعال و نیمه فعال، تکمیل واحدهای نیمه تمام، توسعه واحدهای فعال موجود و افزایش بهره وری با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان عنوان کرد.

مردمی‌سازی تولید در استان نیازمند توجه به الگوی کشت است

وی اضافه کرد: ظرفیت بی‌ نظیر نقش آفرینی مردم در اقتصاد کشور همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و بخش کشاورزی به عنوان مردمی ترین حوزه اقتصاد در تحقق شعار سال و مشارکت مردم نقش محوری دارد. ایجاد و توسعه صندوق‌های حمایت از فعالیت‌های بخش کشاورزی نمونه ارزشمندی از مردمی سازی تولید در بخش کشاورزی است.

دستیار مردمی سازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزود: مردمی‌سازی تولید در استان نیازمند توجه به الگوی کشت، انسجام بخش های دولتی، خصوصی و تعاونی، توسعه فناوری‌ها در سطح مزارع، گلخانه ها و واحدهای تولیدی و توجه به مهارت آموزی بهره‌برداران بخش کشاورزی به ویژه جوانان روستایی و عشایری است.

مرادی با اشاره به مردمی سازی دولت بر توسعه تولید محور به عنوان مهم‌ترین بعد توسعه اقتصادی تاکید و بیان کرد: توسعه اقتصادی در صورتی که با مشارکت مردم صورت گیرد می‌تواند منجر به پایداری تولید شود. سازمان جهاد کشاورزی در حوزه آموزش و توانمندسازي جوامع محلی، تشکیل صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری، نمونه موفقی از مردمی سازی اقتصاد در بخش کشاورزی است.

وی گفت: توسعه این صندوق ها مبتنی بر ایجاد سازمان کار مشارکتی در جوامع محلی روستایی و عشایری است که در راستای آموزش و توانمندسازي زنان روستايي شامل پروژه هاي زنبورداری، گلخانه های کوچک مقیاس، پرورش دام، كارآفريني، توسعه فعاليت هاي اشتغالزا و مشاركتي با هدف دستیابی جامعه به سلامت و امنیت غذایی می شود.  

دستیار مردمی سازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز بهبود مستمر و ارتقای کیفیت ارائه خدمات به جامعه کشاورزی استان را از راهبردهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز برشمرد و افزود: این سازمان در راستای انجام ماموریت های سازمانی خود تلاش می کند با برنامه محوری و توان کارشناسی، با جلب مشارکت مردمی و بهره گیری از نظرات و پیشنهادات بهره برداران و صاحب نظران بخش کشاورزی نسبت به ارائه خدمات باکیفیت در چارچوب وظایف قانونی خود اقدام کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=29674

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.