• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
0

پذیرش ۲۰۹ مقاله برای ارائه در کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران

  • کد خبر : 31157
  • 18 شهریور 1403 - 14:58
پذیرش ۲۰۹ مقاله برای ارائه در کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران
دبیر علمی سیزدهمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران از ارسال 265 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس خبر داد و گفت: آثار توسط 222 نفر داوری شده و از این تعداد 85 مقاله برای ارائه شفاهی و 124 مقاله نیز به صورت پوستر پذیرفته شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سعید یزدانی، دبیر علمی سیزدهمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران صبح امروز در آئین افتتاح سیزدهمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران که در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: ارائه دستاوردهای جدید محققان و فراهم سازی فرصتی برای ارائه ایده های خلاقانه دانشجویان و اساتید از جمله اهداف برگزاری چنین کنفرانس هایی است.

وی مطرح کرد: این گونه برنامه ها فرصت خوبی است تا ما بتوانیم ظرفیت های موجود در این حوزه را به مسئولین مربوطه نشان دهیم تا آن ها به متخصصان اقتصاد کشاورزی اعتماد کنند که این افراد بتوانند کمک حال برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های این عرصه باشند. در سال ۱۴۰۱، رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی طی مکاتبه با تمام دانشگاه های ایران، خواستار اعلام آمادگی یک دانشگاه برای میزبانی شد.

دبیر علمی سیزدهمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران عنوان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه تهران چهار کنفرانس از ۱۲ کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران را برگزار کرده بود، ترجیح دادیم سایر دانشگاه ها این میزبانی را بپذیرند اما پس از مدتی بنا به دلایل مختلف از جمله هزینه های بالا، محدودیت های مالی و غیرمالی و … هیچ یک از دانشگاه های کشور اعلام آمادگی نکردند.

یزدانی با اشاره به اینکه به منظور حفظ و استمرار این کنفرانس دانشگاه تهران مجددا در برگزاری آن پیش قدم شد، تصریح کرد: اکنون انگیزه لازم در محققان وجود ندارد، به همین دلیل محافل علمی در کشور مورد استقبال آنچنانی قرار نمی گیرد، اما استقبال خوبی از بخش علمی این کنفرانس صورت گرفت و حدود ۲۶۵ مقاله دریافت و توسط ۲۲۲ نفر داوری شد.

وی از پذیرش ۸۵ مقاله برای ارائه شفاهی و ۱۲۴ مقاله به صورت پوستر خبر داد و بیان کرد: علاوه بر ارائه این مقالات، چهار پنل و نشست تخصصی نیز با موضوعات آب و چالش های مرتبط با آن، سیاست های کلان بخش کشاورزی، هوشمندسازی بخش کشاورزی و جایگاه رشته اقتصاد کشاورزی و آینده این رشته طی امروز و فردا با حضور متخصصان و محققان مربوطه برگزار می شود.

سید صفدر حسینی، رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران نیز در این مراسم گفت: هیات مدیره انجمن علمی اقتصاد کشاورزی ایران در نشستی با حضور شورای راهبردی این کنفرانس، تصمیم گیری در خصوص چگونگی برگزاری آن را از شهریور ماه ۱۴۰۲ در دستورکار قرار داد و فراخوان میزبانی از این کنفرانس در میان دانشگاه های سراسر کشور به جهت پذیرش میزبانی این کنفرانس منتشر شد.

وی افزود: در نهایت دانشگاه تهران و موسسه پژوهش های برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی به صورت مشترک مسئولیت میزبانی از این کنفرانس تحت عنوان فرصت ها و چالش های اقتصاد کشاورزی ایران با رویکرد کشاورزی نوین را بر عهده گرفتند. اولین بار است که چنین رویدادی توسط دانشگاه، انجمن علمی و دستگاه اجرایی یا سیاستگذار برگزار می شود.

رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: در این کنفرانس چهار پنل تخصصی نیز با موضوعات بازار آب، کاربرد تکنولوژی های جدید در تحقیقات و مسائل اقتصاد کشاورزی، راهکارهای ارتقای جایگاه رشته اقتصاد کشاورزی و کشاورزی در آیینه برنامه های توسعه با حضور جمعی از اساتید، صاحبنظران و متخصصان طی امروز و فردا برگزار می شود.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=31157

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.