• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
12
معاون هماهنگی امو‌ر عمرانی استانداری البرز:

پرونده ساختمان های ناایمن پس از صدور سه اخطار به دادستانی ارجاع می شود

  • کد خبر : 18270
  • 17 خرداد 1402 - 19:26
پرونده ساختمان های ناایمن پس از صدور سه اخطار به دادستانی ارجاع می شود
معاون هماهنگی امو‌ر عمرانی استانداری البرز گفت: پرونده ساختمان های ناایمن پس از صدور سه اخطار به دادستانی ارجاع می شود که در این راستا شهرداری های استان مکلف به ثبت اطلاعات ساختمان های ناایمن در سامانه منتاک هستند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، احمد افضلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز امروز در حاشیه نشست تخصصی معاونین عمرانی استانداری های سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، گفت: ثبت اطلاعات ساختمان های ناایمن حقیقی، دولتی و عمومی در سامانه منتاک از جمله موضوعات مهم این نشست بود که باید در اولویت کاری شهرداری های استان البرز قرار گیرد.

وی افزود: بررسی ساختمان های ناایمن توسط کارگروه پایش ساختمان های بلند و‌ مهم و صدور تائیدیه توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان،‌ صدور اخطار اول به قرار گرفتن ملک در فهرست مالکین حقیقی، دولتی و عمومی و همچنین عدم اقدام و‌ توجه مالک پس از صدور اخطار دوم‌ و سوم‌ به رفع ناایمنی و‌ مقاوم سازی،‌ از جمله موارد تاکید شده در گزارش ساختمان های ناایمن است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه در صورت بی توجهی مالک به اخطارهای صادر شده، پرونده به دادستانی ارجاع می شود، بر ضرورت تاکید مجدد به ثبت اطلاعات پروژه های عمرانی در سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان های کشور (منتاک) تاکید کرد و افزود: هدف از راه اندازی این سامانه شفاف سازی و امکان دسترسی مدیران، کاربران سازمانی، پیمانکاران، ناظرین و مشاوران مرتبط در سطح کشور به پروژه های عمرانی است.

افضلی شفاف سازی اطلاعات را یکی از اهداف اصلی راه اندازی این سامانه عنوان و مطرح کرد: دسترسی آسان مدیران به اطلاعات و گزارش گیری از پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه ها و قراردادها، دسترسی آسان به فهرست بها، بخشنامه ها، آنالیز بها و شاخص های تعدیل به صورت آنلاین برای تمامی کاربران و نیز بایگانی الکترونیکی و حذف اسناد کاغذی از جمله مزیت های عمده راه اندازی این سامانه است. در حال حاضر این امکان وجود دارد که مدیران دستگاه های اجرایی پروژه های عمرانی را به صورت لحظه ای و دقیق رصد کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=18270

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.