• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
4
با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

پروژه تعریض و بهسازی محورهای سهیله و قزلحصار به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 24345
  • 17 آذر 1402 - 18:12
پروژه تعریض و بهسازی محورهای سهیله و قزلحصار به بهره‌برداری رسید
پروژه تعریض و بهسازی محورهای سهیلیه و قزلحصار صبح امروز ۱۷ آذر ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی و نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش دیده بان البرز، آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۰ پروژه راهداری استان البرز امروز با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و در این راستا پروژه تعریض و بهسازی محورهای سهیلیه و قزلحصار نیز به بهره برداری رسید.

علی زندی فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز در این مراسم گفت: طی دو سال گذشته، بر رفع عقب ماندگی‌های این استان در حوزه راه، تمرکز ویژه‌ای صورت گرفته است و با افزایش اعتبارات استانی و ملی توانسته‌ایم بخشی از این عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی افزود: بودجه استانی ما در سال ۹۸ حدود ۳۸ میلیارد تومان بود که امسال به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده و بودجه ملی هم طی این مدت بیش از ۸۰۰ درصد افزایش یافته است. تلاش کردیم از محل بودجه مناطق محروم هم اعتباراتی جذب کنیم و حتی موفق شده‌ایم بیش از سهمیه قیر رایگان خود جذب اعتبار داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر بازگشایی محور کرج – چالوس پس از وقوع سیل اخیر توضیح داد: با تلاش همکاران و حمایت وزارتخانه بازگشایی این محور که پیش‌بینی می‌شد حدود چهار ماه به طول بینجامد، ظرف مدت ۱۹ روز به اتمام رسید.

زندی فر یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های این اداره کل را کنارگذر فردیس عنوان و مطرح کرد: در حال حاضر از گرمدره تا پل هاشمی رفسنجانی پنج باند ایجاد و مسیر دیگری هم برنامه‌ریزی شده که به پل حسین‌آباد منتهی می‌شود و با این کار ترافیک محدوده فردیس به شهر کشیده نمی‌شود.

زندی‌فر با اشاره به اقدامی که در پل کلاک و جاده مخصوص انجام شده است، عنوان کرد: با این کار ترافیک ۲۴ ساعته این مسیر تا حد زیادی کاهش یافته و در صبح به حدود سه ساعت و در بعد از ظهر هم به دو ساعت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان البرز بیان کرد: امروز در مجموع ۴۰ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که ۲۰ مورد از آن ها تلفیقی از مصوبات سفر و بودجه‌های ملی و استانی است و قرارداد ۱۲ پروژه هم بسته شده و عملیات اجرایی آن ها به زودی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته بیش از ۱۴۲ کیلومتر آسفالت‌ریزی در استان البرز صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: امسال حدود ۹ روستا برای اولین بار از نعمت آسفالت برخوردار شدند و برنامه داریم تمام روستاهای بالای ۲۰ خانواری که راه آسفالته ندارند را در اولویت قرار دهیم.

زندی‌فر با تاکید بر اینکه مشکل اصلی استان البرز کمبود و نبود زیرساخت مناسب است، اضافه کرد: در جاده سهیلیه که امروز عملیات تعریض و بهسازی آن به بهره‌برداری رسید، هر روز شاهد تصادف بودیم و با این اقدام آمار تصادفات در این محور به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

وی توضیح داد: علاوه بر این، برای محور گردشگری برغان به آتشگاه هم ۵۵ میلیارد تومان قرارداد برای ایجاد پل منعقد شده و در حال حاضر در حال انجام عملیات تعریض ورودی محور بوده و درصدد هستیم با اضافه کردن دو باند رفت و برگشت ترافیک این مسیر را کاهش دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به اینکه ترافیک محور قزلحصار هم به اندازه آزادراه‌های استان‌های معمولی است، گفت: امروز شاهد بهره‌برداری این پروژه نیز هستیم.طی این مدت در محور کرج – چالوس نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

به گفته زندی فر، از سال ۱۴۰۰ به قبل نزدیک ۲۸ مورد سقوط در رودخانه کرج گزارش شده بود که طی این مدت با نصب هفت کیلومتر دیوار نیوجرسی و گاردریل این آمار به یک مورد رسیده و برای اولین بار هم مشغول زیباسازی و ایمن‌سازی تونل‌های این مسیر هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان البرز در پایان اذعان کرد: در تونل کندوان هم برای اولین بار مشغول هوشمندسازی سیستم تهویه و نور هستیم که طرح آن تهیه شده است و تا نوروز این اتفاق رقم می خورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24345

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.