• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
9
دادستان کرج:

پزشکی قانونی، بازوی دستگاه قضائی در کشف جرم است

  • کد خبر : 22671
  • 08 مهر 1402 - 9:12
پزشکی قانونی، بازوی دستگاه قضائی در کشف جرم است
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز پزشکی قانونی را بازوی دستگاه قضایی در کشف جرم دانست و گفت: پزشکی قانونی در فرآیند دادرسی نقش مهمی در تنویر، تجزیه و تحلیل ابهامات پزشکی برای قضات دارد.

به گزارش دیده بان البرز، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز به همراه معاونان خود و سرپرستان نواحی دادسرای عمومی و انقلاب کرج در بازدید از بخش های مختلف پزشکی قانونی کرج، ضمن نظارت بر عملکرد این مجموعه، موانع و مشکلات را مورد بررسی قرار داد.

حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در حاشیه این بازدید با تاکید بر نقش و جایگاه پزشکی قانونی به عنوان بازوی دستگاه قضایی در کشف جرم گفت: پزشکی قانونی در فرآیند دادرسی نقش مهمی در تنویر، تجزیه و تحلیل ابهامات پزشکی برای قضات دارد.

وی مطرح کرد: این بازدید در راستای نظارت بر عملکرد پزشکی قانونی به عنوان یکی از مراجع تخصصی کارشناسی در پرونده های موضوع جرائم منجر به صدمات بدنی و فوت و همچنین بررسی آزمایشات مربوط به تشخیص سم شناسی و مشروبات الکلی انجام شد.

مددی ضمن تقدیر از اقدامات پزشکی قانونی البرز در انجام ماموریت‌ها با وجود برخی کاستی‌ها افزود: در این دیدار جلسه تعاملی با حضور معاونین دادستانی کرج و مدیرکل پزشکی قانونی استان و معاونان وی برگزار و ضمن بررسی مشکلات و کاستی‌ها، مقرر شد موانع جهت همکاری در رفع آن‌ها به دادستانی اعلام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=22671

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.