• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
5
در راستای نهادینه سازی الگوهای فرهنگی حفاظت از محیط زیست؛

پویش «پاکبان محرم» در کرج اجرا می شود

  • کد خبر : 20007
  • 26 تیر 1402 - 15:03
پویش «پاکبان محرم» در کرج اجرا می شود
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از راه اندازی پویش «پاکبان محرم» با هدف مشارکت مؤثر و داوطلبانه شهروندان در نهادینه کردن الگوهای فرهنگی حفاظت از محیط‌زیست در سطح جامعه و کاهش آلودگی‌های محیط‌زیستی خبر داد.

به گزارش دیده بان البرز، محمدرضا خسروی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج عنوان کرد: هر ساله با فرارسیدن ایام محرم و برپایی هیئت ها و تکایای مذهبی و نذورات، استفاده بی‌رویه و بدون محدودیت از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف افزایش می‌یابد که خسارت‌های آن متوجه انسان و محیط‌زیست می شود.

وی با تاکید بر اینکه عزاداران حسینی در ایام محرم و صفر در هیئت‌های عزاداری، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها، نسبت به حفظ پاکیزگی محیط زیست و سلامت عمومی جامعه اهتمام بیشتری داشته باشند، از راه اندازی پویش «پاکبان محرم» با هدف مشارکت مؤثر و داوطلبانه شهروندان در نهادینه کردن الگوهای فرهنگی حفاظت از محیط‌زیست در سطح جامعه و کاهش آلودگی‌های محیط‌زیستی خبر داد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بیان کرد: استفاده از ظروف یکبارمصرف به‌ویژه در مناسبت‌هایی مانند محرم، برای توزیع غذای نذری و چای و نوشیدنی در هیئت‌ها رواج پیدا می کند و برخی از شهروندان با ریختن این ظروف در معابر، علاوه بر آلودگی محیط شهری، به تولید بیش‌ از اندازه زباله‌های پلاستیکی نیز دامن می‌زنند، در حالیکه این زباله‌ها تجدیدناپذیر هستند.

خسروی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم در سطح شهر با هدف کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در کنار اجرای این پویش صورت می گیرد، مطرح کرد: مسئولان هیئت‌ها و تکایا در جمع‌آوری این ظروف در محل توزیع، نظارت لازم را اعمال کنند زیرا با توزیع نذورات در تکایا، پس از اتمام مراسم سوگواری، شاهد پراکندگی مواد غذایی نیم خورده هستیم.

وی عنوان کرد: عدم جمع‌آوری به موقع مواد غذایی موجب رشد و نمو حشرات موذی و جوندگان خواهد شد. از جوانان و خادمان حسینی دعوت می شود در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در پویش پاکبان محرم شرکت کنند و ضمن فرهنگسازی با مشارکت بالای خود، برای داشتن شهری سبزتر ما را یاری دهند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=20007

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.