• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
8
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز تاکید کرد؛

چرای بی رویه دام عامل تبدیل تالاب صالحیه به منشاء گرد و غبار

  • کد خبر : 29568
  • 24 تیر 1403 - 11:30
چرای بی رویه دام عامل تبدیل تالاب صالحیه به منشاء گرد و غبار
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: فرسایش خاک و چرای بی رویه دام در محدوده تالاب صالحیه، بخشی از عوامل تبدیل این تالاب به منشاء تولید گرد و غبار در استان است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از خبرگزاری ایرنا، مجید درگی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در نشست هم اندیشی و هماهنگی مدیریت شرایط اضطرار و گرد و غبار استان البرز گفت:‌ فرسایش خاک و چرای بی رویه دام در محدوده تالاب صالحیه، بخشی از عوامل تبدیل این تالاب به منشاء تولید گرد و غبار در استان است.

وی با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور شهید در جریان سفر اول وی به استان البرز و در دستورکار قرار گرفتن رفع این معضل، بیان کرد: برنامه عملی برای پژوهش و آینده نگری استان البرز به همراه مطالعات احیای تالاب صالحیه با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در دست اقدام قرار گرفته است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز همچنین با اشاره به توقیف ۹۰ نفر شتر برای جلوگیری از تعلیف غیرمجاز در تالاب صالحیه، ادامه داد: برای احیای این تالاب باید تکلیف هر دستگاه اجرایی به صورت جزئی مشخص شود تا بتوان کمیت و کیفیت فعالیت آنها را در این خصوص به طور دقیق پیگیری کرد.

درگی در ادامه به بازدید نماینده سازمان ملل متحد از تالاب صالحیه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مشکلات زیست محیطی این تالاب از طریق دستگاه قضایی استان البرز به دادستان کل کشور و سایر مسئولان فرادستی منعکس شده است.

مهرور: ضرورت پیشگیری از ایجاد کانون های گرد و غبار در البرز

مهدی مهرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز نیز در این نشست گفت: با توجه به اهمیت موضوع مذکور، لازم است تمام دستگاه های اجرایی متولی به همراه فرمانداران شهرستان های استان برنامه ریزی دقیقی را در جهت پیشگیری از ایجاد کانون های گرد و غبار داشته باشند .

وی با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای پیشگیری از این معضل زیست محیطی باید با اجرای طرح های پیشگیری در این زمینه اندیشیده شود اظهار کرد: در این راستا لازم است تدابیر مورد نیاز از سوی دستگاه های متولی از جمله محیط زیست صورت گیرد ما نیز از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=29568

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.