• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7
نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج:

کرج در حوزه حمل و نقل عمومی با استانداردها فاصله زیادی دارد/ تلاش برای تقویت زیرساخت ها به منظور کاهش ترافیک

  • کد خبر : 21810
  • 09 شهریور 1402 - 17:28
کرج در حوزه حمل و نقل عمومی با استانداردها فاصله زیادی دارد/ تلاش برای تقویت زیرساخت ها به منظور کاهش ترافیک
نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج حمل و نقل عمومی را یکی از اصلی ترین نیازهای این کلانشهر و شهروندانش دانست و مطرح کرد: با توجه به اینکه در این حوزه با استانداردها فاصله زیادی داریم، امید است بتوانیم در آینده نزدیک خطوطی که تردد بیشتری از آن ها صورت می گیرد را آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، آئین بهره برداری از ایستگاه رجایی شهر قطار شهری کرج امروز با حضور استاندار البرز، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج و سایر مسئولین استانی و شهری و اصحاب رسانه برگزار شد.

حسین مهاجری، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج در حاشیه این مراسم گفت: در مسیر ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی، دو ایستگاه مترو باقی مانده بود؛ یکی میدان سپاه و دیگری سه راه رجایی شهر که امروز به بهره برداری می رسد. در خصوص ادامه مسیر تا ایستگاه شهید سلطانی (Q) نیز با تمام توان در حال فعالیت هستیم.

مجتبی حاجی قاسمی، دبیر شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به پیشرفت قابل قبول ایستگاه شهید سلطانی خاطرنشان کرد: این ایستگاه در آغاز فعالیت دوره ششم هیچ فعالیتی نداشت و تمام اتفاقات مربوط به ایستگاه Q مربوط به این دوره شوراست که امیدواریم در آینده نزدیک به بهره برداری برسد و این خط به صورت عملیاتی وارد فاز مسافرگیری شود و شاهد تاثیر محسوس آن بر ترافیک شهر باشیم.

محمد اسدیان، دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه شورای ششم بر اساس برنامه زمانبندی خود، نسبت به تکمیل ایستگاه هایی که بالای ۷۸ درصد پیشرفت داشتند، اقدام کرد، اظهار کرد: زمانی که بتوانیم قطار شهری کرج را به خط متروی تهران – کرج متصل کنیم، می توان گفت که آرزوی ما در حوزه حمل و نقل عمومی از جمله مترو برآورده شده است.

مریم قهرمانی صارم، نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز حمل و نقل عمومی را یکی از اصلی ترین نیازهای این کلانشهر و شهروندانش دانست و مطرح کرد: با توجه به اینکه در این حوزه با استانداردها فاصله زیادی داریم، امید است بتوانیم در آینده نزدیک خطوطی که تردد بیشتری از آن ها صورت می گیرد را آماده کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم تا بتوانند بدون دغدغه از آن ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرچه زیرساخت های حمل و نقل عمومی در شهر تقویت شود، بی شک ترافیک در سطح شهر روان تر و موجب می شود مردم احساس شهروندی بهتری داشته باشند. امید است با تلاش مجموعه شهرداری بتوانیم ضعف های موجود در حوزه حمل و نقل را برطرف و حداقل ها را برای مردم مهیا و از این طریق دین خود را به آن ها ادا کنیم.

علی قاسم پور، عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن قدردانی از مدیران استانی و شهری که در پروژه قطار شهری کمک حال مدیریت شهری بودند، خاطرنشان کرد: امید است این بهره برداری ها در راستای سیاست های شورای ششم، ادامه دار باشد و تا پایان این دوره بتوانیم قطار شهری کرج را به خط تهران در ایستگاه شهید سلطانی متصل کنیم و مردم پس از سال ها از آن بهره ببرند.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، ترافیک را یکی از معضلات این کلانشهر دانست و عنوان کرد: مترو یکی از پروژه های روز برای رفع این معضل بوده و اتفاقات خوبی در شهر در حال رخ دادن است و با افتتاح سایر ایستگاه ها، بخش اعظمی از رفت و آمد شهروندان تسهیل می شود و ترافیک در سطح شهر کاهش می یابد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=21810

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.