• امروز : چهارشنبه - ۱۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
8
فرماندار چهارباغ عنوان کرد؛

کلنگ زنی احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرک ابریشم پس از ماه صفر

  • کد خبر : 30258
  • 20 مرداد 1403 - 16:21
کلنگ زنی احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرک ابریشم پس از ماه صفر
فرماندار چهارباغ گفت: پس از ماه صفر، کلنگ احداث بیمارستان 64 تختخوابی در شهرک ابریشم چهارباغ بر زمین زده می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، داوود جعفری، فرماندار چهارباغ عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، خبرنگاران را آیینه تمام نمای انعکاس خدمات در کنار انتقال مشکلات به مسئولین دانست و گفت: اگر قرار است جامعه ای پیشرفت کند، مردم باید حقوق شهروندی خود را بدانند و من مسئول هم باید وظیفه ذاتی خود را بدونم.

وی با تاکید بر ضرورت مطالبه گری مردم و با بیان اینکه شاید همه مردم نتوانند مطالبات خود را از طریق ارتباط مستقیم با مسئولان مطرح کنند که بدین منظور از ظرفیت اصحاب رسانه استفاده می شود، مطرح کرد: شما خبرنگاران مشکلات مردم و شهر را به صورت صادقانه و منصفانه به ما منعکس می کنید و تمام تلاش ما نیز بر آن است که در گام های موثری برای آسایش و آرامش مردم برداریم.

فرماندار چهارباغ عنوان کرد: حدود ۴۴ ماه از تاسیس چهارباغ می گذرد، این شهرستان در قلب استان البرز قرار گرفته اما از نظر سرانه ها و خدمات از مناطق کم برخوردار به شمار می رود و آنچنان که باید به این شهرستان توجه نشده است. در راستای سیاست های دولت با وفاق و همدلی حاکم بر شهرستان و همکاری مسئولین، طی سه سال گذشته اقدامات خوب و موثری در چهارباغ انجام شد.

ساخت یک هنرستان دخترانه در شهرک ابریشم

جعفری با اشاره به استقرار حدود ۹۵ درصد ادارات در این شهرستان بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در شهرستان با آن مواجه بودیم، فضای آموزشی بود. در برخی مناطق شاهد تراکم دانش آموزی بالای ۴۰ نفر بودیم و برخی مدارس در بافت فرسوده واقع شده بودند که طی این مدت عملیات احداث ۱۰ مدرسه آغاز شد که ۶ مدرسه افتتاح شده و چهار مدرسه دیگر در دست ساخت هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چهارباغ فاقد هنرستان دخترانه بود، یک هنرستان دخترانه در شهرک ابریشم در دست ساخت است. یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این شهرستان شاداب سازی و زیباسازی مدارس بود که در راستا، تابستان سال گذشته به همت بخشداران، دهیاران، شوراهای شهر و روستا، شهرداری و نوسازی مدارس محوطه ۱۵ مدرسه در مناطق شهری و روستایی آسفالت شد.

افزایش تعداد داروخانه های شهرستان به ۱۴ واحد

فرماندار چهارباغ احداث پنج زمین چمن مصنوعی در مدارس را از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان برشمرد و مطرح کرد: برخی مدارس چهارباغ از نظر تجهیزات اولیه و لوازم کمک آموزشی نیز با مشکل مواجه بودند که پیگیری های لازم از طریق آموزش و پرورش و نوسازی مدارس انجام و سعی شد وضعیت این حوزه به حد مطلوب برسد، به وضعیت ایده آل نرسیده ایم اما در حال تلاش هستیم.

جعفری اذعان کرد: شهرستان چهارباغ در مناطق شهری و روستایی دارای ۶ داروخانه بود که امسال این آمار به ۱۴ مورد رسیده است و برخی داروخانه ها شبانه روزی شده اند. همچنین دو پایگاه اورژانس داشتیم که اکنون از چهار پایگاه برخوردار هستیم. با توجه به نیاز این شهرستان به وجود بیمارستان، پس از ماه صفر، کلنگ احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی در شهرک ابریشم چهارباغ بر زمین زده می شود.

دو فرهنگسرای دیگر در چهارباغ احداث می شود

وی با اشاره به اینکه احداث سالن های ورزشی در دستورکار قرار دارد، افزود: در سفر اول رئیس جمهور شهید به استان البرز، دو سالن ورزشی به این شهرستان اختصاص یافت که ساخت یک سالن در شهرک ابریشم در مراحل پایانی قرار دارد و دیگری نیز در روستای سلطان آباد است. یک سالن نیز در روستای زکی آباد در مرحله فوندانسیون رها شده بود که اعتبارات خاصی به آن اختصاص یافت.

فرماندار چهارباغ از اختصاص حدود دو میلیارد تومان اعتبار به احداث دو زمین چمن مصنوعی خبر داد و بیان کرد: اولین فرهنگسرای شهرستان در هفته دولت سال گذشته افتتاح و در اعتبارات امسال هم احداث دو فرهنگسرای دیگر در ملک آباد و شهرک ابریشم پیش بینی و مقرر شده در شهرک ابریشم خانه جوان هم احداث شود که پیگیری های لازم بدین منظور صورت می گیرد.

تعریض فاز اول جاده سهیلیه با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار

جعفری با اشاره به تاسیس اولین کمپ ماده ۱۶ در شهرستان چهارباغ و پذیرش حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر در آن تا به امروز اضافه کرد: در کنار کمپ هفت سالن احداث شده که اکنون به کارگاه اشتغال بیماران بهبود یافته تبدیل شده است. در حوزه راه نیز حدود ۹۰ درصد کار بهسازی، ایمن سازی، تعریض و تامین روشنایی بلوار پیام انجام شده و فقط تعویض پل راه آهن مانده که در حال پیگیری است.

فرماندار چهارباغ توضیح داد: جاده سهیلیه مسیر عبور حدود ۱۳ روستا و شهرک های ویلایی است که فاز اول آن با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تعریض شده و فاز دوم آن نیز در آینده نه چندان دور تا ورودی روستای زعفرانیه تعریض می شود. در حوزه روستایی نیز پروژه روکش آسفالت روستای سلطان آباد به عرب آباد، عرب آباد به رامجین و رامجین به قاسم گرجی امروز آغاز شده و در حال پیگیری است.

افزایش تعداد نانوایی های چهارباغ به ۱۵۸ واحد

وی حفر هفت حلقه چاه را از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان برشمرد و با بیان اینکه امسال تنش آبی به آن صورت نداریم و فقط شاید افت فشار وجود داشته باشد، اظهار کرد: در سنوات گذشته از سه راه جاده قدیم تا زیرگذر راه آهن تاریک بود که تامین روشنایی آن انجام شد اما بر اثر رعد و برق تمام لامپ ها سوخت و با شرکت مربوطه رایزنی و مقرر شده تعویض شوند.

جعفری با بیان اینکه دو سال پیش تعداد نانوایی های این شهرستان ۱۰۸ واحد بود که اکنون به ۱۵۸ مورد رسیده است، مطرح کرد: چهارباغ اولین شهر استان البرز بود که پروژه فیبر نوری را در منطقه شهری اجرا کرد. اکنون تمام مناطق شهری این شهرستان از فیبر نوری برخوردار هستند و پیگیری های لازم برای اتصال تمام روستاها به این فناوری نیز در حال انجام بوده که بخشی از آن انجام شده است.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=30258

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.