• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
2
فرمانده سپاه استان البرز:

کنگره شهدای استان البرز نیمه دوم ۱۴۰۴ برگزار می شود

  • کد خبر : 28957
  • 24 خرداد 1403 - 10:40
کنگره شهدای استان البرز نیمه دوم ۱۴۰۴ برگزار می شود
فرمانده سپاه استان البرز از برگزاری کنگره شهدای استان در نیمه دوم سال 1404 خبر داد و گفت: آثار شهدا در این راستا باید به صورت صددرصد جمع آوری و تحویل کنگره شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه استان البرز صبح پنج شنبه در مراسم عهد خادمی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، از برگزاری کنگره شهدای این استان در سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: در روز اجلاسیه محضر رهبر معظم انقلاب شرف یاب خواهیم شد.

وی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج را رئیس شورای سیاستگذاری کنگره شهدای البرز، استاندار را رئیس ستاد کنگره شهدا و فرمانده سپاه را دبیرکل این ستاد عنوان و مطرح کرد: سیاستگذاری های کلان و راهبری توسط شورای سیاستگذاری ستاد کنگره انجام می شود و اعضای ستاد وظیفه اجرایی دارند.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به تشکیل ۲۰ کمیته ذیل ساختار کنگره شهدای استان از جمله کمیته های جمع آوری آثار شهدا، عمران و زیرساخت، تالیف و نشر، پشتیبانی، فضای مجازی، روابط عمومی و رسانه و … افزود: پنج ستاد فرعی نیز ذیل ستاد اصلی کنگره شهدای استان البرز تشکیل می شود.

سردار حیدرنیا با اشاره به تشکیل هشت ستاد کنگره شهدا در شهرستان های استان البرز بیان کرد: ستادهای مناطق شهری و روستایی نیز تشکیل می شود و برخی شهرهای دارای استقلال استان از جمله مهرشهر، کمالشهر، محمدشهر و … خود به صورت مجزا اجلاسیه و برنامه های مربوطه را برگزار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اقشار مختلف استان نیز ستادهای مجزا خواهند داشت و به صورت ویژه برگزاری اجلاسیه شهدای مربوط به خود را در دستورکار قرار خواهند داد، عنوان کرد: ستاد کنگره شهدای ماموریت محور مانند تبلیغات، آماد و پشتیبانی، اطلاعات و … نیز این کنگره را برای شهدای خاص جامعه هدف خود برگزار می کنند.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه ستاد کنگره شهدای مدافع حرم نیز با محوریت لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) موضوعات را دنبال می کند، مطرح کرد: برای تمام کسانی که در این کنگره مسئولیت دارند، حکم مسئولیت صادر شده که امروز احکام آنها اهدا و بر اساس آن امور پیگیری می شود.

سردار حیدرنیا با تاکید بر اینکه تاریخ دقیق برگزاری اجلاسیه کنگره مربوطه باید مشخص و به ستاد کنگره استان اعلام شود، اظهار کرد: آثار شهدا در این راستا باید به صورت صددرصد جمع آوری و تحویل کنگره شود و سرکشی از خانواده های همه شهدای استان نیز صورت گیرد.

وی تالیف حداقل پنج کتاب فاخر توسط ستاد مرکزی و ۴۰ کتاب فاخر توسط ستادهای فرعی در حوزه شهدای تخصصی آنها، ساخت دو فیلم بلند سینمایی با قابلیت شرکت در جشنواره فیلم فجر و تولید فیلم کوتاه از شهدای مربوطه توسط ستادهای فرعی و پخش از صداوسیما را از جمله اقدامات ضروری دانست.

فرمانده سپاه استان البرز افزود: همچنین باید پنج مستند با موضوع دفاع مقدس توسط ستادهای فرعی و فیلم های سریالی از زندگی شهدای مدافع حرم نیز تولید و از شبکه های ملی پخش و هفت جشنواره هنری با موضوع ایثار و شهادت و … در حوزه های تئاتر، موسیقی، هنرهای ترسیمی و تجسمی و … نیز برگزار شود.

سردار حیدرنیا بر ضرورت فضاسازی و محیط سازی شهری با المان ها، تابلوهای ثابت شهری، سردیس ها و تندیس های شهدا، نامگذاری معابر، میادین و پروژه های عمرانی استان با مضامین شهدا، اجرای همه برنامه های معاونت های سپاه استان و اقدامات دستگاه های اجرایی با پیوست شهدا و در قالب کنگره تاکید کرد.

وی گفت: همچنین در سال جاری ۵۰۰ یادواره محلی در محلات، ۲ هزار و ۵۰۰ مراسم آبروی محله مقابل درب منازل شهدا و ۴۰ اجلاسیه بزرگ شهدا در شهرستان ها، مناطق شهری و روستایی، اقشار، معاونت ها و یگان های استان و اجلاسیه پایانی کنگره نیز در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ برگزار می شود.

خبرنگار: مینا صدیقیان 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=28957

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.