• امروز : چهارشنبه - ۱۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
5
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز :

۱۴۰۰ بیمار دیالیزی در البرز وجود دارد

  • کد خبر : 30830
  • 11 شهریور 1403 - 9:22
۱۴۰۰ بیمار دیالیزی در البرز وجود دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: در استان البرز ۱۴۰۰ بیمار دیالیزی وجود دارد و دیالیز یک روش درمانی برای بیمارانی است که کلیه‌هایشان به طور کامل عمل نمی‌کند و سموم و فضولات بدن را از طریق دستگاه دفع می‌کند. در واقع این روش کمک می‌کند این بیماران طول عمر و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از بخش دیالیز مجتمع آموزشی و درمانی امامی علی (ع) کرج بازدید کرد.

وی با کادر درمان و مسیولین بخش دیالیز در مورد ظرفیت ها و چالش ها گفتگو کرد و همچنین ضمن گفتگو با بیماران نحوه ارایه خدمات دیالیز را مورد بررسی قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در حاشیه این بازدید با توجه به اهمیت دیالیز در بیماران کلیوی گفت: یکی از آثار مخربی که عدم کنترل بیماری دیابت ایجاد می کند آسیب به کلیه ها و دیالیز است.

وی ادامه داد: در بیمارستان امام علی (ع) ۱۸ تخت فعال دیالیز وجود دارد که در سه شیفت فعال می باشد و در ماه حدود ۱۲۰۰ نفر در این مرکز دیالیز می‌شوند.

دکتر صیادی خاطر نشان کرد : در استان البرز ۱۴۰۰ بیمار دیالیزی وجود دارد و دیالیز یک روش درمانی برای بیمارانی است که کلیه‌هایشان به طور کامل عمل نمی‌کند و سموم و فضولات بدن را از طریق دستگاه دفع می‌کند. در واقع این روش کمک می‌کند این بیماران طول عمر و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=30830

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.