• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
5
در آستانه عید سعید قربان؛

۱۴ جایگاه برای ذبح دام در کلانشهر کرج پیش بینی شده است

  • کد خبر : 19146
  • 06 تیر 1402 - 12:01
۱۴ جایگاه برای ذبح دام در کلانشهر کرج پیش بینی شده است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج از پیش بینی ۱۴ جایگاه عرضه بهداشتی دام زنده در شهرستان کرج در روز عید قربان خبر داد و گفت: باید افراد صاحب تجربه و دارای کارت بهداشت، با رعایت موازین شرعی و اسلامی نسبت به ذبح دام اقدام کنند.

به گزارش دیده بان البرز، دکترمهدی آقابراری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج در جلسه هماهنگی ذبح بهداشتی دام به مناسبت عید سعید قربان گفت: ۱۴ جایگاه در نقاط مختلف شهرستان کرج و شهرهای اقماری توسط شهرداری ها برای این موضوع پیش بینی شده است. با توجه به اینکه کنترل ذبح دام در روستاها بر عهده بخشداری ها و دهیاری هاست، اکیپ های سیاری در محلات نیز، فرآیند ذبح دام را انجام خواهند داد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر قیمت دام در جایگاه های مذکور بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان جهاد کشاورزی قیمت مصوب دام را اعلام می کند، تا امروز قیمت گوسفند نر از هرکیلو حدود ۱۷۰ هزار تومان تعیین شده است و نیروهای تعزیرات حکومتی نیز به صورت میدانی، در روز عید سعید قربان برای نظارت بر فرآیند عرضه دام ها در این مراکز حضور دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج گفت: درج مشخصات صنوف فروشنده دام، رعایت دستورالعمل های بهداشتی دام حین ذبح، توجه به عدم فروش دام های غیر رسمی، صدور فاکتور فروش و جلوگیری از گران فروشی و کم فروشی با نظارت سازمان استاندارد بر ترازوهای عرضه دام، درج قیمت برای خریداران و ممانعت از کشتار غیرمجاز دام، نکاتی هستند که در فرآیند بازرسی در این جایگاه های باید مورد توجه قرار گیرند.

ذبح دام در مراکز عرضه باید توسط افراد دارای کارت بهداشت صورت گیرد

آقابراری با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت های بهداشتی و نیز رعایت مدیریت ضایعات و پسماند دام بعد از کشتار در مراکز مذکور عنوان کرد: این جایگاه ها قبل از آغاز عرضه دام مورد بازدید قرار می گیرند و رعایت بهداشت محیط و سیما و منظر شهری در آن ها الزامی است؛ همچنین باید افراد صاحب تجربه و دارای کارت بهداشت در این صنف، با رعایت موازین شرعی و اسلامی در جایگاه ها نسبت به ذبح دام اقدام کنند.

وی با تاکید بر کنترل و جلوگیری از عرضه دام غیرمجاز خاطرنشان کرد: شهرداری ها نیز باید برای هر جایگاه یک مسئول اجرایی پیش بینی کنند و به موازات آن دو بازرس از اداره بهداشت نیز فرآیند نظارت بر ذبح بهداشتی دام را عهده دار خواهند بود. آدرس مراکز عرضه دام به صورت گسترده باید از طریق تلویزیون های شهری، صدا و سیما و فضای مجازی توسط شهرداری ها در مناطق اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19146

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.