• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
0
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خبر داد؛

بیماری های قلبی علت ۴۱ درصد مرگ و میر در البرز

  • کد خبر : 32437
  • 08 مهر 1403 - 11:34
بیماری های قلبی علت ۴۱ درصد مرگ و میر در البرز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: ۴۲ درصد از کل مرگ ها در البرز مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است و اولین علت مرگ در استان است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به مناسبت روز جهانی قلب گفت: مراقبت از قلب حیاتی ترین اقدام است و بر اساس گزارش فدراسیون جهانی قلب، سالانه ۲۰٫۵ میلیون نفر در سراسر دنیا به علت بیماری قلبی عروقی فوت می کنند که ۳۱ % از کل مرگ و میر در جهان است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس ۴۲ درصد از کل مرگ ها در البرز مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است و اولین علت مرگ در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: فشارخون بالا، کلسترول و قند خون بالا، فشارهای روانی، مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم، چاقی و آلودگی هوا، عوامل خطر بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی هستند و سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت، و سن در ابتلا به بیماری‏های قلبی عروقی موثرند.

دکتر صیادی با اشاره به روز جهانی قلب با شعار مراقبت از قلب، مراقبت از زندگی تاکید کرد: فرصتی است هر ساله در این روز آگاهی عمومی درخصوص سلامت قلب افزایش پیدا کند و افراد، جوامع و دولت ها برای اقدام علیه بیماری های قلبی عروقی تشویق شوند.

وی متذکر شد: خدمات آموزش، پیشگیری و سنجش علایم خطر بیماری های قلب و عروقی برای کلیه گروه های سنی در مراکز و خانه بهداشت رایگان انجام می شود فقط کافی است افراد به نزدیک ترین مرکز بهداشتی مراجعه و طور مستمر از این جهت پیگیری شوند.

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=32437

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.