• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز:

بیش از ۶۰ درصد گاز تزریقی به شبکه، مصرف خانگی دارد

  • کد خبر : 13817
  • 24 بهمن 1401 - 13:46
بیش از ۶۰ درصد گاز تزریقی به شبکه، مصرف خانگی دارد
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: بیش از 60 درصد از گازی که در روزهای سرد سال به شبکه تزریق می شود، مصرف خانگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سید رضا غفاریان، مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: با توجه به بارش برف و موج جدید سرما در البرز و سایر استان های کشور، مجددا مصرف گاز در بخش خانگی افزایش یافت که همه همکاران بنده در تمام سطوح برای داشتن جریان ثابت گاز در این بخش تلاش می کنند.

وی مطرح کرد: بیش از ۶۰ درصد از گازی که به شبکه تزریق می شود، مصرف خانگی داشته است که صرفه جویی مشترکان در این زمینه امری ضروری است تا این موج سرما نیز مانند موج قبلی با موفقیت پشت سر گذاشته شود. شهروندان دمای رفاه را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه نگه دارند و تلاش کنند با پوشیدن لباس گرم و بستن درب اتاق های بلااستفاده، خود و منزل را گرم نگه دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز عنوان کرد: علاوه بر برنامه های کوتاه مدت، مشترکان خانگی می توانند برای برنامه های میان مدت خود، استفاده از شیر شوفاژ ترموستاتیک را در دستور کار قرار دهند و در آشپزی نیز از شعله مناسب استفاده کنند تا مانع از هدررفت گاز شوند.

غفاریان بهینه سازی موتورخانه ها را از دیگر عوامل صرفه جویی در مصرف انرژی دانست و افزود: استفاده از پرده های ضخیم و بستن پنجره ها از دیگر نکات مورد توجه در صرفه جویی در مصرف گاز است. در این روزهای سرد، مشترکان خانگی از لوازم گرمایشی غیراستاندارد استفاده نکنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز تاکید کرد: مشترکان با کم کردن یک درجه از دمای وسیله گرمایشی خود می توانند کمک قابل توجهی به جریان پایدار گاز داشته باشند که اینجانب به نوبه خود از همه شهروندان، درخواست مساعدت و یاری دارم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=13817

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.