• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
6
رئیس کل دادگستری استان البرز عنوان کرد؛

بازداشت ۶ نفر در رابطه با مسمومیت های مشروبات الکلی در البرز

  • کد خبر : 18711
  • 27 خرداد 1402 - 13:12
بازداشت ۶ نفر در رابطه با مسمومیت های مشروبات الکلی در البرز
رئیس کل دادگستری استان البرز از بازداشت 6 نفر در رابطه با مسمومیت و فوت تعدادی بر اثر مصرف مشروبات الکلی در این استان خبر داد و گفت: تحقیقات از 6 متهم و اولیای دم در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: پیرو گزارش‌های واصله مبنی بر مسمومیت و فوت افرادی بر اثر مصرف مشروبات الکلی در کرج، بلافاصله دستورات مقتضی جهت تشکیل پرونده قضایی، بررسی فوری، شناسایی و بازداشت تولیدکنندگان و عرضه کنندگان به پلیس صادر شد.

وی عنوان کرد: در بازجویی از اولیای دم متوفیان و تحقیقات میدانی، سه نفر از توزیع کنندگان مشروبات الکلی شناسایی و دستگیر و از طریق آن‌ها فروشندگان عمده الکل‌های صنعتی نیز دستگیر شدند. در مرحله بعد مشخص شد الکل‌های صنعتی به صورت خارج از شبکه و غیرقانونی از سوی شخصی که کارخانه تولید اسپری مو در شهرک صنعتی اشتهارد دارد، به فروش رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه اکنون تحقیقات از ۶ متهم و اولیای دم در حال انجام است، بیان کرد: الکل از یک کارخانه در اشتهارد که برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی سهمیه الکل دارد، به صورت غیرقانونی تهیه شده و معمولا با آب و اسانس‌های مختلف مخلوط و عرضه می‌شود و شامل متانول است.

فاضلی هریکندی اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۰۰ نفر به بیمارستان مراجعه و تعدادی هم فوت کرده‌اند و احتمال اینکه چند نفر در منزل فوت کرده و به بیمارستان هم اعزام نشده باشند، وجود دارد که پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در حال بررسی این موضوع هستند و تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد.

وی تاکید کرد: متهمان از سوی بازپرس دادسرای جنایی و جرائم خاص دادسرای کرج بازداشت شدند و با دستور بازپرس تحقیقات تکمیلی از جمله جهت شناسایی مالک کارخانه که الکل از آنجا خارج شده ادامه دارد. عرضه الکل از سوی شرکت تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی خلاف مقررات و عرضه خارج از شبکه بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=18711

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.