• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
11
رئیس کل دادگستری استان البرز:

تعداد فوتی‌های مسمومیت الکلی در کرج به ۱۷ نفر رسید/ افزایش تعداد متهمان بازداشتی به ۹ نفر

  • کد خبر : 18930
  • 02 تیر 1402 - 18:20
تعداد فوتی‌های مسمومیت الکلی در کرج به ۱۷ نفر رسید/ افزایش تعداد متهمان بازداشتی به ۹ نفر
رئیس کل دادگستری استان البرز از فوت 17 نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی سمی در این استان خبر داد و گفت: با دستگیری دو نفر دیگر در دو روز گذشته، تعداد متهمان بازداشتی این پرونده به 9 نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در حاشیه دومین نشست کارگروه ویژه پیگیری پرونده مسمومیت الکلی در کرج که در دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: در خصوص مسمومیت الکلی اخیر در کرج، بلافاصله کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری نحوه مسمومیت‌ها، پرونده قضایی و برخورد با عوامل تهیه، توزیع و ترکیب الکل متانول با محلول‌های دیگر و تولید و عرضه آن تشکیل شد.

وی افزود: اولین جلسه کارگروه نیز در همان روز با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، فرمانده انتظامی و رئیس پلیس آگاهی البرز، معاون قضایی رئیس کل و دبیر قرارگاه مقابله با جرائم خاص استان و بازپرس پرونده و دومین نشست هم با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در دادگستری کل استان برگزار شد. در این نشست آخرین اقدامات انجام شده در پرونده قضایی و آخرین داده‌ها و اطلاعات جمع آوری شده مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز عنوان کرد: تعداد افرادی که از ۲۳ خرداد به جهت مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی حاوی متانول به بیمارستان‌های کرج مراجعه کرده‌اند، ۱۹۱ نفر اعلام شده است که با توجه به فوت دو نفر دیگر که وضعیت وخیم داشتند، تاکنون ۱۷ نفر فوت شده‌اند. در حال حاضر فقط چهار نفر در بیمارستان بوده که دو نفر از آن‌ها در بخش ویژه (اینتوبه) بستری هستند.

فاضلی هریکندی از بازداشت دو نفر دیگر از متهمان این واقعه خبر داد و متذکر شد: با دستورات قضایی صادر شده و تلاش و پیگیری شبانه روزی پلیس آگاهی استان البرز، در دو روز گذشته به صورت جداگانه، یکی از عرضه کنندگان و نیز یکی دیگر از عوامل اصلی تولید که با اضافه کردن آب و محلول‌های دیگر به الکل صنعتی متانول، مشروبات الکلی مسموم را عرضه و توزیع می‌کرد دستگیر شدند. با دستگیری متهمان اخیر، در این پرونده تاکنون ۹ نفر بازداشت شده‌اند.

وی با بیان اینکه متهمان بازداشت شده شامل توزیع کنندگان عمده یا خرد و نیز تولیدکنندگان و عرضه کنندگان الکل و مشروبات الکلی مسموم هستند، ضمن رد برخی مطالب در رسانه‌ها که مدعی شده‌اند مسمومیت‌ها فقط در یک میهمانی یا پارتی بوده است، تشریح کرد: این مسمومیت‌ها در مناطق مختلف کرج بوده و استفاده کنندگان از این مشروبات سمی در طی این چند روز و در زمان‌های مختلف به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=18930

ثبت دیدگاه

  1. медицинская справка spravki-kupit.ru

  2. Hi there! I’m at work browsing your blog from my new iphone 3gs! Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts! Keep up the great work! купить диплом стоматолога

  3. Please let me know if you’re looking for a article writer for your site. You have some really great posts and I think I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d absolutely love to write some material for your blog in exchange for a link back to mine. Please blast me an e-mail if interested. Regards! чеки из гостиницы санкт петербурга

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.