• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
9
فرمانده سابق سپاه ساوجبلاغ خبر داد؛

احداث دو درمانگاه عمومی در شهرستان ساوجبلاغ

  • کد خبر : 19047
  • 05 تیر 1402 - 22:44
احداث دو درمانگاه عمومی در شهرستان ساوجبلاغ
فرمانده سابق سپاه ساوجبلاغ از احداث دو درمانگاه عمومی در این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام به منظور رفع کمبود سرانه درمانی ساوجبلاغ صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، سرهنگ پاسدار محمد جان محمدلو، فرمانده سابق سپاه شهرستان ساوجبلاغ امروز در آئین افتتاح مرکز درمانی شهدای ساوجبلاغ (موسسه خدمات درمانی بسیجیان) عنوان کرد: شهرستان ساوجبلاغ با دارا بودن جمعیتی بالغ بر ۲۲۰ هزار نفر از کمبود سرانه درمانی رنج می برد که با بررسی های انجام شده، دو نقطه برای احداث درمانگاه عمومی انتخاب شد.

وی افزود: نقطه الف، مکان فعلی است که تبدیل به درمانگاه عمومی شهدای ساوجبلاغ شده و امروز افتتاح می شود و نقطه ب در فاز هفتم شهر جدید مهستان است که در تاریخ سوم خرداد افتتاح شد. زمانی که این ساختمان را از شهرداری و شورای اسلامی شهر تحویل گرفتیم، ۵۰۰ مترمربع بنا داشت که ۲۶۰ مترمربع به آن اضافه و در ساخت آن، از توان و ظرفیت بسیج مهندسین استفاده شد.

فرمانده سابق سپاه شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه بر اساس نقشه علوم پزشکی استان البرز، تغییرات لازم در نقشه اعمال و مجوزهای لازم اخذ شد، بیان کرد: در طبقه همکف این درمانگاه، پزشک عمومی و متخصص، در طبقه اول، آزمایشگاه و در طبقه دوم دندانپزشکی و مدیریت درمانگاه مستقر هستند. تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت این بنا هزینه شده است.

سرهنگ جان محمدلو اضافه کرد: از این مبلغ، هفت میلیارد تومان در زمینه عمرانی و سه میلیارد تومان در خصوص خرید تجهیزات پزشکی هزینه شد. این ظرفیت وجود دارد که اگر شهرداری و شورای اسلامی شهر فضای دیگری را نیز اختصاص دهند، در آینده مرکز تصویربرداری و جراحی محدود هم می تواند به این مجموعه اضافه شود.

وی در رابطه با درمانگاه احداث شده در فاز هفتم شهر جدید مهستان بیان کرد: با برگزاری جلسات با شهرداری، شورای اسلامی شهر و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، فضایی که پنج سال بلااستفاده مانده بود، به ساخت این درمانگاه اختصاص یافت و یک روز پس از برگزاری آخرین جلسه، این پروژه کلید خورد و تاکنون بالغ بر چهار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

فرمانده سابق سپاه شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه از این مبلغ، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صرف خرید تجهیزات پزشکی و دو و نیم میلیارد تومان صرف عمران و فضاسازی این پروژه شد، گفت: در راستای جذب نیروی تخصصی برای این درمانگاه تاکید شده که از نیروهای متخصص بومی استفاده شود که این موضوع یک امتیاز خوب محسوب می شود و عده ای نیز در طول این مدت جذب شده اند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19047

ثبت دیدگاه

  1. Everything is very open with a clear description of the issues. It was truly informative. Your website is extremely helpful. Thanks for sharing! bezogoroda.ru

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.