• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
22
با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین؛

کتاب «چهارراه قلم» زندگی نامه شهید علیرضا شجاعی رونمایی شد

  • کد خبر : 19149
  • 06 تیر 1402 - 12:28
کتاب «چهارراه قلم» زندگی نامه شهید علیرضا شجاعی رونمایی شد
آئین رونمایی از کتاب «چهارراه قلم» زندگی نامه داستانی شهید «علیرضا شجاعی» با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و خانواده معظم این شهید در ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، آئین رونمایی از کتاب «چهارراه قلم» زندگی نامه داستانی شهید «علیرضا شجاعی» از شهدای دانشجوی دوران دفاع مقدس با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه استان البرز و سایر مسئولین استانی و خانواده معظم این شهید در ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز برگزار شد.

تألیف و نگارش این کتاب در سال ۱۳۹۸ توسط ژاله معینی، از نویسندگان حوزه تاریخ شفاهی، دفاع مقدس و داستان که حدود ۱۰ سال است با حوزه هنری استان البرز همکاری می کند، آغاز شد و در سال ۱۳۹۹ به پایان رسید. کتاب چهارراه قلم در ۸۸ صفحه به همراه تصاویر مربوطه، با حمایت ناحیه بسیج دانشجویی و حوزه هنری استان البرز و توسط انتشارات رهام اندیشه به چاپ رسید.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«در معراج شهدا، دانشجویان زیر تابوت شهید را می گرفتند، تشییع می کردند و از او زیر لب چیزی می خواستند. بعضی ها می گفتند: «روز قیامت شفیع ما بشو!» در نمازخانه آموزشکده، روی شهید که باز می شد، بعضی از دانشجویان دست می بردند زیر بدن مطهر شهید یا سر شهید، قسمت سر و سینه باز می شد.

بقیه دانشجویان وارد که می شدند، سجده می کردند و مدام خود را به روی سینه شهید می انداختند. صورتشان را کنار صورت او می گذاشتند و شروع می کردند به نجوا کردن. هر یک از رفقای شهید را بلند می کردند، دیگری به جای او می نشست … »

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

 

 

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19149

ثبت دیدگاه

  1. اسم این کتاب رو تو لیست کتاب‌هایی که باید بخونم‌شون نوشتم. روح این شهید عزیز شاد باشه ان‌شاءالله. 🌱🇮🇷

  2. Thanks for finally writing about > %blog_title% < Liked it! bezogoroda.ru

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.