• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5
به همت دانشجویان جهادگر البرزی صورت می گیرد؛

برگزاری اردوی جهادی عهد خدمت در شهرستان رزن همدان/ «می سازیم تا ساخته شویم»

  • کد خبر : 19202
  • 10 تیر 1402 - 17:54
برگزاری اردوی جهادی عهد خدمت در شهرستان رزن همدان/ «می سازیم تا ساخته شویم»
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز از برگزاری دومین دوره اردوی جهادی عهد خدمت در شهرستان رزن استان همدان توسط دانشجویان جهادگر این استان در ایام تابستان خبر داد و گفت: شعار بسیج دانشجویی «می سازیم تا ساخته شویم» است.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، جعفر فلاح نژاد، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز امروز در نشست خبری با موضوع عهد خدمت که در ساختمان این ناحیه برگزار شد، ضمن محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط کشور سوئد گفت: از دستگاه دیپلماسی کشور درخواست می شود تدابیری را اتخاذ کند تا آن ها بفهمند که اعمال وقیحانه بازخورد دارد و به سادگی نمی توان از کنار آن ها گذشت.

وی عنوان کرد: در بسیج دانشجویی، دو نوع عملیات انجام می شود؛ یکی در داخل استان و دیگری خارج از آن. بیشتر عملیات جهادی داخل استان ها، توسط گروه های جهادی در مناطق حاشیه نشین انجام و اقداماتی از جمله ترمیم منازل محروم، رنگ آمیزی و مرمت مدارس، احداث بیمارستان های صحرایی، امور دامپزشکی و … را شامل می شود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز از برگزاری سالانه سه دوره اردوی جهادی عهد خدمت توسط دانشجویان در خارج از استان خبر داد و بیان کرد: اولین دوره این اردو در سال جاری، در ایام نوروز در شهرستان باوی استان خوزستان برگزار شد و دانشجویان جهادگر طی مدت ۱۵ روز، به خدمت رسانی به اهالی این شهرستان در همه عرصه ها از جمله فرهنگی، آموزشی، تربیتی، عمرانی و … پرداختند.

فلاح نژاد عنوان کرد: با توجه به فراغت دانشجویان از درس و دانشگاه در ایام تابستان، دومین دوره اردوی عهد خدمت سال ۱۴۰۲ در این ایام در شهرستان رزن استان همدان برگزار می شود. در بازدید از این منطقه، عرصه های مورد نیاز برای خدمت رسانی شناسایی شده که به گروه های جهادی تخصصی بسیج دانشجویی استان البرز معرفی می شود تا با حضور خود در این شهرستان، نسبت به خدمت رسانی به اهالی اقدام کنند.

وی مطرح کرد: با توجه به منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عمومی کردن گفتمان جهادی میان آحاد مردم به ویژه جوانان، بسیج دانشجویی استان البرز با هدف ترویج گفتمان جهادی میان دانشجویان اقداماتی را در این زمینه انجام می دهد. نخستین گام در برگزاری اردوهای جهادی، تشکیل شبکه ای به منظور شناسایی و سازماندهی دانشجویان جهادگر و معرفی عرصه های خدمت رسانی به آن هاست.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز با بیان اینکه هدف ما محرومیت زدایی از مناطق و مردم کمتر برخوردار است و به دنبال مطرح شدن در رسانه ها نیستیم، اذعان کرد: دانشجویان جهادگر با انگیزه الهی و به منظور جلب رضایت خداوند، به دنبال محرومیت زدایی و رفع نیازهای محرومان و نیازمندان هستند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

فلاح نژاد با اشاره به فعالیت ۵۲ گروه جهادی دانشجویی در استان البرز اظهار کرد: در اردوی عهد خدمت که طی حداقل ۱۰ روز و حداکثر ۱۵ روز در شهرستان رزن برگزار می شود، ۱۳ گروه جهادی از استان البرز حضور دارند و به خدمت رسانی می پردازند. این گروه ها در اربعین سال گذشته نخستین موکب را در شهرستان مهران برپا کردند و امسال نیز پس از بازگشت از اردوی جهادی مذکور، جهت خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) به مهران اعزام می شوند.

وی کادرسازی برای آینده انقلاب اسلامی و نقش آفرینی این کادر تربیت شده در بستر بسیج دانشجویی در عرصه های مختلف جامعه را دو هدف کلی این ناحیه برشمرد و اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مبنی بر اینکه دانشجویان و جوانان مجریان منظومه فکری امامین انقلاب هستند، بسیج دانشجویی با برگزاری دوره های مختلف تربیتی، تفکر جهادی را به منصه ظهور گذاشته است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی را شامل پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین و جهانی اسلامی می دانند که در حال حاضر ما در مرحله دولت سازی قرار داریم و دولت اسلامی در حال شکل گیری است و اقدامات و حرکات جهادی خوبی از سوی دولت مشاهده می شود.

فلاح نژاد با اشاره به اینکه وظیفه ما تشکیل جامعه اسلامی و به منصه ظهور و بروز گذاشتن تفکر جهادی در محلات، روستاها و شهرهای مختلف است، اذعان کرد: درست است که دوران دفاع مقدس به پایان رسیده اما شیعه همواره در حال جهاد اما در عرصه های مختلف است که امروز این جهاد در عرصه جنگ نرم که دشمن علیه این کشور به راه انداخته خود را نشان می دهد و ما باید در چنین شرایطی حرکت آفندی داشته باشیم.  

وی با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی دانشجویان جهادگر در عرصه های جهاد علمی، امیدآفرینی، پیشرفت و سازندگی به منظور نقش بر آب کردن توطئه های دشمنان اظهار کرد: شعار «می سازیم تا ساخته شویم» در بسیج دانشجویی حاکم است؛ زمانی که ما بتوانیم خود را بسازیم، می توانیم کادر آینده انقلاب و سپس دولت و جامعه اسلامی را تشکیل دهیم و به سمت تحقق تمدن نوین و جهانی اسلامی حرکت کنیم.

خبرنگار: مینا صدیقیان

عکاس: اکبر علاقه بندی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19202

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.