• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
11
به مناسبت هفته بهزیستی؛

اولین جشنواره بازی های فکری رومیزی در البرز برگزار می شود

  • کد خبر : 19845
  • 24 تیر 1402 - 15:01
اولین جشنواره بازی های فکری رومیزی در البرز برگزار می شود
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان البرز گفت:‌ اولین جشنواره بازی های فکری رومیزی ویژه تمام جامعه هدف بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی، روز دوشنبه ۲۶ تیر ماه در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، افشین میرمحمدی، معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: اولین جشنواره بازی های فکری رومیزی ویژه تمام جامعه هدف بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی، روز دوشنبه ۲۶ تیر ماه از ساعت ۱۳ الی ۲۰ در دو نوبت خانم ها و آقایان در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان برگزار می شود.

وی افزود: این برنامه با همکاری شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز برگزار می شود که امی است بدعت جدیدی در سطح شهر باشد. با توجه به فرارسیدن ماه محرم، گردهمایی شیرخوارگان حسینی در روز پنج شنبه ۲۹ تیر ماه ساعت ۱۰ صبح در شیرخوارگاه امام علی (ع) کرج با حضور اقشار مختلف برگزار می شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان البرز بیان کرد: دفتر کودکان و نوجوانان این حوزه، وظیفه نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را بر عهده دارد که در این راستا، ۲۲ خانه نگهداری مخصوص نوزادان یک روزه تا جوانان ۲۳ ساله جمعیتی حدود ۳۶۰ تفر را پوشش می دهند. در این مجموعه، ۵۰۴ نفر از اعضای خانواده های مستمری بگیر و فرزندان بی سرپرست یا افرادی که والدین آن ها توانایی مالی برای تامین نیازهای آنان ندارند حمایت می شوند و حقوق ماهیانه دریافت می کنند.

میرمحمدی در رابطه با فرزندخواندگی نیز توضیح داد: در سال گذشته ۷۳ کودک به خانواده های متقاضی فرزند سپرده شدند که از این تعداد ۱۲ کودک دارای معلولیت بودند و به درخواست خانواده های متقاضی به آن ها واگذار شدند. به طور کلی در سال گذشته، ۴۰۰ فرزند دارای معلولیت توسط خانواده های متقاضی به فرزندخواندگی پذیرش شده اند. در همایش در آغوش سیمرغ که فردا برگزار می شود، از آن ها تجلیل به عمل می آید.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه امسال ۸۱۱ نفر در استان البرز در نوبت فرزندپذیری هستند، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ کودک به عنوان فرزند خوانده پذیرفته شده اند که سه مورد از آن ها کودکان دارای معلولیت بوده اند. دفتر زنان و توانمندسازی نیز ۳ هزار و ۶۰ بانوی سرپرست خانوار به همراه خانواده های آن ها را تحت پوشش دارد که از طریق اعطای وام های اشتغالزایی نیز، برای آن ها ایجاد شغل می شود.

وی با تاکید بر توزیع اعتبار بین خانواده های محروم و تحت پوشش بهزیستی در ۶۶ منطقه کم برخوردار استان، اضافه کرد: امسال ۲ میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان ودیعه مسکن از محل اعتبارات ملی برای افراد مذکور در نظر گرفته شده است. در خصوص حمایت از خانواده های دارای فرزند چندقلو نیز ۴۲۵ خانواده دارای فرزند دوقلو، ۶۹ خانواده دارای سه قلو و دو خانواده دارای چهارقلو در البرز تحت پوشش هستند که از مستمری ماهیانه برخوردارند.

میرمحمدی با اشاره به توانمندسازی و تخصیص وام های اشتغالزایی برای والدین دارای فرزندان دوقلو و بیشتر اظهار کرد: دفتر آسیب های اجتماعی در بخش فوریت ها نیز فعالیت و در بحران های اجتماعی ورود می کند. در حال حاضر مرکز شهید فخری زاده ساماندهی کودکان کار و خیابان فعال است که ۳۹ کودک کار و خیابان در آن نگهداری می شوند. امسال خدمات دهی به ۹۳ کودک کار و خیابان انجام شده که هیچ یک از آن ها ایرانی نبودند.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19845

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.