• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
8
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان البرز خبر داد؛

پرداخت مستمری توانبخشی به بیش از ۲۴ هزار نفر در استان البرز

  • کد خبر : 19849
  • 24 تیر 1402 - 15:58
پرداخت مستمری توانبخشی به بیش از ۲۴ هزار نفر در استان البرز
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان البرز با اشاره به پرداخت مستمری توانبخشی به ۲۴ هزار و ۴۷۱ نفر در استان البرز گفت: با تقویت بستر حق پرستاری می توانیم ورودی مراکز را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، عبدالله فلاح نژاد، معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، مطرح کرد: بهزیستی در زمینه های غربال قبل از تولد تا جمع آوری و ساماندهی آسیب های اجتماعی، معتادان متجاهر، معلولین، بانوان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست ایفای نقش می کند.

وی با بیان اینکه این تکالیف می تواند فرصتی برای خدمت رسانی بهینه باشد و از سوی دیگر، در صورتی که به درستی مدیریت نشود، می تواند برای هر جامعه مسائل خاصی را ایجاد کند، گفت: از ۲۴ تا ۳۰ تیر ماه به پاس یاد و خاطره شهید دکتر فیاض بخش، بنیانگذار سازمان بهزیستی به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده و امسال شعار این هفته «برای مردم، برای به زیستن» است.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان البرز افزود: مفهوم این شعار این است که شاید بهزیستی به هر جامعه و فردی خدمات خاص و ویژه موردنیاز را ارائه می دهد. هفته بهزیستی امروز با حضور در گلزار شهدای چهارصد دستگاه و تجدید میثاق با آرمان های شهدا آغاز شد و در این برنامه از فرزندان، همسران و مادران شهدا که در این سازمان شاغل هستند تجلیل به عمل آمد.

فلاح نژاد با اشاره به برگزاری نشست عمومی با حضور رئیس جمهور در روز یکشنبه ۲۵ تیر ماه از برگزاری جشنواره بازی های فکری برای اولین بار در سطح کشور و استان البرز ویژه گروه های خدمت گیرنده بهزیستی در روز دوشنبه ۲۶ تیر ماه از ساعت ۱۳ الی ۲۰ خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این، در طول این هفته همه حوزه های تخصصی، خدمات خود را به صورت رایگان به مخاطبان ارائه می دهند.

وی اظهار کرد: در روز دوشنبه ۲۶ تیر ماه، نمایشگاه و جشنواره بازی های بومی محلی استان البرز از ساعت ۹ الی ۱۲ با حضور جامعه هدف و پرسنل بهزیستی در سالن شهدای کرج چهارصد دستگاه برگزار می شود. در روز سه شنبه ۲۷ تیر ماه نیز ملاقات مردمی مدیرکل و معاونین تخصصی این اداره کل با مددجویانی که بیشترین نیاز و مشکلات را دارند، در منازل آن ها برگزار می شود تا بتوانیم بخشی از این مشکلات را رفع کنیم.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان البرز از برگزاری گردهمایی شیرخوارگان حسینی در روز پنج شنبه ۲۹ تیر ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در شیرخوارگاه امام علی (ع) خبر داد و اظهار کرد: در روز ۳۰ تیر ماه نیز رؤسای بهزیستی در تمام شهرستان ها سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه هستند؛ علاوه بر این میزهای خدمت و اورژانس اجتماعی بهزیستی نیز آماده خدمت رسانی هستند.

فلاح نژاد، توانبخشی را یکی از حوزه های پرترافیک و پرمخاطب سازمان بهزیستی دانست و با اشاره به اینکه بر اساس آمار، معلولین ۱۰ درصد افراد هر جامعه را تشکیل می دهند اما نگاه کشورهای مختلف به این درصد متفاوت است که شاید بخشی از این آمارها نیاز به خدمات مستمر دولت داشته باشد و بخشی نیز می تواند توسط خانواده ها و بستر اجتماعی فراهم شود.

وی مطرح کرد: اکنون در کشور بخشی از این درصد که نیاز به خدمات بهزیستی دارد، حدود ۲.۶ درصد است که معلولین بارز نیازمند به خدمات دولتی را در بر می گیرد؛ در استان البرز بیش از ۴۰ هزار خدمت گیرنده وجود دارند. بهزیستی آمادگی دارد به هر خانواده ای که دارای عضو معلول است و به بهزیستی مراجعه می کند، پس از تشکیل پرونده، به فراخور نیاز و شرایط اقتصادی و اجتماعی خدمت رسانی کند.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد:‌ در خصوص تامین تجهیزات افراد دارای معلولیت، شرایط نسبت به گذشته بهتر و اعتبارات خوبی ابلاغ و تجهیزاتی نیز خریداری شده است اما هنوز به نقطه آرمانی و ایده آل نرسیده ایم. سه ماهه ابتدایی سال جاری نیز اعتبارات لازم ابلاغ شده و در حال طی کردن فرآیند خرید تجهیزات هستیم.

فلاح نژاد با اشاره به اینکه در دفتر توانبخشی می توانیم برای ۱۷ نوع مرکز در قالب مراکز نگهداری شبانه روزی مجوز فعالیت صادر کنیم، مطرح کرد: از نظر تعداد مراکز، استان البرز در جایگاه چهارم کشوری و از نظر تراکم جمعیتی آن ها در جایگاه پنجم قرار دارد. حدود ۹۱ مرکز در سطح استان وجود دارد که به بیش از ۴ هزار نفر مددجو خدمات موردنیاز را ارائه می دهد.

وی با اشاره به پرداخت مستمری توانبخشی به ۲۴ هزار و ۴۷۱ نفر در استان البرز و با بیان اینکه با تقویت بستر حق پرستاری می توانیم ورودی مراکز را مدیریت کنیم، اذعان کرد: افراد دارای ضایعه نخاعی در استان البرز که در بهزیستی پرونده ندارند، به این اداره کل مراجعه کنند تا حق پرستاری خانواده محور به اضافه همه تجهیزات و خدمات موردنیاز به آن ها ارائه شود.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان البرز عنوان کرد: قرار بود در سال گذشته در دفتر توانمندسازی معلولین به پنج هزار نفر خدمات ارائه کنیم که موفق به پایش، تشکیل پرونده و کمیسیون برای ۶ هزار و ۹۱۳ نفر شدیم. شناسایی خدمات مناسب سازی خودروی معلولین، پلاک ویژه، معافیت های ماده ۶ و پرداخت هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان و هزینه های تحصیلی آن ها از دیگر اقدامات ماست.

فلاح نژاد اظهار کرد: در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه که ۲۲۲ روستا مشمول آن می شوند، یک هزار و ۸۰۷ نفر شناسایی شده اند که تمام خدمات توانبخشی به آن ها ارائه می شود. دفتر مراکز روزانه ما که حدود ۱۲ نوع مجوز فعالیت می دهد، دارای ۲۵ مرکز در سطح استان است که وظیفه تامین و خرید تجهیزات توانبخشی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19849

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.