• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
13

دلیل کم آبی در فردیس چیست؟/ آبفای البرز قفل سکوت را شکست

  • کد خبر : 21089
  • 16 مرداد 1402 - 16:48
دلیل کم آبی در فردیس چیست؟/ آبفای البرز قفل سکوت را شکست
افزایش شدید دمای هوا در هفته های اخیر، موجب افزایش مصرف آب در محدوده فردیس شده و عواملی همچون وجود باغ ویلاها و تراکم بالای جمعیت فردیس نیز مزید بر علت شد و افت فشار و قطعی آب را در برخی نقاط تشدید کرد.

به گزارش دیده بان البرز، در پی افت فشار و قطعی آب در فردیس و گلایه اهالی این شهرستان، روابط عمومی آبفای استان البرز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد:

افزایش شدید دمای هوا در هفته های اخیر و شدت یافتن آن از ۱۱ مرداد، موجب افزایش مصرف آب در محدوده شهرستان فردیس شد. ضمن اینکه عواملی همچون وجود باغ ویلاها و تراکم بالای جمعیت فردیس نیز مزید بر علت شد و افت فشار و قطعی آب را در برخی نقاط تشدید کرد.

اگرچه پیش بینی های لازم برای کمبودهای احتمالی آب از جمله جایگزینی و راه اندازی چاه های جدید به کار گرفته شده بود اما میزان مصرف بر تولید آب فزونی یافت و شاهد افت فشار و گاهی قطعی آب به خصوص در طبقات بالای ساختمان ها در برخی مناطق فردیس بودیم.

به هر حال برای جبران مشکلات ایجاد شده در شبکه توزیع، چند اقدام مد نظر قرار گرفت که حفر، تجهیز و بهره برداری از دو حلقه چاه جدید و اتصال ۹ حلقه چاه کمکی از شهرداری و سازمان غله به شبکه توزیع آب صورت از جمله آن ها بوده و بدین ترتیب در حال حاضر وضعیت آبرسانی به حالت عادی بازگشته است.

اما اقدامات اساسی دیگری همچون اجرای باقیمانده خط انتقال آب سطحی از کرج به فردیس با لوله هایی به قطر ۵۰۰ میلی لیتر از میدان استاندارد به سمت فردیس در حال تکمیل و اتمام است و پیش بینی می شود طی روزهای آینده به بهره برداری برسد.

همچنین با اتمام ساخت مخزن ذخیره پنج هزار مترمکعبی جدید و ادامه اجرای لوله گذاری خط انتقال آن که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد، شاهد رفع اساسی مشکل کم آبی در فردیس به خصوص در پیک مصرف خواهیم بود.

روابط عمومی آبفای البرز ضمن پوزش از ساکنان این مناطق از مردم خواست تا با حذف مصارف غیرضروری خود و مدیریت مصرف آب، همیار خادمان خود در آبفای البرز باشند و در صورتیکه هنوز در برخی مناطق با مشکل روبرو هستند، برای اعزام گروه های عملیاتی یا آبرسانی سیار با مرکز ۱۲۲ آبفا تماس بگیرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=21089

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.