• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
13
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کرج:

آیا وقت آن نرسیده تا با مسببان ساخت و سازهای غیرمجاز، برخورد قضایی شود؟

  • کد خبر : 21204
  • 22 مرداد 1402 - 17:13
آیا وقت آن نرسیده تا با مسببان ساخت و سازهای غیرمجاز، برخورد قضایی شود؟
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: آیا وقت آن نرسیده تا ساخت و ساز غیرمجاز و ناایمن، ترک فعل مدیران در بروز این پدیده موروثی و جاری در قوانین، جرم انگاری و با مسببان آن برخورد قضایی شود؟

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، جواد چپردار، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج امروز در یکصد و بیست و هشتمین جلسه رسمی این شورا با اشاره به نکاتی در خصوص طرح، تبیین و تذکر در حوزه خدمات شهری، ساره های ناایمن معلول ساخت و سازهای غیرمجاز، توزیع نامتوازن جمعیت و شهرساری بی قاعده، مواردی را مطرح کرد.

وی ادامه داد: تخریب یا ریزش بنا به بهانه رانش زمین یا سازه های نا ایمن، در واقع معلول ساخت و ساز غیرمجاز، توزیع نامتوازن جمعیت یا شهرسازی بی قاعده است. اینکه تخریب چند واحد از ابنیه مسکونی ناایمن، دغدغه حضور، اولویت بازدید، اسباب مصاحبه یا تیزر مسئولین استان و شهر می شود، خوب است زیرا جان و زندگی مردم این شهر، مهم و تکریم آن واجب است.

عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه همراهی با آسیب دیدگان این حوادث باید تا آخر و مستمر پیگیری شود، مطرح کرد: اما خوب تر آن است که بدانیم، مبنای این حوادث ریشه در ساخت و ساز غیرمجاز دارد. پتانسیل بالقوه و چالش ساختمان های ناایمن در کلانشهرها با احصای آمار، صدور بخشنامه یا دستور موردی حل نمی شود.

چپردار با بیان اینکه مسئولیت این نابسامانی ها و ساماندهی آن ها بر عهده شوراهای اسلامی شهر، مدیریت های شهری گذشته و فعلی است، اذعان کرد: بر کسی پوشیده نیست که صدها متر ساخت و ساز روزانه و غیرمجاز، بلا تکلیفی و بلااثری آرای اعاده یا جرائم صادره از کمیسیون های ماده صد در بازدارندگی تخلفات در سایه نقض تکالیف نظارتی و ترک فعل مدیریتی ما، بدون تردید در سال های آتی به ده ها ریزش ابنیه از این دست منجر خواهد شد.

وی اظهار کرد: دغدغه مندی هوشمندانه، دلسوزانه و انقلابی آن است که برای توقف این رویه غلط، اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهیم. آیا وقت آن نرسیده تا ساخت و ساز غیرمجاز و ناایمن، ترک فعل مدیران در بروز این پدیده موروثی و جاری در قوانین، جرم انگاری و با مسببان آن برخورد قضایی شود؟

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: آیا عاقلانه تر نیست، پیش از آنکه در مقابل تلنباری از تخریب، تعدد مصدومین یا خدای ناکرده تلفات ناشی از آن بایستیم، یکبار صادقانه عوامل مشهود، جاری و موثر در ساخت و سازهای غیرمجاز یا ناایمن را با خودمان و از خودمان تا همه دستگاه های مرتبط مرور و آن را از بن تا سر شاخه ها، اصلاح نماییم؟

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=21204

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.