• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
4
امام جمعه ماهدشت عنوان کرد؛

ایجاد یأس و ناامیدی، یکی از حربه های اصلی جریان باطل/ عملکرد مسئولین می تواند برای مردم امیدآفرین باشد

  • کد خبر : 21475
  • 27 مرداد 1402 - 16:02
ایجاد یأس و ناامیدی، یکی از حربه های اصلی جریان باطل/ عملکرد مسئولین می تواند برای مردم امیدآفرین باشد
امام جمعه ماهدشت گفت: همیشه یکی از حربه های اصلی جریان باطل و جنود شیطان، در تضعیف جریان حق و جنود آن، یأس‌آفرینی و ناامیدسازی است.

به گزارش دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت امروز در خطبه های نمازجمعه ماهدشت، ایجاد یأس و بدبینى براى تضعیف اراده‌ها و در هم شکستن قدرت مقاومت و مبارزه را از جمله ترفندهای خطرناک و زیانبار منافقان دانست و گفت: این ترفند در دنیاى امروز که فعالیت رسانه‌هاى جمعى بر همه‌ جا سایه افکنده، عمیق‌تر، گسترده‌تر، پیچیده‌تر و خطرناک‌تر از گذشته است.

وی عنوان کرد: منافقان با استفاده از این وسایل، براى مأیوس‌کردن امت ایران اسلامی از هرگونه پیشرفت و موفقیت تلاش می کنند. باید در برابر این شیطان‌صفتان با تمام قدرت ایستاد و پیوسته مردم را به الطاف خفیه و جلیه الهى و پیشرفت و پیروزى امیدوار ساخت و حقایق الهی را همه‌جا سر داد و سر دست گرفت.

امام جمعه ماهدشت افزود: پس به یاد داشته باشیم که همیشه یکی از حربه های اصلی جریان باطل و جنود شیطان، در تضعیف جریان حق و جنود آن، یأس‌آفرینی و ناامیدسازی است و به همین جهت می‌بینیم که عرصه کربلا و نهضت عاشورا که عظیم‌ترین تقابل حق برابر باطل است، تجلی‌گاه امید صادق و رجای واثق است.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد مطرح کرد: در این روزگار، جنود یزید رمز موفقیت خود را در ایجاد ناامیدی می‌بینند و به مثابه (نفاثاتِ فی العقد) با دمیدن در «شبهات» و «شایعات»، اقدام به سیاه نمایی و ایجاد یأس و دلسردی می‌کنند. راهبرد امیدزدایی از جامعه برای جنود یزید امروز بدان جهت است که امید، نیروی محرکه و مولّد جامعه است و اگر در جامعه‌ای امیدواری نباشد، آن اجتماع به آینده خوش‌بین نیست.

وی اضافه کرد: مردم چنین جامعه ای برای بهتر شدن کاری انجام نمی‌دهند، در رکود، یکنواختی مزمن و عقب‌گرد سیر می‌کنند و سرانجامِ خوبی هم نخواهند داشت. انسان به امید زنده است و ناامیدی انواع آسیب، وخامت و نابسامانی اجتماعی را به‌دنبال دارد. جلوگیری از رشد و پیشرفت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و … از پیامدهای منفی ناامیدی است.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه جامعه ناامید به‌دلیل فقدان روحیه امیدواری، جامعه‌ای بی‌تفاوت و بدبین است، بیان کرد: این در حالی است که در روایات آمده که آنجایی که اسباب ناامیدی بیشتر است، شما بیشتر امید داشته باشید. در طول عمر این انقلاب روزهایی را دیده ایم که جایی که هیچ روزنه ای نبود، راهی باز شد. امید پیشران و عامل اصلی رشد، ترقی و تعالی است.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد اظهار کرد: جریان ناامیدکنندگی در ماجرای عاشورا بسیار قدرتمند عمل می‌کرد، به طوری که هم دشمنان اسلام با برنامه‌های مختلف جلوی قیام را گرفته بودند و هم برخی شیعیان خوش‌سابقه و دلسوز حضرت را نصیحت می کردند که منصرف شود؛ از طرفی هم دشمنان و بسیاری از دوستان امام حسین (ع) در ناامیدسازی ایشان هم جهت بودند.

وی ادامه داد: در تحلیلی طبیعی، حضرت باید از ادامه کار منصرف می‌شد اما با همه این موانع، حماسه عاشورا رقم خورد‌ چراکه اندیشه توحیدی امام حسین (ع) فراتر از تحلیل‌های آن ها بود. ایمان و باور راسخ، محوریت رضایت الهی در فکر و تحلیل، توکل و حسن ظن به خدا، توجه به وعده‌های الهی از وجود مبارک سیدالشهدا (ع) نماد توحید، امید و امیدآفرینی ساخت که تا همیشه مایه امید همه مظلومان و مستضعفان تاریخ شد.

امام جمعه ماهدشت اذعان کرد: با توجه به تحرکات دشمن مشاهده می شود که اجرای پروژه ناامیدسازی به شدت ادامه دارد و برخی هم در داخل در امتداد همان برنامه دشمن کار و به صورت شبانه روزی تلاش می کنند. در مقابل، ما باید امید داشته باشیم؛ امیدی که برخاسته از اعتقادات و باورهای دینی ماست، یعنی با این همه عوامل امیدبخش و نوید دهنده، نباید امکان ناامید شدن برای مردم و مسئولین فراهم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد خاطرنشان کرد: گاهی اوقات اگر ناامیدی در مسئولین ایجاد شود، انگیزه کار کردن و تلاش جهادی را از آن ها می گیرد و البته این ناامیدی و آن نوع مدیریت از روی ناامیدی در جامعه هم اثر می گذارد. یکی از عوامل امیدآفرین برای مردم، عملکرد مسئولین، برخورد آن ها، نوع مواجهه مسئولین با مشکلات و نوع مدیریت آن ها نسبت به معضلات و کمبود هاست.

وی اظهار کرد: مسئولی که وقت نگذارد یا از وقتی که در اختیار دارد به درستی استفاده نکند، ناامیدی ایجاد می کند. مدیری که کم کاری کند و مشکل مردم برای او مهم نباشد نیز ایجاد ناامیدی کرده و همان راهبرد دشمن را خواسته یا ناخواسته دنبال می کند. در جریان آزادسازی پول های ایران، اگر کار به درستی انجام شود و دیپلماسی ما پشتوانه سیاسی و نظامی و … داشته باشد، به نتیجه می رسد.

امام جمعه ماهدشت اذعان کرد: اگر دیپلماسی ما عزتمندانه باشد، این موضوع به نتیجه می رسد. درست است که ما آینده و پیشرفت کشور را به تنها دیپلماسی گره نزدیم و آن را به عنوان یک راهکار قلمداد می کنیم، لکن در همان مقدار هم مصلحت، حکمت و عزت را ملاحظه می کنند. رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با فرماندهان سپاه فرمودند که وظیفه امروز ما مراقبت دائمی از انقلاب، کار جهادی و وحدت ملی است.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد در تذکری نسبت به پروژه سیاه جوی عنوان کرد: این موضوع چندین بار مطرح شده و پیگیری های بسیاری از جانب مسئولین صورت گرفته است اما با توجه به اینکه فاصله زیادی تا فصل بارندگی و بازگشایی مدارس نداریم، کار باید زودتر به اتمام برسد و متوقف نشود. از استاندار و مدیرعامل آب منطقه ای استان البرز درخواست داریم ورود جدی تری به این موضوع داشته باشند.

وی ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی خاطرنشان کرد: به منظور شناخت حقیقی دشمنی دشمنان، باید به سراغ آزادگان رفت، خاطرات آن ها را شنید و ثبت و ضبط کرد و ان ها را به دست دانش آموزان، دانشجویان، نوجوانان و جوانان رساند تا قدر این انقلاب و زحماتی که برای حفظ آن کشیده شده را بیشتر بدانند و در مسیر اسلام و انقلاب ثابت قدم باشند.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه اربعین حسینی را در پیش داریم، مطرح کرد: در این ایام، یک حرکت تاریخ ساز و جریان ساز رقم می خورد و باید با تمام توان در راستای بزرگداشت این همایش عظیم، اهتمام جدی داشته باشیم و افرادی که توانایی حضور دارند، حاضر شوند و آن هایی که نمی توانند، فرد یا افرادی را بفرستند یا به موکب ها برای تقویت این جریان باشکوه کمک کنند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=21475

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.